tali Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 var en mor som var så oppgitt her over at barnet hadde blitt matet med grøt i barnehagen som var blandet med vann fra springen!!! sønnen min er 10 mnd gammel å je ghar blandet grøten hans med vann fra springen i 1 mnd tid nå...han drikker tross alt vann fra springen så jeg skjønner ikke helt problemet her...er det farlig?noe jeg ikke har fått med meg liksom??
*ale* Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 oioioi.. hehe.. må`kke spørre om sånt her inne,,, Noen gir det, andre tror ungene dør av det, for å gi en kort oppsummering..
Turid Laila Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Reagerte hun ikke fordi de brukte VARMT vann fra springen da? Og ikke kaldt som de varmet opp senere?
Pysa Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 har ikke lest innlegget, men hvis det er vann fra varmtvannsbeholderen, skal man ikke bruke det til mat, ettersom det inneholder spor av kobber. en annen ting er at vannet i vvb ikke er rent, slik det kalde vannet er. det tar ikke lang tid å lunke vann i mikro/på plata, og da får du helt rent vann.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Har ikke tenkt over ,men jeg har alltid brukt kokt vann,pga bakterier.Men de får jo vann fra springen ellers;-) Så du sier noe;-)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Kommer nok litt ann på hvor man bor i landet:-) Her i Kr. sand har vi et godt drikkevann og jeg bruker springvann i grøten til gullet:-)
Sivalur Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Hvis du tar lunkent/varmt vann fra springen så kan det være mer bakterier i det som kommer fra rørene. Derfor skal man helst bruke kaldt vann, og så varme det opp. Dette lærte hvertfall vi i skolekjøkkentimene - bruker alltid kaldest mulig vann til å koke opp grønnsaker osv. Kaldt vann til å koke opp til te-vann også. Derfor ville jeg heller ikke gitt ungen min lunkent vann fra springen, når jeg ikke drikker det selv.
~sjiraff~ Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Leste ikke innlegget, men man skal sldri bruke varmt vann fra springen til matlaging..
Pysa Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 hvis du hadde sett en brukt, tom vvb ville du uansett ikke brukt dette vannet til mat
tali Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. mars 2008 ja jeg blir sikkert halshugget her nå, men bare for å legge til en ting til så er ungen min frisk og fin å har ikke tatt noe skade av det ennå:phehe
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Huff, fåpr helt fnatt av slik hysteri selv!! Må på død og liv ikke gi barn under 1 år vann fra springen, da kan de jo dø og det som værre er (litt og ta i, men likevel..) Mine barn har fått vann fra springen fra de var 3 måneder ca. og det har gått helt fint! De lever, er sunne og friske og tåler faktisk en liten støyt innimellom! :-)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 Så lenge de drikker vann fra springen, så er det INGEN fornuftig grunn til å koke vannet for å lage grøt.. Alikavel gjør jeg det til jenta mi, av den enkle grunn at jeg heller vann i vannkokeren, setter den på og går for å ta kveldsstellet. Så det er ikke for "koken" sin skyld, men for lettvindtheten.. Hva de bruker i bhg aner jeg ikke, så lenge det er rent vann, så bryr jeg meg helt ærlig ikke heller
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Hvis noen hadde tatt VARMT vann fra springen hadde jeg også reagert! Selv varmer jeg vannet i vannkoker eller mikro.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #14 Skrevet 7. mars 2008 Brukte vann fra springen som jeg varmet opp (ikke kokte). Må ikke bruke varmt vann fra springen!
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Vel. Hvis man bruker varmtvann rett fra springen er jo ikke det så lutr. Varmtvannstanker er et flott ynglested for bakterier, så selv om kaldtvannet har god kvalitet er det ikke sikkert varmtvannet har det.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 7. mars 2008 #16 Skrevet 7. mars 2008 Slutta å koke vannet til grøt og mme når snuppa var 6 mnd ca jeg... Har gått veldig bra her:)
ApriIbaby Skrevet 7. mars 2008 #17 Skrevet 7. mars 2008 Vann fra varmtvannbereder skal IKKE benyttes til noen form for matlaging - særlig ikke til små barn
Sivalur Skrevet 7. mars 2008 #18 Skrevet 7. mars 2008 Tigerjenta, regner med du har gitt ungene dine _kaldt_ vann fra springen - og ikke varmt... selvsagt kan de drikke kaldt vann fra springen, det er jo renere enn flaskevann de fleste steder også.. Varmt vann fra springen bør man derimot ikke drikke/lage mat med. (men om det skjedde en gang eller to overlever hun nok)
Pysa Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 Jeg vil understreke at det er KOBBER som er problemet, ikke bakterier. og jeg er ikke hysterisk ang å koke drikkevann/flasker til babyer osv.
Mamman til Mari Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Har ikke lest alle svarene under her, men i den tråden du henviser til hadde barnehagepersonalet brukt lunka/varmt vann fra springen til grøt. Det er fysj spør du meg!!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 7. mars 2008 #21 Skrevet 7. mars 2008 Hvis det var varmt vann fra springen som ble brukt i grøten, så modererer jeg svaret mitt, for DET hadde ikke jeg likt.. Varm vann fra springen vasker vi oss i og vi dusjer i det, ikke noe annet..
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #22 Skrevet 7. mars 2008 Ja, har alltid brukt kaldt vann fra springen. Hatt iskaldt vann i en bolle som jeg har varmet i 5 sek. i mikrobølgovnen. Varmt vann fra springen er da aldri godt, ikke for babyer heller. :-)
Mommi Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Det er da stor forskjell på å gi vann fra springen og vann fra varmtvannsberedren! Har du gitt barna dine varmt vann fra springen siden de var 3 mnd?? Hvorfor det? Drikker du selv varmt vann fra springen?? Æsj...
Tia med 2 ♀ Skrevet 7. mars 2008 #24 Skrevet 7. mars 2008 Hun snakket om varmt vann fra springen, det er stor forskjell. Man skal ikke drikke varmt vann fra springen da det innholder masse bakterier.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 7. mars 2008 #25 Skrevet 7. mars 2008 Når dere snakker om varmt vann fra springen - mener dere da at dere tar varmt vann fra springen istedet for å koke kaldt vann??? Det minner meg om en gang jeg var besøk hos en bekjent, og hun spurte om jeg ville ha kakao. Joda, veldig glad i kakao jeg. Men hun fant fram sånn rett-i-koppen kakao og helte varmt vann fra springen oppi!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå