Gå til innhold

Synes dere dette er "stygt" gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hu har da sbolutt ikke lurt han så lenge som hu gir beskjed om at hu ikke bruker piller. Er vell ikke bare kvinnens ansvar å stå for prevensjon, som spiral, sprøyte, stav ol. som andre foreslo her? Mannen bør også stå til ansvar. Og han veit sikkert åssen en lager barn. Så da får han vell holde sg unna hu hvis han ikke vill bruke kondom da selfølgelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han visste at du ikke gikk på pilla, så kan han jo ikke si noe. Men at du er villig til å risikere forholdet ditt for å få viljen din, det forstår jeg ikke helt!

Skrevet

Han visste at du hadde sluttet på pillen og alikevel fortsatte han å ha sex med deg uten annen form for prevansjon...han vet nok at det kan føre til graviditet.. så jeg synes han er urimelig..

Skrevet

jaha..så du mener at man skal ta abort da?

Når det først har skjedd. Jeg mener at han ikke har rett til å surmule i måneder etter noe han BURDE ha forutsett ville skje. Så da svarer jeg at det er ikke urimelig at HI her beholdte barnet, at de BURDE vært enige før de kom så langt er en annen sak, men hvis alle barn her i landet skulle vært planlagt først så hadde det jaggu blirr folketomt etterhvert også er jeg redd. 2 av 3 unger her er uplanlagt, hell i uhell kan det vel kalles..men like høyt elska og like velkommne som minsta som er planlagt.

Skrevet

Jeg synes DERE har vært urimelige. Når dere er uenige om å få barn, må dere begge sørge for at det ikke bli barn. Det gjelder både deg og han. Både du og han vet hvordan barn blir til, og når du vet at han ikke vil ha nå, så burde du OGSÅ tenke på kondom.

Skrevet

For å si det sånn: Er man så tøffel at man ikke tør å kreve bruk av kondom, så får man jammen ta og stramme seg opp.

Mener du at 16 år gamle jenter som skal ha sex med en gutt som nekter å bruke kondom bare skal godta det de også, eller?

Skrevet

Ja, men hvis hun blir gravid under slike omstendigheter syns jeg hun kan skylde seg selv litt hvis det er manglende interesse fra den vordene far. Jeg har sett eksempler på dette og det er ikke den beste måten å bygge vidre på et forhold. Selvom far muligens tar ansvar for det han har vært med på er det ikke sikkert han er så ille glad for det. Men det kan også forandre seg så fort ungen kommer da.

Skrevet

Men jeg synes han er urimelig som surmuler fremdeles, han må også ta konsekvensen av deres ubeskyttede sex.

Skrevet

Også lurer jeg litt på hvorfor du egentlig ville ha barn med en som ikke ville ha da?

Skrevet

han viste jo at du ikke gikk på noe prevansjon, så han valgte jo å ha sex me deg fordi. så han forsto jo konsekvensene av d. var jo ikke slik at du voldtok han vell.. næi når han er me på leken må mann ta konsekvensene av d som kan oppstå oxo. syns d er urimelig at han suttrer for dette vist du allerde er halveis. han er jo voksen.

Skrevet

Det blir kanskje LITT forskjell, eller???

Personlig synes jeg det er rart at ikke jenter tar ansvar for prevensjon, i og med at det er de som ev blir gravide.

Forøvrig synes jeg sånne forhold som HI beskriver høres helt fjernt ut. Hva slags forhold er det da?

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i det siste du sier, men jeg synes ikke hun har lurt han i dette tilfellet, for han må jo ha visst hva som kunne skje. At det ikke er en ideell situasjon er jo en helt annen sak og ikke det HI spør om.

Og ifht hva jeg skrev, så mener du altså at ungdommer skal ha bedre vett på å beskytte seg enn voksne folk. Så, ja, det er en forskjell, nemlig at vi som er voksne bør ha litt mer mellom øra.

At HI ikke tok ansvar for prevensjon skyldtes vel at det var hun som ønsket seg barn.

Skrevet

nei, så lenge han visste at du ikke gikk på noe har han like mye ansvar for å beskytte seg som deg.

jeg slutta jeg også, av samme grunn, og ble gravid med en gang, selv om vi ikke hadde planlagt noe barn akkurat da. jeg ville ikke ta abort og sambo syns ikke han kunne tvinge meg til det eller bli sur for han syns han hadde like mye ansvar som meg for å beskytte seg.

Skrevet

Hvor gammel er eldste da?

Jaja, han kunne jo valgt å bruke kondomer, så det var jo hans egen dumhet spør du meg.

Skrevet

Hei HI!

Syns ikke dette er dårlig gjort. Dette var å spille med åpne kort, du har sagt du har lyst på barn, du har sagt du sluttet på p-pillen. Da er det opp til han om han A: velger kondom eller B: later som han unngår å smelle deg på "tjukka" ved å ikke komme inni deg(selv om det strengt tatt ikke er nok), men han valgte vel antar jeg å komme inni deg, og du er ok med det å han ikke. Vil si det er han som bør gå en runde med seg selv.

Nå er det uansett for sent, gjort er gjort og pult er pult :o)

Håper han innser dette når han står med sitt nyfødte barn i armene..

Håper det ordner seg for dere.....

Skrevet

Vil han ikke ha barn faar han selv soerge for aa bruke beskyttelse. Det laerer jo selv skolebarn :-D

Skrevet

når du spør om vi synes det er stykt gjort eller om det er urimelig osv, så får jeg den følelsen av at du har gjort dette ganske bevisst for å bli gravid og håpe det ordner seg!! så jeg synes det er stykt gjort, men så klart på en annen side så har mannen din også annsvar for å bruke prevansjon hvis han ikke vil bli far! så dette veier litt opp i opp i min mening..

men vi aner ikke hva du har sakt til mannen din..

for eks.. at det kan ta flere år bla bla bla, men det er ingen unskyldning for det. kvinner er flinke til å prate, hehe..

men skjønner heller ikke at du vil satse på et barn når han ikke er klar,

Skrevet

Hehe, samme som deg her ugla=) Er bare nummer 3(som vi venter nå) som er planlagt, de to første var det ikke.

Og til HI, du er ikke urimelig, det er det samboern din som er. Alle vet at det blir barn av ubeskyttet sex. Og har ikke han brydd seg om o skydde seg mot å få barn, ja da har han seg selv å takke. Og det bør du si til han. Han kan ikke ha ubeskyttet sex med deg, for at senere komme å kreve at du skal ta abort når du blir gravid. Og sen attpåtil gå rundt å være sur for at du ikke vil det. Abort er ikke et prevansjonsmiddel og det bør du fortelle ham, man kan ikke bare gå rundt å ta bort uønskede babyer bare fordi man ikke gidder å sikkre seg mot det

Skrevet

Nei, hallo, han er jo klar over at du kan bli gravid da, og han kan jo ikke regne med at det bare er å gå å ta abort...

er litt i samme situasjonen her,bare at jeg ikke er gravid da...

Mannen vil ikke ha flere, holder med to sier han, jeg sluttet på p-pillen da jeg blødde mye av den, han har reist med jobben og er borte i to mnd (kommer hjem om en uke nå), så da gadd jeg ikke begynne med noe nytt nå når han var borte, men i ukene før han dro så hadde vi ubeskyttet sex (hopper av i svingen) og noen ganger med kondom...

Og det kommer til å fortsette i ei tid frem over, da jeg ikke vet hvilke prevensjon jeg vil ha.... og om jeg skulle bli gravid, så kan han jaggu meg ikke bli sur, for han er da med på det........... og jeg må jo innrømme at jeg hadde jo blitt en smule glad om jeg ble det da, hehe..

Så her må jaggu meg mannen din gi seg,han vet jo hva han har gjort...

Lykke til videre,og får håpe at han setter pris på barnet når det kommer :)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

huff...vet ikke om jeg ville hatt barn med slike holdninger og verdier jeg...Men nå ser jo ikke jeg mer enn det du skriver da...Syntes ikke du er urimelig i det hele tatt...Lykke til:)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

med en mann med slike holdninger og verdier, skulle det stå:)

Skrevet

Det var nå utrulig lite gjennomtenkt av dåke begge to. Eg synes ikkje du er urimelig når du ikkje vil ta abort, men heile saka virker veldig lite gjennomtenkt.

Skrevet

Nei fordi han VISSTE at du ikke gikk på p-piller. Og det er jo en sjanse for å blir gravid når en har sex uten prev/beskyttelse. Så jeg synes det er helt utrolig at han ville du skulle ta abort!!!??? Han må slutte å være sur og bli voksen!

Skrevet

Nei,ikke så lenge han visste at du ikke brukte prevansjon lengre.

Han kunne tredd på seg en regnjakke,hadde det vært så viktig for han å ikke bli pappa igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...