Gå til innhold

Fly i uke 38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Orneredet. Hvordan gaar det med BL? Ikke sykmeldt? Amerikanere er jo litt morsome. Men saa kan man jo ogsaa saksoke for astronomiske beloper. Vet forresten ikke helt hvordan det stiller seg for en utlending aa saksoke amerikanske firmaer, men det er sikkert mulig. Skjonner ikke helt hvorfor det vekker saa masse folelser dette aa fly og ikke fly. Ville bare understreke at det for folk flest ikke er direkte farlig. Er mannen din hjemme, orneredet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første så er det pga radioaktiv strålig fra verdensrommet at flyvertinnen blir satt på bakken. De kan kun ha så og så mye av den strålingen før det kan påvirke fosteret!!!!!!! Jobber man i full stilling på fly så er det ca 3 mnd med flyvnig som man tåler. Dette VET jeg fordi jeg har vært gravid flyvertinne!!!!

Når du er 38 uker på vei og skal flyve mange timer over atlanterhavet uten noen mulighet for å nødlande så lurer jeg på hvilkt flyselkap som tillater dette??

Men men. Lykke til...

Skrevet

Vekker vel like mye følelser som når jeg sier at det ikke er farlig å spise div typer mat tror jeg. Men men, forskjellig kunnskap gir forskjellig tolking av forskjellige ting og tang.. Vi har alle ulike forutsetninger for å beskytte oss selv og den lille.

BL er under kontroll, går til behandling og er veldig flink til å gjøre de riktige tingene. Jobber bare 20%, men det er nok til å holde seg oppdatert på jobb. Selv om man ikke får utrettet så mye. Må si jeg misunner dem som kan jobbe fullt, men klarer nå å godta situasjonen, så da har alle rundt meg inkludert meg selv det bedre!:)

Mannen er ute på jobb ja, så mye som må utsettes til han kommer hjem. Noe både jeg og hybelkaninene gleder oss til!

Din da? Er dere på samme plass eller?

Skrevet

Her var det liv!

Jeg må jo si at for meg personlig så virker det helt på trynet å skulle fly tre til to uker før termin! MEN, det kommer av at jeg har fullstendig flyskrekk. Og jeg regner ikke med en kaptein har det;)

Nei, så lenge legene og arbeidsgiveren din/deres tillater det bør jo ingen dømmes!

Jeg ønsker dere bare lykke til med resten av svangerskapet, håper alt går bra:)

Skrevet

Ikke paa samme sted. Ble sendt til ennaa en utpost. Har en bitteliten gatehund som er med meg. Ikke akkurat som aa bo med sin kjaere- men trivelig med selskap. Hybelkaninene setter nok pris paa at moppen er I skapet. Er kos aa holde seg litt oppdatert paa jobb ogsaa sosialt, men saa har vi jo en 40 aar igjen aa jobbe paa. Har forresten hort at selv om man har BL I et svangerskap behover man ikke ha det I neste (aner ikke om det er riktig). Ellers har jenta di det bra? Er alt klart eller tar du det litt mere etter hvert?

Skrevet

Jenta ser ut til å ha det bra, sparker mye og klager lite... tror jeg da.

BL ligger i familien, så har vært forberedt på å få det. Men neste svangerskap har jeg planer om å styre unna alle andre plager jeg har hatt, hehe, så får vi om det blir bedre!

Jada, vi har tross alt mange år til i arbeidslivet, og man trenger ikke å bestige karriærestigen i et jafs. Tålmodighet er en dyd.

Har ikke alt klart med utstyr enda nei, men driver å får oversikt over hva som må til. Det blr nok gjort asap. Siden jeg ikke vet hvordan formen blir fremover.

ManuellTerapauten min sa i dag at når jeg blir et hakk værre starter vi med en behandling som øker smerteterkelen. Kan ikke si jeg ser frem til da det blir nødvendig.

Uansett; riktig holdning og riktig innstilling gjør også underverker!

Håper du og får skaffet deg utstyret du trenger da, er vel ikke bare bare når du kommer hjem så sent. Kanskje du har noen hjelpere her hjemme?

Skrevet

Utstyr ja, har en mamma som nok organiserer det meste der. Hun er litt mere huselig enn meg saa det setter jeg pris paa. Vet hun har sett paa vogn og strikker til den store gullmedaljen. Skal jo reise ut igjen ganske fort saa vi maa ha lite og lette ting (tenker med gru paa hvor tunge koffertene mine allerede er...) Heldigvis blir det Boston neste saa sivilisasjonen kaller. Til og med ikea, lol

Skrevet

Utstyr ja, har en mamma som nok organiserer det meste der. Hun er litt mere huselig enn meg saa det setter jeg pris paa. Vet hun har sett paa vogn og strikker til den store gullmedaljen. Skal jo reise ut igjen ganske fort saa vi maa ha lite og lette ting (tenker med gru paa hvor tunge koffertene mine allerede er...) Heldigvis blir det Boston neste saa sivilisasjonen kaller. Til og med ikea, lol

Skrevet

Hehe, ja IKEA er et heeeeeeeeerlig sted naar man bor i oedeland, har IKEA her jeg er jeg, bare en god halvtime aa kjoere. Foerste gang vi kom dit og det sto Velkomna eller saa paa svenske ble vi nesten roerte, hehe....hadde strevet litt foerste mnd her nede og saa fikk vi kjoettbullar og dajmkake du !! Det var jo helt fantastisk, nesten saa vi introduserte oss som de som oppfant IKEA, eller i hvert fall superstolte for aa vaere fra Skandinavia. Man blir jo litt merkelig paa det der naar man er ute. Noen ganger er det deilig aa bare ta turen ut og de som jobber der ser jo paa oss hvor vi kommer fra og nikker og smiler. Morsomt, for ikke aa snakke om at datteren vaar elsker ballrommet!

Og angaaende utstyr saa faar du godt og rimeligere i USA skulle jeg tro. Hvilken verdensdel har du vaert i naa? Det blir uansett helt annerledes aa komme til Boston, samme hvilket 3. verdensland du har vaert i. =o)) Vi flytter hjem for en periode i hvert fall, og pakker og sender og skal ikke tilbake hit i neste vending. Det er baade vemodig og fint aa dra, er mange fordeler i Norge og helt omvendte fordeler her nede, saa man faar bare vaere takknemlig som har hatt tilgang til begge deler.

Ler godt naar du skriver at du har selskap av en liten gatehund, det er jo sikkert ikke noe som er anbefalt i vaer-forsiktig-Norge, at man har selskap av en liten gatenhund i et 3. verden land, fnis, men jeg synes det hoeres koselig ut jeg.

Fikk en venninne av meg til aa gaa paa vognesalg for meg i januar jeg, etter tips her inne fra, om turvogn, endte opp med en OTH Urban Jungle vogn, og den virker bra i henhold til venninne i hvert fall...

Det er en saann Buggy vogn, og den er amerikansk, saa det faar du nok lett tak i over there ogsaa.

Haaper feberen din forsvinner helt naa snart da. Fortsatt god bedring.

Aner jo ikke hvem du er, men er liksom litt koselig med en annen som er ute i "jungelen" et sted... =o))

Skrevet

Hjem igjen fra Asia. Deilig aa trist. Saa rart hvordan steder gjemmer seg I hjerte ens. Min bestevenninne var misjonaerbarn I afrika. Hun er ute selv naa, hun bare maatte tilbake. Selv var Spania en mektig opplevelse jeg ikke helt klarer aa faa ut av hodet. Har vaert I soramerika en stund naa. Ellers har jeg vaert endel I statene de siste aarene. Og derav min ikea opplevelse: jeg var paa ikea I new york. Her hadde jeg den stolte glede av aa vise mannen min rundt. Saa kom jeg paa Pelle, en svenske som jobber I innsjekkingen her nede. Kjopte med sild, runde flatbrod og ballerinakjeks. Da jeg gav han det begynnte han aa graate. Og der sto vi midt I en terminal I ingenmannsland og graat over en pakke ballerina og fedrelandet. Saa forresten at ikea familien var paa faberse listen- saa godt gjor de det.

Skrevet

Haha, jeg veeeeeeeeeeeet, graate av Ballerinakjeks, kjenner meg igjen ja, vi hadde norsk stand her hvor jeg er, paa et kjoepesenter, og graat litt over norsk syltetoey, hihi.....

Jaja, hjem til alt dette om kun kort tid.

Soer Amerika er jeg ikke erfaren med, men det er godt langt borte ja, dersom man har Norge som base, noe det virker som du ikke har da men.... Litt norsk er man da likevel, norsk nok til at det er fint aa vaere paa disse sidene. =o)

Skrevet

Ved tidligere abort fraråder man gravide å reise med fly. Nå har det jo gått bra med deg da, men syns du miss har en noe lemfeldig holdning til flyreiser og graviditet, og som en tidliger sa hvorfor gjelder det andre regler for passasjerene?? Ditt første barn hva? Lykke til med jobben som begynner når barnet er 6 uker, you're gonna need it!:P

Skrevet

Tusen takk for onske om lykke til med aa jobbe naar barnet er 6 uker. Er selv ogsaa sikker paa at det blir tofft. Men med god okonomi og masse rom I livet mitt for at ting ikke er helt A4 gaar det nok bra. Jeg er ikke lempfeldig med graviditet og fly. Hahahaha hvis noen virkelig lever dette hver eneste dag saa er det meg. Jeg sier som jeg saa til en mannelig passasjer helt I begynnelsen av min flyging: han sa hvis du blir kaptein flyr ikke jeg med deg. Jeg svarte, du er mere enn velkommen til aa ta en baat. Han provde 2 ganger aa komme ombord etter at jeg hadde klart det. Jeg sendte han I retur. Ingen av kollegane mine tok han med seg heller. Ps husk baatsyketabelett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...