Gå til innhold

Trenger synspunkter ang. ammefri...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikkerhet er ikke en synd, men spørsmålet hennes vitner om omløp og refleksjon.

Lenge leve retten til ammefri, og gjerne så lenge mor og barn trenger denne tiden sammen til mating og nærhet.

Snakk om sjalusi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerp deg London! Hvorfor frykte det å ta permisjon?

Blir å søke om redusert stilling til høsten fordi jeg ønsker å se min egen unge mer!

Småbarnstiden er for meg utrolig viktig å få med seg, så da må vel jeg få bestemme hvorvidt jeg vil jobbe redusert eller ikke?

Men å skylde på amming, det blir litt drøyt!

Du får neppe mange pluss i margen hos arbeidsgiver, når man bruker amming som unnskyldning for redusert stilling!

Skrevet

Jeg frykter ikke permisjon. Har mange barn og både hatt ammefri og permisjon uten lønn. Poenget mitt var at vi nå legger opp til en deling som nettopp vil forhindre at kvinner jobber redusert eller tar ut perimisjon. Da er ammefri en glimrende løsning. Personlig er jeg i mot tredeling, og for å oppgradere statusen som omsorgsperson!

Skrevet

Kjære deg...er du 17 år og uskolert???

Virker på meg som om du ikke har innsikt i hverken lover eller regler som gjelder på en arbeidsplass. Hadde amming vært unyttig, så hadde de vel for fanken fjernet denne lovfesta regelen?

Skaff deg en utdannelse, og les litt om temaet før du kommer med slike barnslige og fjollete utsagn.

Jeg er selv arbeidsgiver, og oppmuntrer mine fertile arbeidstakere til å ta ut ammefri, da jeg som menneske og skolert vet noe om viktigheten av amming, selv etter at man har begynt å jobbe igjen.

Håper for din skyld at du holder kjeft om dette du gaper om her inne, for å ha deg som kollega, ville jeg vært unnvært.

Skrevet

Det finnes visse grupper

av gamle huppetupper

som ikke tåler knupper

på store mammapupper

Sånn vil de ikke se på

sånn går de ikke med på

de jamrer akk og ve, nå

og roper på en BH

-Men gå dem innfor klingen,

selv har de nemlig ingen

og det er nettopp tingen

som faller tungt for bringen

Skal pupper to i trengsel

kveles bak et stengsel

skal babys sommerlengsel

i puppeholdefengsel?

Nei, gå på som en panter

og vis til alle kanter

de livets diamanter

som ergrer gamle tanter

Skrevet

Lilja...

Det er jo Arne P. Aasen alias Dorian Reed!

Såååå morsomt:o)

Skrevet

Kremt? Hvem???

-Enig i at det er morsomt. Fatter ikke kolleger som gidder å legge seg bort i om andre ammer eller ikke. Klart nabokjerringa er god å ha når folk slutter å mate ungene sine, men så lenge de små får sunn kost og vokser og har det bra, så skal de vel drite i om jeg ammer eller ei.

På jobben min får jeg stadig spørsmål, nemlig, jeg ammer ungene til jeg synes det holder, og det er en stund, for å si det slik. Har en venninne som har motsatt problem, som ga ungen flaske, og jammen om ikke hun fikk spørsmål også. At ikke folk skal lære seg å passe sine egne saker snart???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...