babygullz <3 vilde Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Først har de verdens beste råd til deg som er gravid, fordi de har vrt gravide selv, har de nå doktorgrad i graviditet. De vet alt om hvor mye du vil legge på deg, forteller deg at du kommer til å bli kjempesvært, være kjempelei i slutten, og du kan ikke spise salami eller dra utenlands, spesielt ikke til varmere strøk, og navnene du har tenkt på er rett og slett helt idiotiske og sære, nei de som har barn fra før og gått gjennom en graviditet vet også selvfølgelig også best hvilket navn du må ha på babyen din. Og ikke bare det, men det blir også et helvete når babyen kommer, ikke får du sove, ikke får du være sosial sammen med venner, du kan ikke pynte deg, for du har ikke tid til noenting..du vil ende opp som et dass som går rundt i halvsøvne. bare litt irritert i dag...
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 ...og så har du jo nesten ikke mage, eller altfor stor mage! -du får beskjed om å lese bøker om barneoppdragelse utifra hvordan de har sett at du lar hunden din sove i en lenestol, for dette kan du jo tydeligvis IKKE. - Du får beskjed om at du bør røre mer på deg for det er sååååå bra for deg når du har bekkenløsning - du får beskjed om at du er helt hysterisk fordi du følger matportalens råd til gravide - og at det bare er noe tull å kjøpe inn søte klær til babyen , for du kommer ihvertfall aldri til å ha på noe annet enn bleie og teppe de første månedene. jeg blir gaaaal
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Er du på vei til å bli sprø allerede nå? Du har jo ikke kommet til det verste enda... Du kan glede deg til den dagen du står der med nurket på armen og alle skal fortelle deg: Hvordan du best får barnet til å sove, spise, rape, bæsje. Hvordan du best bader, legger, mater, kler på, vugger, trøster. Hvilke lyder, farger, lys, temperaturer, du bør og ikke bør utsette barnet for. Kommer ikke på mer i farten, men det finnes minst tusen ting til... Og det kjekke med det hele - ingen sier det samme!
Hikken Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er 23 uker på vei og har allerede fått tips for å hjelpe mot kolikk, hvilke dataspill (!!!) jeg burde kjøpe og hva slags seng jeg burde ha. Det værste er de forbanna venninnene mine som aldri har vært i nærheten av å være gravid før skal fortelle meg hvordan kroppen min fungerer! Faen heller, se å holde den helvetes kjeften deres igjen! Jeg har fått ett eneste godt råd hittil, men det var også knallbra: "ikke ta i mot noen råd, du må bare finne ut hva som funker for deg" :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Joda, jeg bare terger Jeg er gravid med 3. mann, og heldigvis har folk sluttet å komme med idiotråd. Det som funket for 1. mann, funket ikke på 2. mann. Og nå skal jeg gjøre dette for første gang igjen snart... Det beste rådet jeg gir de som spør meg er: "Du må gjerne høre hva andre har å si, men det er du som er ekspert på hva som er best for ditt barn."
Ikkelektuell Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Det som vil irritere deg mest er nok at mye av det du har skrevet er riktig.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 aaah du er så jævla snusfornuftog og kjip bærkorg. du må kjede deg i eget selskap..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 har ei venninne som er akkuratt sånn! greit nok at hu har 3 graviditeter bak seg men en blir ikke ekspert på MIN graviditet for d!!! " nei det er nok ikke kynnere du har, å JAFFAL ikke bekkenløsning for når JEG hadde kynnere å bekkenløsning var det SÅ vondt å du har ikke så vondt du..." har vært sykemellt for bekkenløsning siden 10 uke, likevel går hun å kverner om "det er nok ikke det du har". blir så SINT!!! hva vet hun??? jeg klager ikke å derfor tror hun ikke at jeg har vondt men har aldri hørt så mye syting og offing som når hun var gravid! da var både det ene å det andre galt, men ingen andre har det like fælt som henne!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Greit nok at det irriterer, folk trenger jo ikke å dytte råd på deg.. Men hvis dette er 1.mann, hvordan vet du at det ikke stemmer? Har du vært igjennom nattevåk og kolikk, eller tror du at barnet ditt kommer til å sove hele natta fra 1.natt? Er vel ikke så mange som bryr seg om navnet til ungen, annet enn familien? Og at du ikke kan pynte deg? Bullshit.. Men det er klart, du har nok ikke tid til å stå en time på badet og ni-strigle deg lenger! ..ups... der datt det visst inn et råd.. Men at du irriterer deg over at folk prøver å forberede deg fordi du ikke vet hva du går til, er vel litt teit? Det er vel bare å bruke huet og finne ut hva du selv ønsker for ditt barn, uten å bli frekk mot oss med "doktorgrad i graviditet".. Kan tenke meg du kommer til å gi ett og annet råd til dine venninner selv når de blir gravide..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 jeg har ei vennine som aldri har vært gravid. mora er fysioterapaut med spesialisering i idretsskader... og denne mora spreng maraton høygravid... jeg spurte om det var mulighet for å bestille eller låne bekkenbelte, og fikk bedskjed om at det var ut å gå som var tingen... prøvde å fortelle at det kunne jeg ikke siden jeg hadde fått bedskjed om å ta det med ro pga blødninger, og at jeg vet selv at da havner jeg på krykker dagen etter... derfor syns min vennine at jeg er lat, og tydeligvis ikke vet mitt eget og barnets beste... og gidder vist ikke bry seg mer om oss... snakk om å skjønne noe her i verden a...
Ikkelektuell Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Har evnen til å sysselsette meg selv på en rekke forskjellige måter, så om jeg nå hadde hatt problemer med å utstå mitt eget selskap, så hadde det på en måte ikke vært noe problem likevel.
babygullz <3 vilde Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. mars 2008 Huff så nærtakende man er da nn 20:18.. Var ikke meningen å være "frekk", men syns de med "doktorgrad" kan holde litt tilbake på "rådene" Alle graviditeter er induviduelle, så selv om jeg er 1gangs og ikke vet 100% hva jeg går til, trenger jeg ikke å bli marge-forberedt på å bli like tjukk som en elefant? Eller forberedt på å få en sa for d om jeg spiser salami på brødskiva? eller får div. komplikasjoner i sv.skapet fordi jeg drar utenlands?? Det er kanskje en stor sjanse for at jeg blir litt vel mer "veldreid" og godt i hold i løpet av sv.skapet, men d er ikke garantert.... og det med salamien, det er jo et dårligere eventyr enn den stygge andungen...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Jeg var så dum i hodet at jeg hørte på noen av disse "ekspert-venninnene" mine første gangen jeg var gravid. De presiserte at jeg like gjerne kunne kaste alle olabuksene mine før jeg fødte, for de kom jeg ALDRI inn i og de kom bare til å håne meg fra klesskapet. Men to uker etter fødselen var jeg like tynn som før, jeg og angret meg fullstendig for at jeg hadde hørt på de. Dette var også de samme "venninnene" som ga meg the evil-eye og spydige kommentarer for nettopp dette. "Ja, TYPISK at DU får på deg buksene dine igjen", hahaha.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Som sagt; bare å bruke huet. Ingen som nekter deg ting og tang, de bare forteller deg hva som kan være smart, fordi man gjerne er litt fersk når man er 1.gangs. Men hvis du vet best, da er det vel bare å lokke øra? Bruk sunn fornuft er mitt råd til deg. Er du usikker på noe, så spør JM eller lege og ikke tro på alt du hører av oss på bim.. Man blir ikke akkurat slankere av et svangerskap, men det er da noe som heter kosthol og trening. Skal være fullt mulig å bli tynn igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 hjelpe meg, hva med å bruke huet og fornuften din?? Måtte du hive buksene dine, eller kunne du ikke latt de ligge så kunne du prøve dem etter fødselen? et godt eksempel på å ikke tro alt man hører, kanskje?? Du forstår jo at de var misunnelige fordi du fikk fasongen din tilbake så fort, så ta det som et kompliment =)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Og her kommer jeg igjen med irriterende utsagn, men... Du skal ikke kimse av det med salamien... Jeg har som sagt gjort dette 2 ganger før, og da har jeg ikke tenkt på hva jeg kan og ikke kan spise. Men så snappet jeg opp noe om noen Listeria-bakterie tilfeller på et sykehus, og tvillinger i mors mage som døde, ...husker ikke helt historien...? Uansett, jeg måtte jo lese litt mer om hva dette var: "Listeria finnes i vann, jord og mange typer råvarer, men sjelden i skadelige nivåer." (nn.mrk. heldigvis) "Man smittes svært sjelden, men listeriose har høy dødelighet dersom man først smittes." (nn. mrk."Smitte under svangerskap/fødsel kan føre til abort, dødfødsel, prematur fødsel (ofte med multiorgansvikt) og hjernehinnebetennelse. Det er høy dødelighetsrate for fostre/spedbarn som smittes, selv med antibiotikabehandling.") "Gravide bes holde seg unna rakfisk og upasteuriserte meieriprodukter, og innta pasteuriserte mykoster/muggoster, oppskåret pålegg og røykelaks/gravlaks ferskest mulig." (nn. mrk. her kommer Salamien inn i bildet) "Listeriabakterien dør kun ved oppvarming, og trives ved kjøleskapstemperatur. Ved frysing bremses veksten midlertidig, for så å akselerere ved opptining." (nn. mrk. litt skummelt å tenke på) Jeg spiser fortsatt salami, men ikke for nært opptil holdbarhetsdatoen og tar gjerne en eksrta sniff i pakken før jeg spiser det. nn
babygullz <3 vilde Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 11. mars 2008 nn 20:39; legen min sier jeg trygt kan spise salami, så jeg velger å stole på han. Kjøttpålegg for nært holdbarhetsdato er noe jeg aldri har spist fra før heller da... ikke bare gravide som bør tenke på d..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 Er dette den samme "legen" som mente at det var "greit" å ta ibux under svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #20 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har hentet informasjonen fra: http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=234954 I forhold til salami, fårepølse og annen spekemat så er dette mat som ikke har vært varmebehandret, derfor er det en mulighet til at det finnes bakterier i det. Men som jeg sa, det hindrer ikke meg i å spise det, jeg er bare litt mer skeptisk og påpasselig Nyt salamien din du, det har du fortjent
babygullz <3 vilde Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #21 Skrevet 12. mars 2008 Kan ikke huske å ha uttalt meg om noe legen min har svart mg på tidligere, men jeg vet garantert at jeg ikke har rådført noe fra min lege om ibux, for jeg har aldri forhørt meg med min lege om smertestillendes i sammenheng med et sv.skap...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #22 Skrevet 12. mars 2008 Det var VELDIG rart for på 1. trimester skrev du for noen uker siden at "Legen min sa senest i dag at jeg kunne bruke både paracet og ibux, men burde unngå ibux første månedene... Babygullz er GRAVID=)" http://www.barnimagen.com/forum/thread/136853249 Jeg husker det så godt fordi jeg spurte legen min om det etterpå og han sa at gravide absolutt ikke skal ta Ibux i det hele tatt når de er gravide. Så nå sier du at legen aldri sa det? Hm...
babygullz <3 vilde Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 12. mars 2008 Da beklager jeg, men jeg kan rett og slett ikke huske d! Men om jeg har skrevet det må det jo bare ha seg slik at jeg har spurt han og han har sagt det. Jeg driver ikke å skriver ting en lege har sagt, hvis det ikke er tilfelle at det kommer fra noen lege.. Ellers så står det også i vedlegget i ibux-pakken at disse kan brukes av gravide, husker bare ikke om det er i begynnelsen eller slutten av sv.skapet. hilsen gullfisken!
babygullz <3 vilde Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #24 Skrevet 12. mars 2008 Kan ikke huske å ha uttalt meg om noe legen min har svart mg på tidligere, men jeg vet garantert at jeg ikke har rådført noe fra min lege om ibux, for jeg har aldri forhørt meg med min lege om smertestillendes i sammenheng med et sv.skap... Hvor hen står det at legen min aldri sa det? Det står at jeg aldri har forhørt meg. Er en viss forskjell der. Jeg har bare glemt at jeg har spurt legen min om dette, og svart på et innlegg om det. Jeg kan fortsatt ikke huske å ha svart på det innlegget der heller... Uansett, så spiser jeg salami jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #25 Skrevet 12. mars 2008 Sånn går det når vi er så kjipe at vi signerer med anonym, jeg har ikke nevnt noe om Ibux. Jeg har bare terget litt ang kommende gode råd Og kommet med fakta om salamien La oss spise salami og kose oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå