pusi og lille pusi:) Skrevet 10. mars 2008 #26 Skrevet 10. mars 2008 æ håll mæ oinna alt som ikke anbefales gravide å spise eller drikke... får kansje noen daga litt før mye sukker, men d e d einaste.. syns at 9mnd uten alt d e bedre enn at ungen kansje skal lide store dela av live sitt fordi æ va litt svak for div ting under graviditeten.. d e ikke bare de som røyke å drikk som får høre d... de fleste får høre at et eller anna de gjør e galt... men d e jo en del hormona ute å går her så man må bare lokke øran før d man ikke vil høre... alle har sin mening før ka de mene e rett, men skirv man om d her må man bare tåle å få høre litt a kvært:)
mariachr. Skrevet 10. mars 2008 #27 Skrevet 10. mars 2008 Kan alle som skriver her med hånden på hjertet si at de aldri gjør noe som kan (potensielt) være skadelig for babyen? Syns det blir utrolig mye fordømmende innlegg! Er selv helt avholds i fht røyk og alkohol, men kan ikke garantere at jeg alltid klarer å holde meg unna andre ting som kan være farlige. Har f. eks to større barn som tar med seg smitte hjem (har vært igjennom runder med influensa, vannkopper og omgangssyke bare den siste måneden). Hva med eksosen man puster inn når man bor i en by? Hva med dårlig inneklima? Stress på jobben? Dårllig fungerende parforhold (f. eks mye kranling)? Dårlig psykisk helse hos mor? Vet jeg setter det på spissen, men poenget mitt er at jeg tror de fleste prøver (etter beste evne) å gjøre det som er best for babyen.
pusi og lille pusi:) Skrevet 10. mars 2008 #28 Skrevet 10. mars 2008 æ håll mæ oinna d som æ vet e "fali" av mat å drikke... å prøve å unngå f.eks. stress å andre situasjon så gått æ kan... e d ting som æ blir opplyst om e falii så prøve æ ette beste evne å unngå d... men e nåkk masse som ikke e nåkka fali i d hele tatt...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 11. mars 2008 #29 Skrevet 11. mars 2008 jeg må egentlig bare si at jeg ikke skjønner poenget med og ta opp denne diskusjonen igjen og igjen, er ikke mer en ei uke siden dette var en heftig diskusjon, kan man ikke bare la det ligge, og la folk ta de valgene man vil selv? også får man konsentrere seg om seg selv istedet... det måtte da være mye lurere spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #30 Skrevet 11. mars 2008 jeg er ikke noe glad i gotteri og klin så er jeg sulten så spiser jeg ordentlig mat, mat som er bra for meg og ungen, men hvor skadelig er d da for barnet at jeg tar meg 2 røyk om dagen av den xtra milde typen..? jeg får i meg 2mg nikotin om dagen og 4mg korbonmonoksyd.. d er mindre en d er i EN vanlig røyk.. så jeg mener at d er verre å trøkke i seg masse metta fett og godis som ødelegger kolesterolet og ikke gir verken deg eller barnet næring!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #31 Skrevet 11. mars 2008 Jeg kritiserer ingen som røyker eller drikker i svangerskapet. Jeg tror de som ikke klarer å slutte med røyk og alkohol har nok dårlig samvittighet som det er. Forskning visker jo helt klart at både røyk og alkohol kan gi skader på fosteret. Og ja, det er mange andre ting som mye sukker, rått kjøtt osv som også er skadelig, men fakta er vel at røyk og alkohol alltid er skadelig. Det er vanskelig med måtehold når nulltoleranse er ønskelig.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 11. mars 2008 #32 Skrevet 11. mars 2008 jøss ja det var jo en fornuftig tankegang!! det er så mye bedre å røyke den enn å spise så masse godterier, så da er en unnskyldt!! hallo??hva med å holde deg unna alt da? synes ikke at det argumentet godtgjør at det er sunnere å røyke! blir bare for dumt!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #33 Skrevet 11. mars 2008 Jeg tror det å spise masse hvitt sukker (som snop og som er tilsatt i all mulig mat) er minst like farlig som litt røyking og et glass vin her og der. Hvitt sukker er gift for kroppen, bare se hvor hypre barna blir når de får det i seg! Tenk på hva det gjør med en liten baby!!?!?! Og jeg syns det var vanskeligere å slutte å røyke enn å kutte ned på sukkeret... Det sier jo litt.. Selvfølgelig trenger kroppen sukker, men gjennom sunn mat klarer kroppen selv å produsere det sukkeret den trenger, det hvite raffinerte sukkeret som jeg prater om - som vi tilfører selv er farlig! Derfor - og nei, jeg kommenterer ikke folk som verken røyker, tar et glass vin i ny og ne eller drikker cola hver dag - reagerer jeg minst like ille på folk som syns det er helt greit å drikke brus hver dag, men som klager på røykerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå