Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Skal ut til helgen. Har ikke vært ute på år og dag, og tenkte at jeg kunne ta meg noen øl. Tenkte kanskje 3 øl, men dersom det blir en lang kveld og jeg drikker sent så kanskje 4. Har hatt en regel som sier at jeg kan drikke så lenge jeg ikke kjenner det i hodet. Jeg er 3 mnd gravid, og dette er ikke noe jeg gjør til vanlig altså!!!! Hvilken regel har dere når dere er gravide? Det er ikke tulle innlegg, og dere som er totalavholdne trenger ikke å svare. Vet det er noen av dere som ikke er så pripne og gjerne kan ta noen glass rødvin eller øl.
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Skjønner ikke helt det med "kan drikke så lenge jeg ikke kjenner det i hodet". Må du ikke ha hode da?
Huldretuss Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Det er mulig babyen kjenner det i hodet før deg. Den er veldig liten vet du...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Ikke noe. Og nei jeg er ikke prippen. Men hva er vitsen?
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 For opplagt tulleinnlegg. Bedre lykke neste gang;)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Dere svarer ikke på innlegget. Hvor mye pleier dere å drikke?? HI
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Hallo? Du har ett lite barn i magen... skjerp deg! Hva som er poenget med å drikke 3 - 4 øl da, klarer du virkelig ikke å vente til du har født? Jeg drakk 2 slurker med øl når jeg gikk gravid, thats it! Og jeg er ikke noe prippen, var ofte ute på rølpefylla før jeg ble gravid, blir ikke drita nå lenger, når jeg har en unge hjemme.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Jeg festet ganske mye med førstemann helt ut i 4 mnd. Visste ikke at jeg var gravid da, faktisk. Det gikk jo kjempegreit. Dette svangerskapet har jeg hatt 1 fest med 3 øl når jeg ikke visste at jeg var gravid. Nå vet jeg det allerede, og tenkte jeg kunne ta ÈN fest med littegrann alkohol. Ikke noe fyll i det hele tatt, bare noen øl. HI
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Jeg tok et glass vin på nyttårsaften, da var jeg 37 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Var det alt? vin er jo litt sterkere enn øl, da. HI
~Mamma22~ Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Vel.. nå tror jeg egentlig dette er ett tulle innlegg.. Men vis du faktisk er seriøs syns jeg ikke du fortjener og være gravid!! Du får faen meg skjerpe deg! Du bærer på ett lite barn som er avhengig av at du holder seg alkohol og rusfri! Om det er lenge siden du har vært ute driter barne i og det bør du også! Er det noe som virkelig provoserer meg er det at gravide tenker mer på seg selv en på ungen! Nå må du faen meg vokse opp og ta litt ansvar!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 husk berre at fosteret får samme promille som deg, og tåler mindre promille enn deg.... Og at alkohol påvirkar utviklinga, ungen kan faktisk få alvorlige helseskader som er uopprettelege(føtalt alkoholsyndrom); vil du då syns det var greit å drikke under svangerskapet? det er ingen som veit kor grensa går for kva som er for mykje, nemlig... Eg er ikkje avholds i heile tatt.... men der går mi grense; drikke under graviditet... det kan gjere at ungen får problem for heile sitt liv... og det kan du med viten og vilje påføre ungen om du drikk..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Drakk det fordi jeg hadde lyst på det og tror ikke det skader så sent i svangerskapet, men jeg mener bestemt at alkkohol i svangerskapet må man unngå. Barnet ditt blir like påvirket som du. Prøv å holde deg unna, ingen grunn til å ta sjansen. Jeg tror 4 øl er for mye å drikke på en kveld. Mest sannsynlig skjer ingenting men det KAN skade fosteret. Bare du som kan bestemme og stå for det senere. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Det er jo ikke snakk om fyll i det hele tatt!! Ingen som er seriøse her som kan svare meg?? Det kan umulig bare være meg som kan ta noen glass rødvin mens jeg går gravid!! Inne på BiM var det jo flere som skrev innlegg om at de satt på lørdagkvelden med rødvinsglasset. HI
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Hvor dum er du? Jeg drakk da jeg var 2mnd på vei og 3mnd på vei. Første var fest, andra var noen slurker av ølen til søstra mi. MEN: jeg visste ikke at jeg var gravid. Gikk rundt hele sv.skapet og var nervøs for at jeg hadde gjort noe som skada barnet mitt. Hvorfor MÅ du drikke? Har du noe godt svar? Et godt et?? Trenger du virkelig alkohol for kose deg?? Når du er gravid?? Jeg er ikke avholdskvinne i det hele tatt, men jeg tenker på barnet istedenfor for meg selv i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Det var ikkje fyll eg skreiv om. Det var alkohol......
~Mamma22~ Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 Jo jeg er dønn seriøs.. skal jeg love deg!!! Jeg snakker heller ikke om fest, men uansett kan man holde seg vekk fra alkohol under svangerskapet!!! Det er faktisk ikke så jævla vanskelig er det det? Syns faktisk det er skummelt at du har en så trang til og drikke øl istede for vann/brus/saft..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #20 Skrevet 11. mars 2008 Regner med dette er et tulleinnlegg, men svarer likevel. Selvfølgelig skal man ikke drikke noe! Man vet ikke hva eller når som kan skade fosteret, så det anbefales derfor å være totalt avholds. Hvis du har vært med lege eller jordmor så vet du det, så dette må være sprøyt!
Solskinnsjenta Skrevet 11. mars 2008 #21 Skrevet 11. mars 2008 Jeg er ikke totalavholds, men drikker ikke mye til vanlig uansett. I Norge (og Sverige bl.a) er retningslinjene at man skal holde seg helt unna alkohol hele svangerskapet. Dette er fordi man ikke vet hvor mye/lite som skal til, eller i hvilke perioder det er farligst å drikke, i forhold til skader på fosteret. De 3 første månedene er uansett de mest risikable. Fosteret får samme promille som deg, men siden de ikke har et system til å bryte ned alkoholen på samme måte vil det ha alkoholen i kroppen mye lenger, og dermed være påvirket av den mye lenger. Det at du ikke har merket skader hos det første barnet ditt enda betyr ikke nødvendigvis at det ikke har blitt påvirket av din festing. Med fare for å gi deg unødvendig dårlig samvittighet, så kan mors alkoholinntak i svangerskapet gi senskader i form av lærevansker (betyr ikke lav IQ!) og kan gjøre barnet disponert for psykiske problemer - særlig i tenårene. At du allerede har utsatt et barn for dette betyr ikke at det er greit å utsette nr 2 for det samme! Mitt råd er; gå ut, ta deg en fest, drikk alkoholfritt øl og brus. Kos deg, dans, flørt litt, le masse, men unngå alkoholen. Da vet du at babyen har det bra, og du har det bra.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #22 Skrevet 11. mars 2008 Dere skjønner jo ingenting!! Det er bare snakk om noen få øl!! Halloooo! Er jeg den eneste her inne som synes at det er greit?? Blir helt kokvarm her jeg sitter!!! HI
Solskinnsjenta Skrevet 11. mars 2008 #24 Skrevet 11. mars 2008 Vi skjønner veldig godt hva du mener! Men de få øllene kan gi store konsekvenser! Hvorfor vil du ta den sjansen? Bare fordi du ville kose deg??? Hvis du virkelig syntes det var greit hadde du ikke trengt bekreftelse her inne. Om du ender opp med å drikke øl er det opp til deg. Men det er på ingen måte anbefalt! Om du blir kokvarm så anbefaler jeg en kald dusj av realitet!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. mars 2008 #25 Skrevet 11. mars 2008 Hvor gammel er du? Hvor dum er du? Hvor idiot er du? Bryr du deg? Hva tenker du selv? Blir helt matt av deg altså! Som 17år skjønte jeg at man ikke skal drikke når man er gravid. Har du et barn fra før, så er du mest sannsynlig over 18år? Får meg til å tenke.. Syns det er trist jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå