verdensbestegutt Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg hadde veldig lyst på en ny baby, men han ville vente. 1. mann er 3 år. Jeg ville ikke bruke pillen lenger pga liten sexlyst og alle skriverier i aviser om ting som kan skje når man bruker pillen. sluttet på denne. Han fikk selvfølgelig beskjed. Vi hadde sex i mnd vis uten å bruke noe, jeg trodde egentlig at det skulle gå lang tid før j eg ble gravid, var det første gang. Men jeg ble gravid etter et par mnd, og han ville ta abort, men det klarte jeg ikke... Er nå halvveis og han har ikke akseptert det, er sur for at jeg ikke tok abort. Synes dere jeg har vært urimelig...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Hvis han hadde så lite lyst på et barn til at han nå vil at du tar abort, burde han ha tenkt på det før han hadde ubeskytta sex med deg.
kjerringa-mot-straumen Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 vel, jeg vil jo si at hvis dere har sex uten prevansjon og dere begge er klar over det, saa burde han vere klar over hva konsekvensene kan bli. og da burde han ogsaa ta ansvaret.
Kanutten83 Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Han var da fullt klar over at dere hadde sex uten prevansjon, og jeg antar han vet at det slik babyer blir til. Da burde han også ta ansvaret som følger med. Abort er ikke prevansjon, så nei, jeg synes ikke du har vært urimelig. Ville han ikke ha barn så burde han ha sørga for kondom!
"husmor"med lille Nora Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 ehh.. hva med å bruke kondomer?? eller du kunne begynt på noe annet prevensjon?
Kaffemocca Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Nja. Han visste jo godt at det var muligheter for at du kunne bli gravid, men du visste også godt at han ikke ville ha et barn til nå.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Vel, sålenge han har vært klar over at du ikke har brukt noe prev. så er du vel ikke urimelig...
Pappas fultreffer :) Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Nei, det syns jeg faktisk ikke. Men at dere burde være enige hadde jo vært et pluss. Men om du skulle gått mot dine egene valg og meninger så er det jo han som blir urimelig, han som får alt som han vil. Men nå er det liksom du som får det. Urettferdig kalles det. Men enighet er jo best, men nå som det har skjedd så burde jo han akseptere det. Dere skulle jo ha flere likevel, han blir nok ikke mindre glad i dette barnet enn det forrige. Dessuten så trengs det 2 for å lage baby. Lykke til videre Ble veldig rotete dette, men håper du forstår hva jeg mener
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Men så lenge han viste at dere ikke brukte noen beskyttelse, og han likevell hadde sex med deg, så syns jeg det er han som er urimelig.. Regner med at han vet at man kan bli gravid av å ha sex uten beskyttelse..... Og har man først blitt gravid, så kan han ikke tvinge deg til abort.... Og så lenge du ikke har lurt han, så syns jeg han kan takke seg selv. Lykke til.
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Så lenge du har informert han om at du ikke bruker prevensjon, så kan han vel egentlig bare ha det så godt. Regner med at han er klar over hvordan man lager barn.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 ja, syntes du har "lurt" han litt jeg da.. du kunne brukt noe annet enn pillen!! sprøyte,spiral,p-plaster, p.staven f.eks.
Skrullemor Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 Han visste at dere ikke brukte noe, og han burde vite at det blir barn av sånnt. ikke kan han tvinge deg til abort heller, du har gjort det riktige for deg og barnet, HAN er veldig barnslig og urimelig, får håpe han ikke er sur når barnet kommer til verden, for da blir han far enten han vil eller ikke.
Sjefsmegga Skrevet 12. mars 2008 #14 Skrevet 12. mars 2008 Nei, han viste du kunne bli gravid når dere hadde ubeskytta sex..hvis han IKKE ville bli far igjen så tidlig kunne han jo ha brukt kondom. Du får be ham slutte med surmulinga....abort er ingen prevensjonsform får du si fra til han om!
M by M Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 Hvis han visste at du hadde sluttet på p-piller, er han vel ikke dummere enn at han er i stand til å kjøpe - og bruke kondomer av seg selv om han ikke ønsket fler barn? Når han valgte å ikke bruke kondom, så vet jo han også at man blir gravid av sånt noe og da er det begges valg og ansvar. Enkelt og greit!
*Minnie Mus* Skrevet 12. mars 2008 #16 Skrevet 12. mars 2008 alikevel... synes du virker uansvarlig selv som tar sjansen på å bli gravid med en som ikke vil!
Frk&vesla Skrevet 12. mars 2008 #17 Skrevet 12. mars 2008 Hvorfor skal HI stå for ansvaret for å ikke få barn. Når hu vill ha det? Og så lenge hu sier ifra at hu ikke vill bruke p-piller. Så må det være opp til mannen å bruke kondom hvis han ikke vill ha barn. Han hadde valget. Så det er absolutt ikke urimelig.
klg,2 boys now:) Skrevet 12. mars 2008 #18 Skrevet 12. mars 2008 nei synes ikke du er urimmelig.han som styrer sædcellene å hvis han ikke ønsker at du skal bli gravdi må han sørge for at det ikke blir befruktning.å når han vet at du ikke bruker noe er det hans jobb å bruke noe da.dummeste jeg hører er mannfolk som krever at enn skal ta abort bare for at det ikke helt skjedde når enn tenkte.hvis dere uansett skal ha ett barn til så hvorfor ikke nå.ikke sikkert dere blir gravide flere ganger..
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. mars 2008 #19 Skrevet 12. mars 2008 Det er ikke stygt gjort og det er ikke urimelig! Voksne mennesker må klare å ta ansvar for sine handlinger. Har en ubeskytta sex, kan det fort ende med at dama blir med barn. Men dere burde jo ha snakket om det, og hatt på det klare hva slags konsekvenser slikt får. Blitt enige først!
blond Skrevet 12. mars 2008 #20 Skrevet 12. mars 2008 Nei, han visste at du ikke brukte prevensjon. Logisk nok kan du da bli gravid når dere har sex. Hvis det var viktig for han å ikke få barn burde han brukt kondom. Han har ingenting å sutre for, bør komme over sin egen dumskap.
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. mars 2008 #21 Skrevet 12. mars 2008 Det går an for en mann å beskytte seg også, vet du. Det kalles kondom.
solstråle69 Skrevet 12. mars 2008 #23 Skrevet 12. mars 2008 Blir helt sliten av dere, jeg! Greit at han må ta ansvar, men er dette det rette grunnlaget å få barn på da? Skjønner bare ikke sånne forhold, jeg!
solstråle69 Skrevet 12. mars 2008 #24 Skrevet 12. mars 2008 Er du sikker på at HI ønsket å bruke kondom da?
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. mars 2008 #25 Skrevet 12. mars 2008 Det blir jo et helt annet spørsmål. Poenget her er at han visste at hun ikke brukte prevensjon. Har han da rett til å bli sur når hun blir gravid? Nei, mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå