Gå til innhold

Mat i sykehusbagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt at det kan være en fordel å ha me spiselig til både meg og sambo i sykehusbagen, hvis fødselen trekker ut vil jeg jo ikke at sambo skal bruke tida på å dra på butikken, han skal jo være tilstede under hele prosessen...

Til nå har jeg Kuli (drikke), rosiner og kjeks.. hva mer kan være lurt å kjøpe, må ha god holdbarhet siden det sikkert blir liggende i bagen et par/tre uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel kafeteria eller kiosk der der skal føde?? Tipper far har gooood tid på å løpe å kjøpe både spise og drikke på sykehuset.Går fødselen super fort og han ikke rekker det,trenger dere det jo ikke alikevel=)

Skrevet

hihi:) Kanskje kiosken på sykehuset er stengt på natterstid?!

Ta med piknikkurv med diverse tilbehør ;)

Skrevet

På sykehuset her er det eget spise rom på kvinne og barn, så det er bare å forskyne seg av mat. Fedrene må betale en liten sum for maten, men innlagte får ta så mye de orker. Ellers tenker jeg at vi stopper på veien til sykehuset og kjøper ett par esker med steinfri druer.

Skrevet

sist jeg fødte fikk jeg både mat og drikke på sykehuset. Far også.

Skrevet

Nutrilett bar eller Dr.lindberg bar er både holdbart og godt. Ellers så tok vi med en posse pizzasnurrer jeg hadde bakt sist. Tok de med rett fra fryseren og da mannen ble sulten var de tint.

Skrevet

he, he...en litt søt førstegangsfødende, formoder jeg...?

Kan love deg at du trolig får MASSE tid til å kjøpe med deg noe i bagen...min første fødsel dro ut fra fredag kveld til mandag morgen...dvs jeg ble innlagt søndag kveld.

Uansett. Ha ting i kjøleskapet, som feks go morgen youghurt. Ellers haddde jeg eplejuice med meg og sjokolade, tror jeg,. kvikklunsj , mew energy og sånt er fint. Tror kanskje jeg til og med hadde boller med.

Fikk skrekkhistorie av min søster som ikke ble tilbudt hverken vått eller tørt på mange timer..

Skrevet

Hei..

Kjøp noe på sykehuset da vel..

Skrevet

Sist handlet jeg inn halvstekte baguetter og stekte dem når jeg skjøte at noe var igang. Laget deilig nistepakke til oss begge - men det var mannen som fikk bruk for det. Fødselen dro ikke ut så jeg hadde nok energi til å gjennomfrøe den uten mat og drikke. Fødselen skjedde imidlertid på natta og da er det godt å ha noe som smaker. Fikk også servert litt frokost på sykehuset etter noen timer. Greit likevel å ha med seg litt for å ha hvis en trenger det. Selv om du er førstegangs kan ting gå fort! Da er det kjedelig om mannen står i en annen ende av sykehuset for å kjøpe noe å bite i.

Ellers hadde jeg litt sjokolade av ymse slag. Eplejuice o.l.

Skrevet

Alle sykehus har kiosker, og om de er stengt har de diverse automater.

Bare husk å ta med småpenger til disse.

Vi hadde bare kort med når nummer en kom, og sambo gikk seg bort i jakten på minibank (klokka fire på natta), men nådde heldigvs tilbake i tide =0)

Skrevet

Jeg har pakket mr lee til mannen min i fall han blir sulten. Ellers litt sjokolade til han.

Skrevet

men ikke en dritt til deg selv?

Skrevet

Er det virkelig noen sykehus hvor ikke den fødende kvinnen får mat hvis hun er sulten? Jeg pakker ikke noe mat til meg selv. tar med en boks med svisker til dagene etterpå( for å få igang systemet litt). Far fikk også mat på sykehuset sist, da han plutselig ble litt svimmel inne på fødestua. He he.

Skrevet

Jeg hadde ikke lyst på hverken mat eller drikke under fødsel sist gang, da jeg både var kvalm og kastet opp. Men, skal denne gangen huske å pakke litt mat og drikke slik at mannen har litt i hvert fall. Han fikk ikke tilbud om noe mat eller drikke sist (fødte på natta) og fødselen var såpass intens at det ikke var anledning for ham å gå ifra heller, så han ble rimelig sliten etterhvert stakkars.

Skrevet

Uansett hva du pakker,det er ikke det du får lyst på om du vil ha noe. Garanterer jeg deg. Hadde med både det ene og det andre hjemmefra jeg,men endte med at typen måtte ut å kjøpe pølser til meg. Jeg MÅTTE ha pølse i lompe! Og godteri og brus. Rosiner og kjeks hørtes ekstremt stusselig ut.

Skrevet

TIPS: Jeg har pakket med meg Multipower proteinsjokolader og AA Energidrikk med "raske og sene" karbohydrater som jeg kjøpte på treningssenteret der jeg trener. Jeg er vant med å bruke disse produktene når jeg trener, og vet at de er kjempenyttige når man skal gjennom noe som er fysisk krevende, slik som både trening og en fødsel er. Litt greit å slippe å trykke i seg så store mengder mat når man er i fødsel og skal presse ut en baby. Da er det bedre å spise noe lite med konsentrert energiinnhold.

Skrevet

Hei..

Energibarer som de selger på helsestudioet bør du ikke spise når du er gravid, dette pga proteininnholdet som også er med på øke , hfettforbrenningen. vilket man skal være forsiktig med. jeg har selv trent i mange år og har brukt energibarer og proteindrikker.. men dette skal man helst holde seg unna i svangerskapet. det står det også under advarsel på enkelte av produktene..

Skrevet

Jeg er ingen treningsfantom, men jeg regner med at det ikke er noe problem å bruke energibarer o.l under fødsel.. Ungen er jo på vei ut, og det regnes vel ikke som I svangerskapet :P

Er førstegangs, så jeg har ingen peil.. Jordmora mi ba meg pakke ned nøtter o.l, og tenke litt over hva jeg kan klare å få i meg når jeg ikke er spes sulten.. Så jeg skal ihvertfall ha med meg frukt.. Og energidrikke var heller ikke dumt sa jm.. Skal også ha med matpakke til sambis..

Skrevet

Saft og isvann får du etter behov, men om du er avhengig av en spesiell brus eller noe, så kan jo det være en ide...

Jeg hadde laaang fødsel sist og orket ingenting, mannen spiste maten jeg fikk. Han fikk forsyne seg av "ingen adgang for pappaer"-skapet da de trillet meg ned til hastesnitt mitt på natta. De er helsepersonell, altså, de lar ikke noen sulte!

Mannen hamstra godis og blader til meg i kiosken både under fødselen og etterpå. Men akkurat under fødselen var det ikke noe som gikk ned.

Jeg tar ikke med meg noe mat nå. Får jeg lyst på noe spesielt før vi kjører inn, kan vi alltids stoppe på veien. Er minst 4 døgnåpne bensinstasjoner på den ene mila mellom oss og sykehuset. Mest sannsynlig er det det siste jeg tenker på.

Skrevet

Jeg skal ha med litt brød fordi jeg har cøliaki og sist gikk jeg halvannet døgn uten noe annet enn et eple på sykehuset.

Jeg var hjemme så lenge at jeg ikke trengte å ta med noe til fødselen.

Xl1 og frukt ble anbefalt meg av jordmor og på kurs. Kastet Xl1 da vi flyttet 11 mnd etterpå...

Skrevet

Hei du..

Takk for velmente råd og tips, men ojeg er uenig med deg. Om man tar med seg disse produktene til bruk under FØDSEL så har det ingenting å si, babyen er jo da på vei ut og man kan jo ikke gjøre noen skade i denne fasen mtp fettforbrenning. Jeg har tvert imot fått anbefalt dette fra kyndige kostholdsveiledere.

Når det gjelder bruk av energitilskudd under svangerskap, har jeg brukt dette, og jeg er ikke engstelig. Jeg har forhørt meg med både produsent, personlig trener og instruktører samt Jordmor ang de protein og karbohydrattilskuddene jeg tar, og har fått grønt lys fra samtlige. Jeg har trent i mange mange år selv, og har aldri hørt om noen babyer som har tatt skade av dette. Det står kanskje en advarsel på noen proteinbarer, men ikke på de jeg spiser, så jeg tenker det går bra. Dessuten passer jeg på å spise mat som inneholder masse sunt fett, så det er ingen fare for fettmangel her nei.

Skrevet

Du får tro på hva du vil....

Skrevet

Jeg har 11 dager igjen til termin (yikes!) og har pakket ned xl1, flaske til vann, oreo cookies, druesukker, energibar og litt sjokkis. Håper jeg rekker å få med meg litt frukt også siden det er det eneste som smaker skikkelig godt om dagen. Tok med Xl1 pulver siden jeg har fått det anbefalt fra flere som akkurat har født, de sier det er bra med litt ekstra energi i "kampens hete" ;)

Skrevet

tror nok dere får mat begge to..;)

fødselen min gikk så fort så var ingen av oss som trengte mat på den timen vi var der liksom.

men når fødselen var over fikk vi frokost begge to... og deretter lunsj før vi ble plassert over på hotellet

Skrevet

Høres supert ut å ta noe med seg i bagen!

Vi bestilte pizza underveis i fødselen, fordi sykehusmaten den dagen ikke frista. Svigermor kom med den og brus...Men brus ble litt feil for meg da.

Ellers så smugla svigermor inn sin fantastiske gryterett en kveld. Var konstant sulten hele tida. Og kveldsmaten på sykehuset ble til nattmat:) Vi kunne forsyne oss hele tida i kjøleskapet, men halvtørre skiver frister ikke akkurat. Er rimelig kresen på mat!

Denne gangen tar jeg med litt knaskegulerøtter, epler og sjokolade. Og får jeg lyst på pizza igjen, så blir det nok det bestilt, ja!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...