Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

VELDIG sikker på at de har ansiktsmaling på Festmagasinet. Jeg trengte der her en dag, og kjøpte der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aha, og hvor er det? (Ikke det samme som Standard, vel?)

Skrevet

Jo, sikkert, bare at jeg kaller det Festmagasinet fordi alle andre gjør det. Men det heter vel Standard Festmagasin eller noe... Der har de det hvert fall.

Skrevet

Forresten,

Barbie-Stalin spurte meg her i dag "hvor mange Barbier pleier andre å ha, da?" og bortsett fra at det er et sånn "hvor stor er en fisk"-spørsmål så tenkte jeg at du kanskje var rette adressat?

Skrevet

Strålende, takker! Har alltid kalt det Standard (siden prompeputer var det kuleste i verden), skjønner du.

Skrevet

Hvor mange barbier pleier de fleste å ha...? Jeg tror jeg har bortimot 70 eller noe selv. Men som jeg sier - jeg var VILL! Derimot kan du si at alt over 20 er ganske akseptabelt. Alt under er liksom ikke helt i klassen....

Skrevet

SYTTI!!!! Kudos til deg! Ok, jeg skal si det videre, med enkelte pedagogiske omskrivinger, muligens!

Skrevet

Hehehe - jeg var en bortskjemt drittunge... Skulle ha så mange barbiefigurer som overhodet mulig... Fader altså, må finne de frem og leke med dem en dag snart! Kanskje hun vil ha en lekevenn?

Skrevet

Ja, kom, jeg har gått totalt i barndommen her, snik-kler på dem etter hun har lagt seg og sånn, er i nærkontakt med min indre stylist.

Men du har bare ekte Barbie, antakelig? Her er nok de i mindretall, ikke minst fordi jeg synes dagens barbier er stygge i ansiktet, mens Steffi Love er bare nydelig, så alle nye nyanskaffelser er sånne, og så har vi plukka med oss noen kopier her og der, av varierende utførelse (den ene har en implodert pupp, den andre løsner i livet, men begge er veldig veldig pene og totalt integrert i flokken, og så et par som bare ikke er noe gjenkjennelig merke men har riktige mål, og så Ariel og Belle og Snøhvit).

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg elsker alt som heter å style osv... Fader, skulle kanskje blitt makeup designer jeg!!!

Jeg har igrunn bare ekte barbie, ja. For meg har det alltid vært ekstremt viktig med ekte vare. Derimot er det ganske så dårlig med de med mørk hår. Har vel kanskje bare to av dem.... Alle andre er blonde. Har jenta di den sovebarbien? Den er skikkelig irriterende og rar i kroppen skal je si deg!! Har du ingen barbiefigurer som kunne gå i arv til piken, eller? :-P

Jeg hater de nye barbie (bortsett fra litt kulerere klær, og ikke fullt så langt hår.... - de har en del fin sminke og...) men noen ser jo verre ut enn narkohorene ved øst for stortinget!

Skrevet

Ekte og uekte er helt uvesentlig her så lenge hun liker dem, og godt er det, i og for seg. Nei, de nye ekte ser ikke bra ut, men for eksempel har vi ei som jeg tror er ekte (nittitallsgenerasjonen, vil jeg mene) som ser ut nøyaktig som Pernille Sørensen, inkl mørkt hår og smilehull, hun er kjempepen og søt og sjarmerende selv om hun ble klipt KORT i en fasong aldri tidligere sett i denne verden av sin forrige eier før hun ble lagt på loftet. Og den generasjonens ansikter ER nydelige. Og ikke det aller minste pimpbitchorama, som dagens.

Jeg hadde ikke ekte barbie, men ei som likna, men det eneste som er igjen av henne er klærne (HURRA!) og så noe som var utrolig grøsseskummelt da jeg fant det - nemlig den ene foten hennes nede i en støvel - yikes. Og så hadde jeg ei som var akkurat litt for lav og for smal, hun var nydelig men har blitt borte (mistenker faren min for aktiv kasting ved flyttesjau etter jeg var voksen) - og noen av klærne hennes kan også brukes.

Kveldens klesprosjekt er forresten aftenkjole, den er prosjektert eplegrønn, ettersittende, halterneck og med rosa volang nederst. Har jobba meg opp fra volangen og omtrent opp til livet - ingen soving før den er ferdig, da får jeg vel sparken.

Skrevet

Forresten, nei, ingen sovebarbie, nei. hvordan er den?

Men vi venter spent på hva/hvem som kommer sammen med utenlandsbesøk om noen dager... Har surfa litt og funnet ut at om det er den nye med vinger som heter Mariposa så får vi et sant helvete, for vingene detter visstnok av for et godt ord, og er kinkige å få på igjen.

Skrevet

Jeg hadde 84;) Og så 2 Kener, fem barbie barn og 21 barbie hester;)

Men tror ikke alle var ekte vare nei:p

Skrevet

Hva het de dukkene som var noe mindre en barbie? Så ut som tenåringer, og hadde strikk i kne- og albuledd? Likte de best jeg..

Skrevet

Jeg har alltid vært for ekte vare. Jeg er så sær på ting man egentlig ikke trenger å være sær på. Det er liksom bare det at du ikke kan kalle en fake Barbie for Barbara Millicent, if you get my drift!!

Googlet Pernille Sørensen, og kan virkelig ikke forestille meg at det fins en Barbie som er henne svært lik? Seriøst, må jo ikke klippe Barbie. Det er to alternativer - enten fletter du, eller så gjør du ingenting!!!!

Jeg var hos min mormor en gang for noen år siden, og hun hadde en fake-barbie i brudekjole. Det var en slik som de hadde da hun var ung. Den var faktisk svært så fascinerende, selv om den ikke var orginal, da...

Du vet at du kan kjøpe barbie klær som ikke følger med i pakken? F.eks bare en aftenkjole osv. Det kan du hvert fall i London. Ble usikker på om man kan det i Norge. Kan man ikke det er det uansett helt latterlig!

Sovebarbie er noe for seg selv. Kroppen er virkelig helt tåpelig. Den er helg myk fra halsen og ned - har liksom på seg en pysjamas da vet du.... Også hvis man tar varm vann på øynene så lukker de seg, og hvis man tar kaldt, så våkner hun!!!

Jeg aner uansett ikke hvorfor jeg virkelig sparer å disse barbiedukkene mine. De kommer aldri til å bli brukt igjen uansett. Tror de fleste er herpet som bare det. Må sjekkes ut, straks.

Skrevet

Aner ikke hvor mye jeg hadde for å være ærlig. Det var en vill gjetting. Tror aldri jeg telte dem. Men for å si det sånn - jeg hadde 3 barbiehus, 4 barbiebiler, hvert fall 4 hester, en rekke hunder, katter osv- møbler til disse husene, all slags klær, barbiebåt, Ken, Stacie og Kelly... En rekke barn osv osv....

Var tider det.. sukk

Skrevet

Fikk aldri bil jeg:( Men søstern hadde bobil:) Og bare et hus:(. Og jeg var egentlig ikke så himmla gla i å leke med barbie. Men mamma ville at jeg skulle være det. Jeg lekte liksom aldri med dem, bare stilte dem opp..

Likte best playmo jeg, og klatre i trær, kaste stein og sloss.

Skrevet

Jeg hadde også sovebarbie;) Grusom nattkjole:p

Hvor gammel er du egentlig rotta?

Skrevet

Hadde hun nattkjole? Jeg blir helt i sjokk når du har hatt akkurat det samme som meg... :-P Du er ELDRE enn meg liksom.

Jeg er født i 1989 - ergo, jeg blir ikke 19 før i september:p

Skrevet

Playmo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EEEELSKET det.....

Skrevet

Ja min hadde nattkjole. En stor uformelig rosa frotè sak:)

Du er da bare barnet, hehe. Tilogmed yngre en lillesøster. Faktisk bare året eldre en lillebror (Som i hodet mitt bare er 6 år:p )

Skrevet

Hmmm... Seriøst - du må ha lekt med dette litt VEL lenge... :-P

Jeg ja, en ung fole jeg!!!

Men, jeg er veldig moden og reflekter osv osv:p

Skrevet

ÅTTIFIRE!! Og alle de hestene... Hvor stort barnerom hadde du egentlig?

Må bare spørre om en annen ting, er det noen som noengang har giddi å leke med Ken?

Skrevet

Rottis, jeg kunne vært mora di uten at noen hadde løfta et øyenbryn, og noen ting lærer man faktisk kun med alder uansett hvor moden blablabla, så hør på mine vise ord: du kommer en dag til å ha noen som vil leke med dem igjen, om det så ikke er før du er bestemor, så ikke engang tenk på muligheten av å kvitte deg med barbiene selv om du ikke tror de kommer til nytte igjen.

(Og hvis du ikke vil høre på meg så får du i alle fall gi dem til gamle og kloke meg til du skjønner ditt eget beste, ok?)

Skrevet

Forresten, dere to gærninger i eliteserien i Barbie: hadde dere navn på dem? Her er det navning til tusen, og ikke en eneste Barbara Millicent blant dem, gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...