Gå til innhold

Sykehusbagen, har jeg glemt noe?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg pakket:

Shampoo og balsam

Dusjsåpe og intimvask

Tannkost og tannkrem

Hårbørste

Fuktighetskrem

Deo

Sminkefjerner

Sminkemappa(ikke pakket ned enda da)

Ammebh

Ammeinnlegg

Nattbind

3 myke bukser

Singletter og noen vide topper

Tynn genser

Sokker

Truser, boxer

En hettejakke til hjemreise

Helsekortet

Mobillader

Foto og videokamera

Sandaler, som jeg kan dusje med

Reisesett til baby

Litt klær til baby som hun kan bruke på sykehuset

Far kommer med bilstol og pledd til hjemreise senere.

Lommebok og sånt tar jeg med i veska mi.

Noe jeg mangler nå?:)

Føler at jeg kanskje har pakket ned LITT mye, hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reisehårføner...kan være godt å bruke til å tørke seg nedentil i starten.... + håret da :)

Skrevet

Jeg har også begynt å pakke bagen i dag.... det høres ut som du har det meste der ja.... men jeg skal ha med et pledd som tulla skal få ligge med fra første stund, slik at hun blir vant til det teppet hjemme også.... vist du forstår hva jeg mener ??? :o)

men hårføner ville jeg ha med ja....

Skrevet

Ja, også har jeg pakket ned en slik bamse med fosterlyd som hun kan få ha i sengen hvis hun blir urolig. Har hørt at det er lurt å ha den nær barnet fra starten av. Så verdt forsøket:)

Ja, kanskje jeg skal ta med pledde i bagen, det var smart:)

Skrevet

Ja, veldig greit med det pleddet....

Kom på ... kanskje du skulle pakket ned et skift til pappan.... og kanksje deo, dusjsåpe og tannkrem til han også.... det har jeg iallefall....

Skrevet

Ja, der sa du noe ja:) Hehe... Har en "pappa" som er ganske så nærvøs med tanke på fødselen, stakkar. Så tror kanskje det kan være lurt med et lite skift til han også:) Vi bor kun en 10 min kjøretur unna sykehuset, men kan være kjekt å ha uansett:)

Skrevet

ja vi bor også bare 10 min i fra sykehuset.... men vil ha pappan med meg lengst mulig.... og håper å få familierom etterpå.... så da er det greit at pappan også kan freshe seg opp etterpå...... :o)

Skrevet

Gjør det noe om du har glemt noe da? med mindre du har veldig lang vei til sykehuset. Send pappaen avgårde hvis det er krise

Skrevet

Ja, kommer sikkert på sykehushotellet vi, men tror han vil ha behov for å freshe seg opp etter økten han også :P

Jeg kom på at det kan være lurt å ta med litt "mat" til både meg og pappaen, kan nok være kjekt med litt energi:) Vet ikke om jeg får spist så mye men.. Kan være lurt å ha, samt drikke:)

Skrevet

Nei, har kort vei til sykehuset, så gjør ikke noe om jeg glemmer noe. Men kjekt å høre andres mening om hva som kan være kjekt å ha med:)

Skrevet

jepp, er enig det med mat... tenkte å ha med kjeks og frukt... lett å spise... å drikke da... men heldigvis er det kjosk på sykehuset i tilfelle enn ikje får med seg det i forbifarten :o)

Skrevet

Ja, kan være nok å huske på når man må dra avgårde til sykehuset:)

Skrevet

Ta med Lypsyl eller annen leppepomade - det er innmari tørr luft på sykehuset!

Og en brystvortekrem er lurt, man blir ganske så sår de første par dagene.. ;-)

Skrevet

ja det e lurt med lipsyl.... :o)

Har kjøpt slike ammeskjell som skal være supre mot såre brystvorter istedenfor krem....

Skrevet

Lurt å ta med eget dopapir..siden sykehus har sandpapir;-)

Skrevet

den hva ikje dum nei.... det skal jeg rett å slett legga i bagen i morgen... :o) supert...

Skrevet

er det nødvendig å ta med intimsåpe og shapo egentlig? har di ikke det på sykehuset da? samme med bodylotion og bind? bare lurer jeg...:o) gidder ikke pakke mere enn jeg må liksom!

Skrevet

jeg tar med shampoo osv med god lukt.... så jeg skal føle meg fresh... syns shampoo og div på sykehuset ikje lukter noe særlig....:o)

Skrevet

nei den er vel parfymefri, så det er kanskje litt deilig med en shampo som lukter litt godt ja:o)

Skrevet

En bra ha ting til...

Xylocain-salve!

En liten tube med bedøvelseskrem (kjøpes på apoteket) som er fin å ha hvis du har revnet mye eller har flere sting. Smørj på litt noen minutter innen du skal på do så gjør det ikke like vondt.

Har brukt denne salven mye selv men da til insektsbitt og sår. Hadde den i bagen når jeg skulle føde første man men fikk ikke brukt den da det blev kejsersnitt, men har hørt mange som syns denne kremen er super.

Skrevet

jeg ville tatt med noen bleier til babyen..sist fikk vi bare en pakke, og den holdt ikke, og det er dyrt å kjøpe i kiosken på sykehuset..tar med ammepute også jeg, fikk god bruk for den sist:)lykke til!

Skrevet

hvor store blir baggene deres? siden dere tar med ammepute osv.. har liksom alltid bare tenkt at det blir en liten søt bag, men for å romme alt dette må det vel være en svær koffert?

når begynte dere å pakke bagen?

Skrevet

Eg pakkar i ein liten koffert + ein liten sekk. Mykje av det ein har lysst å ha med kan jo ligge i bilen inntil vidare. Slik som kleskift til far, hentesett og slikt som du ikkje treng med ein gong. Så kan du heller pakke det du treng på fødestova i ein liten sekk.

Skrevet

Hehe... ser for meg at noen av dere kommer vaggende inn på føden med far hanglende etter med giga trillekoffert, bag, sekk på ryggen og kanskje en beautibag...

Tror man skal tenke litt sånn at det man ikke bruker hjemme kommer man nok ikke til å få bruk for på føden heller... De fleste reiser jo hjem etter 2-3 dager også...

Men for all del... Hver må pakke med seg det hun har lyst til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...