Gå til innhold

NOEN SOM HAR PEILING PÅ EDDERKOPPER HER? HJELP MEG:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

iiiiik!! Har en sånn en ute på terassen!! Ekkelt!! Nå kjenner jeg det kravler over alt her!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud, jeg skulle ikke lest dette...klør på kroppen, la beina på bordet og blikket går hele tiden opp og ned fra golv til vegg...føler de på meg!!! Må se i sofaen og bak, himmel, jeg vil ikke legge meg i kveld (soverom i kjelleren)

Skrevet

ååå herregud.. DE BILDENE!!! hvorfor gadd jeg se på de...!!!!???

har heldigvis aldri sett en slik jææævel i virkeligheten..

*KLØR*!!!

Skrevet

Stemmer nok dessverre at det er stor husedderkopp, for kjenner den igjen:( Så her er det moro i kjelleren skal jeg fortelle dere! Huff, jeg blir kvalm bare jeg tenker på å gå ned der...

Skrevet

nå får jeg mareritt i natt... jeg VISSTE jeg ikke skulle lese denne tråden, men joda.. må jo... men skal IKKE se bilder..

Skrevet

Giftig?

En gjenganger blant folk som ringer, er at de nekter å tro at stor husedderkopp er et norsk dyr. De melder om at en ”bananedderkopp”, ”fugleedderkopp” eller liknende har forvillet seg inn i huset. Samtlige lurer på om de er dødelig giftige. Men det er de ikke. Riktignok har alle edderkopper gift i kjevene sine, men de er beregnet på å lamme det byttet de har fanget. Store edderkopper, som husedderkoppen, kan imidlertid bite fra seg hvis vi fanger dem med fingrene våre, eller hvis vi uforvarende kommer til å presse dem på annen måte. Husedderkoppene vil aldri angripe uprovosert, men tvert i mot flykte og gjemme seg det raskeste de kan hvis vi prøver å slå etter dem. Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet.

Forebygging

Beste forebygging mot å få husedderkopper inn i huset om høsten, er å ha nettingduk foran vinduer eller dører som skal stå åpne om natten, eller å ha tett netting foran kjellerluker, ventiler eller andre luker som går inn i huset.

Bekjempelse

Hvis edderkoppen først er kommet inn, så er det forståelig at man vil prøve å slå den i hjel, men husk at de er raske og lett slipper unna. Den vil da søke ut neste natt og fortsette sin vandring. Om den ikke kommer ut av seg selv, vil den etter hvert tørke ut og dø.

Hvis en husedderkopp har slått seg ned f.eks. i kjelleren eller garasjen, der du finner de store, matteformete nettene, så kan det nettet og edderkoppen fjernes med en kost eller støvsuger. Husk at edderkoppen sitter innerst i trakten i hjørnet. Giftsprøyting er unødvendig for å fjerne edderkopper.

Skrevet

ÆÆÆÆSJ! Hvorfor i all verden sitter jeg å leser dette? jeg er så utrolig redd for edderkopper :( har helt angst jeg..

Skrevet

ahhh! En sånn en kom krabbende nedover siden på barnesetet til lille for noen år siden. Det sto i bilen, ungen satt i setet og jeg fikk helt panikk! Skulle bare snu meg for å si noe til henne, vi sto parkert og da så jeg koppen krabbe nedover siden mot armen hennes. I følge min mor skrek jeg: DU BITER IKKE UNGEN MIN! mens jeg kastet meg ut av bilen på min side, løp rundt bilen, reiv ut ungen og kastet ut sete. Så gikk jeg gjennom hele bilen for å finne jævlene. Men den var søkk borte. Jeg trodde seriøst at det ikke fantes så store edderkopper i norge. Den hadde iallefall hatt beina dinglende uttafor håndflata til min da 2 år gamle unge om hun hadde holdt den!! Sikkelig svær. Ikke er jeg spes. redd edderkopper heller men denne var bare grusom og hårete. Og de sorte "tennene" forran i trynet gjorde ikke saken bedre!

Det var min fars bil da, og jeg måtte jo kjøre den hjem. Satt hele tiden på ank for å se etter edderkopper.

Vi spurte om lille så edderkoppen og da svarte hun; Jada, og den var minst like stor som en liten kattunge! hahahah!

Skrevet

Ja, de er digre! Stor husedderkopphann kan bli over 10 cm, føttene iberegnet..!

Skrevet

Vi festet allergiduken i ventilene med en sånn teip som er teip på ene sida og borrelås på andre sida. Du får sikkert kjøpt det der du har kjøpt allergiduken. Før vi fikk opp denne duken hadde jeg helt angst når jeg var i kjelleren, det er så deilig nå å kunne være der uten å være redd! Når det er så store edderkopper her er jeg bare så glad at jeg ikke bor i varmere strøk!

Skrevet

*grøss* måtte se på bilde selv om jeg haaater edderkopper!!det var sånne store i kjelleren il svigermor før, da var jeg mildt sagt itt redd ja.det er en type edderkopp som er liten rundt vårtider og vokser stor utover høsten ,er det denne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...