Gå til innhold

Noen som er stødig i engelsk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellen på:

thinking on

thinking of

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenke på det

tenke på deg

eller noe sånt.....ikke sikker altså.

Skrevet

Kan ikke si thinking on på engelsk..

Skrevet

Å ja! Det høres jo logisk ut:)

Stod litt fast på en oppgave skjønner du...

Skrevet

Du kan si thinking about something, eller thinking of something.

I'm thinking about going to England this summer

What do you think of going to Greece instead?

Skrevet

Jo, man kan si thinkin on på engelsk. Søkte på National British Corpus... Og det kom opp 182 resultat på hvordan det er brukt. Thinking of var mye mer frequent used da, med over 200 treff.

Skrevet

enig med 2blåbær. Man kan ikke si thinking on på engelsk...

Skrevet

Synes det er rart at det kom opp nesten 200 treff på NBC da. Da er det jo brukt i engelsk språk. Merkelig...

Skrevet

men jeg er enig i at det høres merkelig ut:)

Skrevet

Søk på skrivefeil på norsk så vil du også få en haug med treff;)

Thinking on er ikke en engelsk frase som brukes av andre enn de som enten skriver feil eller er dårlige i engelsk:)

Skrevet

Hørtes merkelig ut med thinking on - jeg studerte i England i 3 år og har hatt mye kontakt med venner derfra siden, og har aldri hørt thinking on blitt brukt...

Skrevet

Aner ikke om det kan brukes eller ikke men jeg har aldri hørt gubben min si thinking on. Og han er fra Irland.

Høres rart ut å spør du meg.. Kan ikke si at jeg har hørt noen si det før...

Skrevet

Du kan si ting som "thinking on the net", som betyr tanker PÅ nettet, ikke HVA du tenker om nettet. Altså, skal du si noe om HVA du/man mener, må du bruke OF eller ABOUT. Bruker du begrepet thinking ON indikerer det location, altså hvor du tenker.

Skrevet

Du kan si ting som "thinking on the net", som betyr tanker PÅ nettet, ikke HVA du tenker om nettet. Altså, skal du si noe om HVA du/man mener, må du bruke OF eller ABOUT. Bruker du begrepet thinking ON indikerer det location, altså hvor du tenker.

2Blåbær

Skrevet

Joda, du kan godt si ”thinking on” på engelsk. Brukes der vi på norsk ville sagt ”vurderer”.

Skrevet

Nei, det er feil. Du kan ikke oversette tenke på med thinking on, se svaret mitt over. Jeg er engelsk forøvrig.

Skrevet

ehm.. da ville de nok heller sagt I'll think about it...

Jeg er enig med blåbæret.. om man feks sitter på do og tenker kan man si.. i'm thinking on the loo.. haha. Altså location. Ikke at du tenker på doen som i at du sitter et annet sted og tenker på doen. Da blir det I'm thinking of eller about the loo. hehehehehe.

Skrevet

og enda synes jeg det er litt rart å si, så jeg ville vel sagt I'm thinking while sitting on the loo... heheheheh!

Skrevet

Jeg støtter meg til dere som sier at man kan bruke det jeg, siden jeg fikk mange så mange treff på NBC. Men det blir antageligvis brukt mye feil. Takk for hjelpen!

Det ble i alle fall en heftig diskusjon dette;)

Skrevet

kan du gi meg en setning der du bruker det fornuftig? Rart du ikke tror på blåbæret som faktisk har det som språk.

Skrevet

Hehehehe, ja mange gode ideer klekkes ut på do :) En god venninne av meg har en lapp som henger over doen på badet, der det står:

If you sprinkle

when you twinkle,

be a sweetie

and wipe the seatie

:)

Skrevet

Du har jo helt rett. jeg mente "vurdering" av, ikke "vurderer" - som i "current thinking on..." Sorry : )

Skrevet

hheh..søt. Den tror jeg at jeg må stjele! Fnis!

Skrevet

FRA NBC:

Cecil Parkinson, his successor, has yet to reveal his thinking on this awkward subject.�

A44 111 Letter: Smart thinking on public transport�

A6G 504 On 21 February 1944, the British sent a draft agenda of their thinking on civil aviation to the State Department.�

A6X 1046 the Mercedes 190, also so deficient in this department, Munich's thinking on this subject might be different.�

A87 173 This is not a government which likes to ask fundamental questions, nor does it like thinking on its feet and making strategic policy decisions almost overnight.�

AAN 331 Thinking on his feet, Prost whipped out a fistful of cash, sparing both of them the embarrassment had he paid by credit card.�

ABE 3118 It set out to demolish traditional thinking on `;public goods'; and `;externalities';�

ANY 548 According to Robyn (or, more precisely, according to the writers who have influenced her thinking on these matters), there is no such thing as the `;self'; on which capitalism and the classic novel are founded --; that is to say, a finite, unique soul or essence that constitutes a person's identity; there is only a subject position in an infinite web of discourses --; the discourses of power, sex, family, science, religion, poetry, etc.�

Skrevet

man kan vel forresten si my thoughts on... som mine tanker om eller rundt temaet...

men det er jo tanker og ikke tenking..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...