hurra og hei! Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Jeg leste gjennom tråden om uventet besøk og ble VELDIG overrasket over hvor mange som ikke ønsker det. Lurer på om det har litt med hvor man bor. Jeg bor på en liten plass i nord-norge og her er det helt normalt å stikke innom på en kopp kaffe. Ingen forventer et strøkent hus eller serering(men det må være kaffe:) Jeg gjør begge deler - stikker innom på uventet besøk og tar hjertelig imot de som kommer. Det er jo så koseli! Vi inviterer ofte til mat eller kaker også, jeg synes det er stusselig hvis jeg er hjemme fra jobb en hel dag og ingen kommer innom:)
Pappa Morten© Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Setter pris på å få en sms eller en telefon i forkant jeg
☆Anonymia☆ Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 koslig med besøk ja =) om de sier fra på forhånd..=)
MrsDior & baby-Dior Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 jepp, reagerer og på dette her.. "søringene" liker virkkelig ikke uanmeldt besøk.. når vi bodde oppi nord (bor i stavanger nå) så gikk vi titt og ofte på besøk til hverandre, UANMELDT, og fikk besøk uanmeldt, ofte overnattingsbeøsk og. bare koselig det.. men landet er jo delt på midten når det kommer til oppførsel i grunn....
MrsDior & baby-Dior Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 hvorfor har jeg tre k'er i virkelig da? huff da.. *Rødme*
mammamammamammamor Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 veldig enig med deg, men eg bor på vestlandet ( er født i nor og oppvokst i vest da) . eg beundrer virkelig gjestfriheten til nordlendinger, og trur virkelig vi sørpå har mye å lære av dere
lenej :o) Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 bor også på en liten plass oppe i nord troms.. her kommer å går folk som de vil, er vant med det. og er vi ikke hjemme, så får de gå inn å sette på kaffen til vi kommer. nøkkeln ligger alltid ute så å de som kjenner oss, vet hvor den ligger.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Syns egentlig det er koselig med uanmeldt besøk jeg. Men det kommer ann på hva klokken er. Feks. er det ikke like trivelig tidlig på morgen eller sent på kvelden. Bor foresten i trondheim..
hurra og hei! Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2008 Hehe - sånn er det her og! "Bare gå inn og sett på kaffen, vi er straks på tur:)"
mamma-til-4 Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Har inntrykk av at folk lenger nord er mer gjestfrie av seg jeg:) Flere jeg kjenner som kommer nordfra sier at det er helt normalt at man stikker innom naboer og kjente uten å gi beskjed.Synes det høres kos ut jeg:) Jeg har det ikke strøkent her,men folk er hjertlig velkommen fordet.Men ingen som ramler innom på formiddagen her altså.Da må det liksom planlegges:( Kjipt.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Er veldig sosial av meg, og elsker besøk! MEN, ring gjerne eller send en sms i forkant. Her forleden dag kom min søster og hennes type på uventet besøk. Kjente jeg ble litt småirritert, jeg stod jo tross alt bare med håndkle rundt meg da de kom inn døren. Rett fra dusjen! Hva om jeg IKKE hadde hatt håndkle på meg akkurat da? Flaut.. Liker heller ikke at andre kommer uventet på besøk. For som nevnt, jeg kan jo stå i dusjen, ha umulige unger eller være skikkelig sliten den dagen. Og da er det ikke kult med ubedte gjester :-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Jeg setter også pris på en sms eller telefon først. Er ikke alltid det passer like godt med besøk da.. Men, hvordan gjør dere det da? Her jobber vi, går på skole, driver med idrett, er på møter, kurs osv osv, så da vi har fri hender det ofte at vi vil slappe av litt alene. Vi har stort sett besøk hver dag allikevel, men da synes jeg ofte det er greit at vi får fordøyd maten først ihvertfall.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 Syns det er kjekt med uanmeldt besøk, er veldig vanlig her i huset pga gubben har vert ungkar i mange år....hehe. Men tror dette er veldig forskjellig fra damer og menn. Mine veninner ringer alltid og skal planlegge besøk, det blir jo så skjelden da, mye kjekkere når folk banker på og kommer uanmeldt. Ja så får de bare tåle rot;)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Tigerjenta..kom de rett inn da? Akkurat det ville jeg ikke likt. Må jo ringe på først...
hurra og hei! Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 8. mars 2008 Hehe...men det er akkurat slike ting jeg tror er forskjellig. Noe slikt blur ikke "sedd i". Altså, vi bare ler og får på oss klærne mens besøket setter på kaffe:)
hit og dit Skrevet 8. mars 2008 #18 Skrevet 8. mars 2008 HEY! Eg er vestlending, og har budd eit par stadar på vestlandet, og eg er vane med at ein går på uanmeldt besøk. Bare koselig at folk kjem!
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #19 Skrevet 8. mars 2008 Ja, kom rett inn. Men det var søsteren min da, og vi pleier stort sett og gå rett inn hos hverandre. Vi pleier alltid også og ringe/smse før vi kommer, noe de ikke gjorde denne ene gangen. Men dette kunne jo også vært noen andre. Og det er ikke artig om det ringer på når du står i dusjen. Ikke er det kult med ubedte gjester når du er drit sliten en dag eller ungene hyler å skriker, og er skikkelig grumpy :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 8. mars 2008 #20 Skrevet 8. mars 2008 Jeg liker ikke uanmeldt besøk. Jeg har ofte ting å gjøre, og om jeg får besøk vil jeg da gjerne smårydde litt og ikke være midt oppi noe annet. Hadde kanskje stilt seg anerledes om jeg bodde et sted med venner i gangavstand? Selv om jeg heller ikke likte det jeg hadde venner i gangavstand.
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. mars 2008 #21 Skrevet 8. mars 2008 Artig å se hvor forskjellig det er bortover.. Hva gjør dere hvis besøket har en hyrdestund da? Kaster over tørkerullen når de er ferdig? ;-) Har også inntrykk av at det er slik enkelte steder... Litt koselig og da, men tror jeg hadde blitt rimelig stressa sjæl:o)
mamma-til-4 Skrevet 8. mars 2008 #22 Skrevet 8. mars 2008 Jeg hadde synes det vært kjempekos med uventet besøk jeg:) Men kunne jeg velge fra øverste hylle så ville jeg bodd i nord og da;)
MrsDior & baby-Dior Skrevet 8. mars 2008 #23 Skrevet 8. mars 2008 har vi hyrdestund ropte vi ut i gangen og sa i fra om det. da satt gjestene seg ned og venta og satt på kaffen eller tv. herregud, vi er bare mennesker, vi puler, roter, kjefter og dusjer. vennene våre tåler det ivertfall, og det gjør vi og!
mamma-til-4 Skrevet 8. mars 2008 #24 Skrevet 8. mars 2008 hahahahahahahahaha!!!!!! Den var fin du;))))
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. mars 2008 #25 Skrevet 8. mars 2008 ja, er jo litt rart at man her på vest og sørlandet ikke kan dra til sine nærmeste venner uten å si ifa en uke på forhånd omtrent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå