Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 inne her, blir d slått hardt ned på de som røyker.. de som kanskje tar seg ett glass me vin.. men hva me alt d andre folk har i seg...?? mye anna som er skadelig å.. har de tenkt på d, dere som kritiserer røykerne og de som kanskje tar seg ett glass vin????
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Enig med deg i at en må også kunne holde seg unna alt annet som er skadelig for barnet,enn bare røyk og alkohol. Spiser folk f.eks salami eller annen spekemat, rått kjøtt osv,så bør de kanskje ikke si så mye om de som røyker og drikker. Nå er jeg heldigvis i den heldige situasjonen at av kjærlighet til mitt ufødte barn,så klarer jeg å holde meg borte fra det de råder enn til å holde seg borte fra.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 j googlet: skadelig i svangerskapet, og j fikk opp blant annet dette: laks, solarium, tranebærprodukter me bucco, upasteuriserte melkeprodukter, ikke altfor mye koffein (dvs cola, kaffe,te), speket kjøtt, gravet kjøtt, tartar, hvalkjøtt, gjedde, abbor over 25cm, ørret og røye over 1 kg, fiskelever, blåkveite over 3kg, reinskjøtt noen steder.. så d er ikke bare den hærsens tobakken og alkoholen som er skadelig.. så slutt å kritisere de som gjør d hvis du føler deg truffet her!!
maria isabell Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 det er vanskelig å holde seg unna vin og røyk,syntes hver enkelt bør bestemme for seg og sitt barn,men det er svært skadelig for babyen å røyke og drikke..men har full forståelse for at det er vanskelig å la være...personlig rører eg ikke røyk eller alkohol,men eg er litt små hysterisk av meg..det er mye anna som er skadelig også..å stappe i seg et halvt kilo sjokolade om dagen er vel verre enn å ta en røyk???
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 ja, tenk å stappe i seg masse sjokolade og sukker iløpet ta en dag.. d er heller ikke bra for baby'n.. større sjans for svangerskapforgiftning og få en feit unge når'n kjæm tel..
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 ja masse som er skadelig! slår hardt ned på alt jeg! å ja jeg synes det er helt bak mål å røyke å drikke i svangerskapet!! synes ikke det er noen bagatell i det heile tatt, noe som jeg føler mange gir uttrykk for her!! klart at det er opp til en selv hva en vil gjøre, å ser jeg noen på gata gravid med en røyk i kjeften sier jeg ingenting!men er klart at jeg registrerer det, synes det er kvalmt mot barnet! synes det overhode ikke er noe galt med denne holdningen..... men enhver gjør som en vil å det de måtte føle er riktig! er jo gjerne uenig,men er lissom ikke mitt problem!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 der er d j meiner.. d var røyken me en gang du måtte kritisere mest for.. d er så utrolig typisk..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 ja fryktelig skarp.. å me alt de andre som atår lenger opp..?? som er googlet.. neida, d er de stakkars røykera som får d uansett.. j blir så forbasket provosert.. iallfall ta sånne som deg turbotroll+++++
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 var et eksempel med et med røykere ja! å synes ikke det er noe galt i å ha den holdningen jeg! skjønner at det er mange som sliter med å slutte å røyke osv, ikke lett! men mener du at man burde sitte med en holdning hvor at det er ok å røyke når man er gravid til tross for fakta? det samme med alkohol?klart at for mye av usunn mat ikke heller er sundt, klart det! men synes ikke det at folk reagerer på dette er noe å bli provosert for! hadde vært verre hvis alle synes det var ok!!! men er med på at det er opp til enhver! å at om en ser noen røyke eller drikke så skal enn ikke bort å gi komentarer til personen! er deres valg, men en må få lov til å registrere det å ha sine egne meninger om dette! så mener helt klart det er en grense! men at folk har slike holdninger er da vel ingenting å bli provosert over da??
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 nei, en kan ha sine egne meininger.. men d burde gjelde også d andre som er skadelig og ikke bare de tinga som blir mest tatt opp.. som røyken og alkohol.. j sier ikke att d er greit å drikke seg snydens og sitte og stampe og røyke dagen lang, men man må vel da også tenke på de andre tinga som faktisk KAN være skadelig.. d er liksom bare røyking og alkohol som blir diskutert inne her.. ingen som tar opp de andre tinga..
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 men synes jeg ser innlegg stadig vekk om listeria mat å toxoplasmose!! blir tatt opp, å konklusjonen blir at gravide er hysteriske! er vel fordi at sjangsen bare er der i mindre prosent for at noe kan gå galt å at det er skadelig, fremfor at alkohol å røyk er såpass fakta at er skadelig!! er vel derfor noen har en mer tolerans overfor det andre å en nulltolerans for det andre! men er jo opptil enhver! jeg holder meg unna alt som er en sjangs for at er skadelig, så jeg vil bli definert som hysterisk! noe jeg ikke opplever selv, synes bare jeg er fornuftig!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #13 Skrevet 10. mars 2008 Anonym 15.09 jeg sitter her og ler når jeg ser at du har skrivit: "de stakkars røkerne" jeg har sånn sympati for dere stakkers svage mennsker=) alle vet at man ikke røyker,drikker alkohol,spiser spekemat osv. så viss man gjør de uanset så syns jeg de er feil. du får gjerne skade ditt barn eg bryr meg ikke... jeg tenker på meg og mitt barn, jeg syns de at viss jeg ska ha barn så må jeg ge slipp på visse ting,for mitt barns beste=) jeg syns at de andre gjør er opp til dem men jeg har fortsatt min mening...precis som du har her inne.
Asobi Skrevet 10. mars 2008 #14 Skrevet 10. mars 2008 Synes det blir noe merkelig å diskutere hvem som får mest kritikk. Er det røykeren eller salamispiseren som får mest kritikk her inne på BIM mon tro? For å være helt ærlig har jeg i min korte tid inne på BIM sett flere kritiske innlegg til salamispising, ostespising og brukt madrass, enn jeg har sett til røyk og alkohol. Det er vel fordi de aller fleste er enige om at det er skadelig for barnet å røyke under hele svangerskapet, og dermed ikke diskuteres like heftig? Om du spør helsemyndighetene, folkehelsen, vil jeg tippe de er mest bekymret for røyk og alkohol under svangerskap og ikke salami, brie og brukte madrasser.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #15 Skrevet 10. mars 2008 ja, huff, j skrev de stakars røykerne.. høres kanskje litt dumt ut.. hehe:) alt er opp til en hver enkelt.. tenkte bare att d var greit att folk faktisk ser att d er andre ting som er skadelig enn røyk og alkohol..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #16 Skrevet 10. mars 2008 brukte madrasser?? jaja.. j ble bare så oppgitt.. j har ikke sett så mange innlegg om de andre skadelige tinga.. og ikke si att da får j følge bedre me.. huff..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #17 Skrevet 10. mars 2008 Anonym 15.38 jeg skjønner va du mener, jeg syns ju ikke de er noe bedre med noen som trykker i seg salami hele svangerskapet=( men tror at de alltid vill vare uenighet i disse diskusjonerne....=)dessverre
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #18 Skrevet 10. mars 2008 d vil nok alltid være uenigheter ja.. så en får bare leve og spise slik en føler er greit for seg sjøl.. og tenke på att d er folk som har d værre og gjør værre ting..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 10. mars 2008 #19 Skrevet 10. mars 2008 har selv røyka og jeg slutta med en gang jeg fant ut av at jeg var gravid. (dvs. røyka til jeg var ca 7 uker på vei pga testene slo ut negativt flere ganger) er helt i mot røyking i svangerskapet, men mest av alt er jeg i mot alkohol og de som tar rusmiddler.. man er opplyst om hvor farlige det er, samma med mat som man ikke skal ha osv. skjønner ikke de som vil ta sjangsen på at noe galt kan skje. er mye som er skadelig.. man har sin egen mening uansett og det vil alltid være krangler om dette. noen røyker som en svamp og får friske barn, noen gjør ikke, det er nok ganske tilfeldig om man er heldig eller ikke. fordi om noen har egne erfaringer med at det har gått greit før betyr ikke det at alle kommer til å være like heldige... et barn i magen er vel verdt å leve "kjedelig" for en periode?
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #21 Skrevet 10. mars 2008 Hi, du sier noe der.. synes jo selv det er leit å høre om røyking under svangerskap og alkohol osv. men kan ikke prike på alt hva andre gjør fordet, jeg spiser ikke akkurat veldig sunt, ikke trener jeg mye og har vært en del bekymret, så synes ikke man kan si hva andre kan gjøre eller ikke, er ikke feilfri selv.. mange små ting som ikke er sunt, så kan ikke si at jeg er vanvittig mye bedre selv om jeg ikke gjør noen av tingene. Jeg får ta mine valg, så får andre ta sine. det er vi som må leve med de selv. men det er jo sånn at det er veldig lett å påpeke andres feil når en ikke har de selv.. jeg kan jo lett si at ingen burde røyke eller drikke, men selv klarer jeg ikke å kutte ut å spise godteri hele tiden.. så sånn er det bare.. kjempeenkelt når det ikke er et problem en selv har.. men kjempevanskelig når man sitter i det.. skulle så gjerne vært flink og kuttet ut masse sukkerspising når jeg ble gravid, men klarer det ikke helt.. ikke helt enda alle burde såklart være røykfrie, spise masse frukt og grønt og være sunn og holde seg unna alkohol og store sukkermengder under svangerskapet, men sånn er det ikke, så vi får prøve å oppmuntre hverandre til å bli flinkere med alt :-)
Miss Misantrop Skrevet 10. mars 2008 #22 Skrevet 10. mars 2008 Ja dette er virkelig festelig lesning!! Er saa glad for at jeg ikke liker salami.
Miss Misantrop Skrevet 10. mars 2008 #23 Skrevet 10. mars 2008 Ja dette er virkelig festelig lesning!! Er saa glad for at jeg ikke liker salami.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #24 Skrevet 10. mars 2008 der sa du d:) takk for d:) for d er ikke ulikt d j har tenkt:) du har gjort dagen min knall:)
Resilience Skrevet 10. mars 2008 #25 Skrevet 10. mars 2008 Jeg kan ikke begripe at det skal være så vanskelig å la noen få enkle ting være, når man VET at det skader barnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå