Gå til innhold

Betaler du din skatt med glede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, av og til så kan det være litt surt når jeg ser alle tusenlappene som går til skatt hver måned. Men så tar jeg meg i det, og er heller takknemlig for at vi lever i et land der (stort sett) alle har det veldig bra. Og de som er i en vanskelig situasjon, får heldigvis den støtten de trenger.

Så ja - jeg betaler min skatt med glede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, glede og glede:p

Jeg betaler den og skjønner meget godt hvorfor. Jeg ville ikke vært ordningene det finansierer foruten!

Men noen glede er det da ikke likevel;)

Skrevet

ja egentlig. når bana våre blir syke, vi havner på sykehus o.l. kan vi være glad vi har betalt skatt så vi får gratis sykehusopphold og lignende

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Jeg er veldig tilhenger av den sosialdemokratiske modellen hvor man betaler høy skatt og hvor vi har mange velferdsgoder.

Skrevet

Ja, det gjør vi også... Tror enkelte folk her i Norge egentlig ikke er klar over hvor godt de har det... Vet at det kan være trangt økonomisk til tider, og at man da ikke alltid har råd til å kjøpe det man vil, eller gjøre alle de tingene man vil, men hadde du bodd i ett annet land, så hadde du kanskje ikke hatt verken pc, hus, mat eller klær til barna dine, og det har du iallefall i Norge :D

Skrevet

Jo, egentlig, jeg ville heller ikke vært foruten de fordelene skatten gir samfunnet.

Vet om folk som hater å betale skatt og tenker "hvis jeg ikke måtte betalt skatt jeg hatt så og så mye mer å rutte med". Sånn tenker jeg aldri!

Skrevet

Det er jo ikke noe gøy å se alle de tusenlappene som går ut, men det er jo til fordel for meg og min familie. Dessuten regner jeg jo aldri med de pengene, de eksisterer ikke i mitt budsjett.

Skrevet

Tenker aldri over at jeg betaler det. Er ikke helt sikker på hvor mye jeg skatter i måneden engang.

Skrevet

Tja, baade ja og nei.. Hadde ikke noe imot det foer, nettopp fordi de (staten) pleier aa ta godt vare paa oss naar noeskjer, men naa saa er jeg ikke fornoyd lengre. Bor i utlandet og skatter til Norge og har ingen rettigheter i det hele tatt!! Det er litt droyt. Ikke har jeg krav paa engangsstoenad (om vi lykkes med barn) ikke syke penger, ikke pensjon, og ikke ledighetstrygt, rett og slett ingenting..Saa hva gaar skatten min til?? (kunne heller brukt de skattepengene til egen sykeforsikring etc da)

Skrevet

Men det at vi betaler skatt er jo med på å gøre det mulig at vi som trenger støtte til f.eks prøverør er så heldige å få det..

Skrevet

I år tror jeg ikke at jeg skal betale noe skatt, har jo bare barnetrygden og kontantstøtta som inntekt. Uansett, jeg betaler ikke skatt med glede, syns litt for mye av skatten jeg har betalet blir brukt på feil måte.

Skrevet

Akkurat når jeg betaler så er jeg aldri glad for det, men det er jeg ikke i forhold til noen regninger. I det store og hele er jeg veldig fornøyd med hva jeg får igjen for skattekronene og stolt over det jeg kan bidra med.

Skrevet

huff, tenkt viss det hadde vært som usa.. åhh. det hadde ikke vært bra det..

Skrevet

Ja skjoenner det, men jeg faar jo ikke noe stoette til en ting, selv om jeg betaler skatt.. Fordi jeg bor i utlandet.. Og da burde jo i mine oyne pengene jeg bruker paa skatt, gaa til sykeforsikring, som da feks dekker assistert befrukting etc

Skrevet

Ja, når vi har fått fradraga vi har rett på så er det helt greit, man må bidra til felleskapet...

Skrevet

Ok, jeg visste ikke at du bodde i utlandet. Sorry:)

Skrevet

Nå betaler ikke jeg skatt for tiden, og vil nok ikke gjøre det før i 2010, men i de 16 årenen jeg betalte skatt syntes jeg det var helt greit :)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med det, det er jo penger som kommer meg tilgode.

Som feks nå når jeg er alenemor og mottar OS, jeg har betalt skatt i ganske mange år, og synes da at det er flott at jeg får noe tilbake.

derfor går ikke jeg rundt og mener at alenemødre, uføretrygdede osv snylter på samfunnet.

Skrevet

Ja, med tanke på hva vi får igjen betaler jeg skatten med glede. Har ikke noe imot å gi etter evne, og få etter behov. Har bodd litt for lenge i USA og er glad for at skatten er med å jevne ut ulikeheter i samfunnet.

Skrevet

Jeg tenker aldri over det,egentlig..Men ja,jeg ser jo alle fordelene med det.

Skrevet

Tenker i grunn ikke over det. Tenker at min inntekt er det som er etterskatt og funderer aldri over hva jeg kunne brukt de skattepengene til istedet. Synes det er supert å få tilbake på skatten så betaler med vilje litt ekstra hver mnd for å være sikret å unngå baksmell.

Skrevet

Hehe, det er greit ;-) Har mye aa si om skattestaten vaar fra dette perspektiv ja..Bare hatt problemer hehehe

Skrevet

Ja da blir jo saken en helt annen! Kan jeg spørre hvor du bor hen?

Skrevet

Sender deg PM jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...