Gå til innhold

Dette med uventet besøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vi oss en hyrdestund låser vi faktisk døra, for da vil jeg ikke ha folk midt på stuegulvet:) Selv om jeg er nordlending!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om venner og familie sender en mld og spør om det passer, så er det nok beskjed for meg da. Og da kan man si ifra om det passer eller ikke:)

Skrevet

Jeg liker ikke uventet besøk.

Ikke fordi den som kommer vil ha servering eller venter strøkent hus, men fordi jeg har lyst til å forberede noe til besøket og fordi jeg liker å kunne rydde litt før det kommer folk. Det være seg alt fra undertøy på badegulvet til å røske sammen leker som ligger utover hele stua. Jeg vil også ha kaffen klar ... synes det er pyton når gjesten sitter i sofaen alene mens jeg får unna det nødvendigste og koker kaffe o.l.

Dessuten synes jeg det er vanskelig å si nei dersom det ikke passer. Om det er mini som skal legges, husarbeid som burde vært gjort, handletur eller rett og slett det at jeg ikke vil ha gjester går for det samme. Jeg liker heller ikke å komme uanmeldt til andre, rett og slett fordi jeg vet hvor ubehagelig det er å avslå besøket dersom det ikke passer helt. Det er jo bare å sende en melding og spørre om det passer ...

Bor forresten i Trondheim om det skulle ha noe å si ... vet sannelig ikke om det kvalifiserer som søring eller ei ;-)

Skrevet

Liker ikke uventet besøk. En sms 30min før ankomst setter jeg stoooor pris på..

c",)

Skrevet

Familie og nære venner er en annen ting mener jeg..

De jeg virkelig kan slappe av sammen med, og som tåler å se rumpa mi disse til jeg får på en bukse er hjertelige velkommen til enhver tid:o)

Søsteren min, bestevenninna mi og svigers går rett inn.. Noen av dem har nøkkel og!

Skrevet

Og det er ikke snakk om å planlegge i ukesvis, en halvtime/time før holder masse :-)

Skrevet

Vel,jeg er fra nord-norge, og hater uventa besøk. Drar heller aldri på besøk til folk uten å spørre om det er greit.

Svigers er faktisk de eneste som plutselig dukker opp her uten å gi beskjed først, eller spørre om det er greit.

Skrevet

En ting er iallefall sikkert. Om noen kommer på besøk uanmeldt, så bør de tåle rot og ustelt vertskap ;) Tåler de det, så er det bare å komme.

Skrevet

Ja og så må de tåle å få et nei om det ikke passer. :)

Skrevet

Jeg er ikke glad i uventet besøk-nei. Personlig synes jeg det er rart, bare troppe opp og forvente at noen ikke har andre planer. Travel hverdag vi lever i , sånn er det jo bare.

Syns det går litt på respekt å si ifra først/spørre. Farmora mi har sjelden besøk, men likevel kunne det ikke falle meg inn å bare komme uventet, jeg ringer alltid først og hører om det passer for henne.

Ikke alle som er like flinke til å si nei heller når de først har noen på døra. (jeg hadde glatt sagt nei selv)

Skrevet

jeg bor nesten så sør som det går ann på sørlandet og blir kjempe glad for alt besøk. Bor på landet da,,, og her er vi vant til at folk stikker innom en tur..

Men synes nesten at det kan bli litt lenge mellom hver gang folk kommer, alle er så opptatt i disse dager :(

har den holdningen at kommer folk uanmeldt så får de tåle litt rot, ellers pleier jeg å ha det ryddig dersom vi vet at vi for besøk.

Man skal jo uansett kunne se at noen bor i huset, så litt "hjemmekoselig" må en jo få ha det :)

Skrevet

Jeg blir kjempeglad om noen kommer uventa på besøk, de er hjertelig velkomne når som helst (bor i Trøndelag). Her er det langt fra alltid strøkent og strigla, men det er hjerterom og kaffe, og jeg tar meg tid til å sette meg ned sammen med folk.

Når jeg drar bort, bruker jeg å sende en sms først - hvertfall stort sett. Kommer litt an på hvem jeg skal besøke.

Når man driver med aktiviteter som ikke nabo`n skal se, er det jo bare å låse døra, ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...