Gå til innhold

NOEN SOM HAR PEILING PÅ EDDERKOPPER HER? HJELP MEG:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor høst dukket det opp DIGRE beist av noen edderkopper i kjellern. Trodde virkelig ikke at det fantes så store edderkopper i Norge, jeg:(

Kjelleren er lys og trivelig (ikke det grann fuktighet der nede), og huset er bare noen få år gammelt. Hva er det som skjer? Hvordan i all verden skal vi bli kvitt disse beistene???

I vinter forsvant de, men nå ser det ut til at de er på vei frem igjen. Har aldri sett edderkoppene i andre etasjer, men plutselig fant jeg en på badet også!! Jeg så redd for disse ekle, digre edderkoppene at jeg blir helt fortvilet:(

HJELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde samme problem, men etter at mannen min monterte netting i alle ventiler i kjelleren kommer de ikke inn. De vi har ligner på tarantella, mye mindre selvsagt, men likevel veldig store. Jeg hater sånne kryp!

Skrevet

Ja, kanskje det er løsningen!? Veldig finmasket netting vil jeg tro. Nå skal jammen mannen få jobbe litt, ja!!

TUSEN TAKK FOR TIPSET!!

Skrevet

De er helt avskylige. Har vokst opp i gammelt trehus, der krydde det av slike. Litt rart at dere er plaget av edderkopper hvis huset er nytt. De kan ikke ha kommet inn gjennom et vindu?

Tror faktisk jeg ville ha tingt og hørt med et skadedyrfirma. Kan være at de har et godt og ikke alt for dyrt råd.

Skrevet

Kanskje samme som vi har i kjelleren på jobben? Digre, feite med hårete bein og et sinna ansikt... .-)

Noen bærer med seg kniv og gaffel også, klar til å spise meg...

Du kan gå innom felleskjøpet, der har de visstnok noe som skal være supereffektivt mot allslags kryp. Men rommet må stå tomt en stund etter spraying...

Skrevet

Tviler på at de har kommet gjennom et vindu, for alle er lukket stort sett hele tiden (Har ventilasjon.). Har tenkt tanken ang. skadedyrfirma, men tror vi prøver netting først, for sikkert dyrt!

Takk:)

Skrevet

Ja, akkurat sånne, vil jeg tor;o) Bare venter på at de skal hoppe på meg, eller noe. Ja, jeg tuller ikke, altså:( Dån!!

Takk for tipset!

Skrevet

Ja, det er veldig finmasket. Tror egentlig det er sånn allergiduk som du kan henge foran vinduet, som vi har klippet til. Stopper både store og små kryp.

Skrevet

visste jeg kom til å angre på at jeg gikk inn på denne tråden ?

Skrevet

!!!! skulle det være..

Skrevet

Det var lurt! Allergiduk har jeg faktisk også, så kjekt:)

Igjen, TUSEN TAKK!!

Hvordan festet dere det slik at det ble skikkelig tett rundt kantene?

Skrevet

Flere som HATER edderkopper her skjønner jeg:(

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Sånn sett er jeg veldig glad for at jeg bor i 13. etasje i en høyblokk. Aldri sett en edderkopp her...

De selger sånne bokser som man stikker i stikkontakten. lager en lyd som edderkoppene ikke liker eller noe (mennesker hører ikke den lyden)

Skrevet

Da kan du være glad for at du aldri har vært i huset mitt:(

Skrevet

Jeg er LIVREDD edderkopper! Sizen betyr egentlig ikke så mye, men klart sånne store beist er ekstra ille. Jeg begynner å grine jeg når det er en edderkopp i nærheten.

Er forresten like redd veps.

Skrevet

Næ, finnes det? Det må jeg sjekke ut! TAKK OG TAKK!!!

Skrevet

Godt det ikke bare er jeg som føler meg litt panisk når jeg ser en edderkopp! Mannen ler og jeg blir sint som en veps;o) Men jeg stikker ikke, da :D Jøye meg, så morsom jeg er...

Skrevet

Hei.

Det er sannsyneligvis Norsk Husedderkopp dere har fått inn!

Flyttet i nytt hus i høst og fant flere slike i kjelleren! De er grusomt ekkle, men visst nok ikke farlige! Bortsett fra at vi som er redde for dem kan få hjertefeil!

Se denne linken:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,3382:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:60216::1:5570:2:::0:0

(evt søk på norsk husedderkopp på google)

Synes egentlig ikke de lignet på bildet, men har fått bekreftet at det var slike vi har... Helt ærlig har jeg vel aldri være nært nok til å sudere de...

Uææ. Vet ikke om jeg får sove i natt nå.

Skrevet

Nedover her står det tips om hvordan å bli kvitt de.

Hjææææææææææææææææælp de bildene!!!

I love nordnorge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Vi hadde noen svære edderkopper i kjelleren der vi bodde før.

Bodde i en eldre 4 mannsbolig.

Rett ved boligene var det noe rør greier til kloakk, og der vokste de noe sinnsykt og trivdes kjempegodt før de kom kravlene inn i kjelleren vår gjennom et ødelagt vindu..... *grøsser*

Skrevet

faen at jeg leste dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...