tali Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #26 Skrevet 7. mars 2008 joda, overbevisende svar, men jeg trur jeg bare gir varmt vann fra springen ennå jeg gett... er verre ting å tenke på
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #27 Skrevet 7. mars 2008 Bakterier kan også være et problem fra vramtvannstanker, har selv bittert erfart det.
Morcheeba Skrevet 7. mars 2008 #28 Skrevet 7. mars 2008 Hahahahaha jeg må le!! Da jenta mi var 10 mnd kravlet hun rundt og spiste det meste av jord og blader i oppkjørselen vår. Va nede i doen minst 4 ganger daglig... Kunne ikke falt meg inn å koke vannet til henne. Vi har veldig god vannkvalitet i Norge.
Turid Laila Skrevet 7. mars 2008 #29 Skrevet 7. mars 2008 Drikker du varmt vann fra springen selv? Det smaker jo ikke godt!
Pysa Skrevet 7. mars 2008 #31 Skrevet 7. mars 2008 Du velger å gjøre noe mot bedre vitende. Det er ditt valg. Men vit at du fyller barnet ditt med kobber, sakte, men sikkert.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #32 Skrevet 7. mars 2008 Faktisk er det flere steder i dette landet hvor vannkvaliteten er temmelig dårlig
Sivalur Skrevet 7. mars 2008 #34 Skrevet 7. mars 2008 Kaldtvannet i springen har god kvalitet ja. Varmtvannet i springen inneholder kobber - DET er ikke bra for ungen din. Eller deg for den del.
tali Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #35 Skrevet 7. mars 2008 nei jeg drikker ikke varm vann fra springen nei!!!for et spørsmål. jeg gir ikke sønnen min varmt vann fra springen for å DRIKKE jeg lager grøt av det så da vil jeg tro den vonde smaken du referer til går bort....
Morcheeba Skrevet 7. mars 2008 #36 Skrevet 7. mars 2008 Kobber i drikkevannet er heller ikke skadelig for barn, da...: http://www.scda.com/no/NPetersson_water_PR.htm
meg & to små vampyrer Skrevet 7. mars 2008 #37 Skrevet 7. mars 2008 Men det er da ikke SMAKEN som er problemet!!!
Turid Laila Skrevet 7. mars 2008 #38 Skrevet 7. mars 2008 Mulig smaket går bort, det har jeg ikke sjekket. Men jeg gir ikke mine barn noe som jeg selv, eller mannen ikke selv ville spist eller drukket. Syns igrunn det er helt naturlig. Kobber er da ikke bra!
MartheMor+Lillegutt Skrevet 7. mars 2008 #39 Skrevet 7. mars 2008 Varmtvannsberederen din flyter over av bakterier!!!
Pysa Skrevet 7. mars 2008 #40 Skrevet 7. mars 2008 her er det snakk om de ørsmå mengdene det er i kaldtvannet, ikke de større mengdene i varmtvannet. artikkelen du henviser til handler om transport av drikkevann, det er noe annet.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 7. mars 2008 #41 Skrevet 7. mars 2008 hva hvis man har rør i rør system i huset? hvor kommer kobberet fra da? er det kobber i selve varmtvannsberederen?
tali Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #42 Skrevet 7. mars 2008 lei for at jeg satte igang denne diskusjonen på en ellers så bra fredags kveld... kobber i maten eller ei så trur jeg han kommer til å overleve!!!! ha en fortsatt god helg
Morcheeba Skrevet 7. mars 2008 #44 Skrevet 7. mars 2008 Professor Hulthén sier seg enig, og legger til; "Nyere forskning har anslått at så mange som ett av tre vestlige kosthold ikke tilfører tilstrekkelig kobber for optimal helse." Hennes uttalelser gjenspeiler bekymringen som kom frem i en fersk rapport fra Verdens helseorganisasjon, som hevdet at tilgjengelige data om menneskelig eksponering verden over, og særlig i Europa, anslår at kobbermangel utgjør en betydelig helserisiko. Professor Hulthén understreker det faktum at "kobber spiller en viktig rolle i mange kroppsfunsjoner – fra å beskytte celler mot oksidative skader, normal funksjon i hjerne-/nervesystemet og hjerte-/karsystemet, til transport av jern. Kobber er også nødvendig for beinveksten og -styrken og våre immune funksjoner." Samme kilde. Kobber er ikke farlig! Veldig høye konsentrasjoner kan gi forbigående løs mage men thats it!
Mamman til Mari Skrevet 7. mars 2008 #45 Skrevet 7. mars 2008 Om en overlever eller ikke, er vel ikke det som er saken... Overlever nok at en varmer opp en melkeflaske x antall ganger også, men gjør det ikke for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå