Gå til innhold

Sirkus Merano


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, du har helt rett, det er stor forskjell på hunder og elefanter i forhold til domestisering, men det forandrer ikke det faktum at indiske elefanter stort sett kun vokser opp i fangenskap. Hvis vi skal gå inn på diskusjonen hva angår domistisering og historikk så kan elefant og hest sammenlignes. De har nemmelig vært brukt omtrent like lenge som arbeisdyr/trekkdyr. Registrerer ikke at hester i stall, rideskoler, veddeløpshester, spranghester etc. blir kritisert i like stor grad. Altså er det ikke urimelig å snakke om en viss "Dumbo" effekt her. Dyr fortjener å ha det bra uansett rase, derfor er vi glad for den kontrollen som blir gjort i norske cirkus av det offentlige.

Når det gjelder ditt tåpelige argument at cirkuskultur er en syk kultur, så faller det på sin egen urimelighet og er ikke verdt å kommentere ytterligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet! Dette var en tråd der det ble spurt et enkelt spørsmål: Hvor får man tak i halv pris billetter til sirkus. Ikke hvorvidt man mener sirkus er forkastelig eller ei!

Skrevet

Ja, det er ikke å stikke under en stol at dyremishandling har foregått, og foregår i cirkus som alle andre steder. Dette er trist. Trist på samme måte som at pelsdyr, burhøns og forsøksdyr lider unødvendig, både her hjemme og ute. Dette er et godt argumet for at dyrs rettigheter bør/må styrkes og at det bør stilles strengere krav til ALLE som har med dyr å gjøre. Når det er sagt så har ikke det cirkuset jeg jobber i fått annet enn positive tilbakemeldinger fra mattilsynet, også etter uanmeldte besøk, så det finnes absolutt cirkusdyr som har det bra, med eiere som bryr seg og er glad i dem. Dine beskyldninger om at cirkusbransjen driver organisert dyremisshandling er en totalt feilaktige påstand.

 

Når det gjelder ditt argument om at jeg er kunnskapsløs så kan jeg fortelle deg at jeg har 22 års erfaring. Hvailken erfaring har du?

Skrevet

Det er riktig, og jeg svarte også på det spørsmålet, nokså presist vil jeg påstå.

Skrevet

Ikke ment som kritikk av noen spesielle, mer som en betraktning av det tråden raskt utviklet seg til...

Skrevet

Erfaring er tydeligvis ikke det samme som kunnskap, for det har du ingenting av. Det er jo nettopp derfor sirkus er som de er, de er jo proppet med kunnskapsløse trangsynte mennesker som deg! Du er bare et tragisk godt eksempel på det vi vil frem til her!

Skrevet

Hester blir MYE mer trimmet i forhold til det de skal enn elefanter. Seriøst, nå får du gi deg!

Skrevet

Sorlandet.

Hehe, du kan så si.

 

Svaret mitt var ikke ment som et forsøk på å omvende noen. Jeg tror at siden de fleste ikke vet hva som egentlig foregår på et cirkus så er denne debatten svært unyansert. De fleste mangler vilje og evne til å sette seg inn i saken fra begge sider før de gjør seg opp en mening. For denne saken har som alle andre saker, to sider. Med dette begraver jeg denne debatten fra min side...

 

Til Ludderet: Av deg må jeg bare le, og le og le og le...hehe...og hvorfor; for du er latterlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...