Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 ikke hadde kommet rett hjem fra jobb,men hadde dratt rett hjem til sin mor for å SOVE,og ikke hadde ringt og sagt fra hvor han var engang? Samboeren min skulle vært hjemme klokka 3.Men kom ikke hjem.Han hadde ikke engang med seg mobilen så jeg fikk ringt! Jeg ringte moren hans 15.50 for å høre om han var der,for d har skjedd før at han har dratt dit for å legge seg.Og der var han ja! Og sov,akurat som jeg tenkte..Jeg snakket litt med henne og sa jeg synes det var irriterende at han ikke engang ringte og sa hvor han var,og det var hun fullstendig enig i! Han ringte meg en liten stund etter.Jeg var rasende! Dette har som sagt skjedd flere ganger før.jeg aner jo ikke engang når han kommer hjem,kommer helt sikkert ikke hjem før datra vår på litt over 2 år har lagt seg.Det har skjedd før at han har kommet så sent.Overreagerer jeg eller???
* 5 om dagen * Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 jøss, er det her for en mann da...eller skal jeg si guttunge...er ikke normalt å reise til mora si for å sove etter jobb... nå ble jeg litt paff....
Sjefsmegga Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Hadde blitt forbanna da ja..hvis jeg hadde venta ham hjem...
Arb.ledig husmor Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Tror eg ville tatt en alvorlig samtale med min sambo om dette hadde skjedd oss... Det er jo ikkje normalt å gjøre noe slikt.. Ka sier han til sitt forsvar da?
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 jeg hadde klikket vannrett og loddrett og i vinkel. en familiemann og pappa drar ikke til sin mor for å sove etter jobb. da drar han hjem til sin kjære og dattera og koser med dem til det er legge tid, så kan han kansje ta sag en strekk på soafen etterpå... puh kjenner jeg blir provosert. glad jeg er alene....
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Hva han sier til sitt forsvar? At han er slik! Og at han var sliten og trengte hvile,går visst ikke an å hvile her for her er det en liten vilter 2 åring og en vilter 10 åring som leker seg sammen:s.Det er ganske lytt her,men å dra hjem til mora for å sove UTEN Å SI FRA er ikke akseptabelt mener nå jeg.
Arb.ledig husmor Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Gjør han dette ofte da, eller bare en gang i blant? Eg hadde ikkje godtatt om sambo ikkje hadde ringt om han ble sen eller gjorde noe annet istedenfor å komme hjem. Heldigvis har eg en sambo som seier i fra om minste ting )
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 det er uakseptabelt å dra til sin mor for å hvile uansett....syne sjeg. dere er to om barna og det kan jo være greit for deg å ha mannen litt hjemme sammen med barna og deg og kjekt for barna å ha en pappa hjemme litt. nei den mannen hørtes det ikke ut som det var masse guts i nei..
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Hadde nok sagt hva jeg mente om saken ja. Men du sier jo at han har gjort det før, kanskje greit å finne ut hvorfor???
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Hallo, guttunge....? Ja, då hadde eg blitt forbanna ja!
sannamin* Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 I all verden.. hadde klikka? Lurt på hva i alle dager han holdt på med? Du overreagerer absolutt ikke!!!
Edelweis Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 hva hvis du hadde vært sliten da? akk.. mannfolk tenker jeg. det hadde ikke vært akseptabelt her i huset altsåh.
Alba44 Skrevet 6. mars 2008 #13 Skrevet 6. mars 2008 Da hadde jeg trodd at han plutselig hadde fått en skrue løs. Merkelig ting å gjøre.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #14 Skrevet 6. mars 2008 herregud... er det mulig?? hadde klikka. han sier han var sliten??? hva med deg da?? er du liksom ikke sliten du da etter en hel dag med jobb og barn?? du trenger jo han hjemme som avlastning.. du får ta deg en tur til mora hans i morra du da og legge deg å sove litt og ikke si i fra.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 Bare etter avtale, om han hadde jobbet natt og vi bråkte mye hjemme.
prekæs Skrevet 6. mars 2008 #16 Skrevet 6. mars 2008 Hvis mannen min hadde dratt til mora si for å få slappe av litt etter jobben, tror jeg faktisk jeg hadde gått litt i meg selv. Det å klikke i vinkel, ikke akseptere slik oppførsel, skrike, resenere opp og ned er ikke så veldig godt utgangspunkt for et videre godt forhold. Men meg om det. Han kunne ringt og sagt fra riktignok, men jeg har vel muligens en følelse av hva som hadde ventet han da og det var vel derfor han ikke gjorde det.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #17 Skrevet 6. mars 2008 Nei, du overreagerer absolutt ikke! Når han kommer hjem synes jeg du uten å si et ord skal gå å la han sitte der med ungene så kan du overnatte hos en venninne eller no..
piano♫ Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 Hadde kun godtatt det om vi hadde hatt avtale om det, det kunne jo være ulike årsaker som gjør at dette kunne være ei god løsning for en gang eller to? Men uten å si fra? Det hadde ikke skjedd mange ganger her i huset, det er sikkert.
OsloMor Skrevet 6. mars 2008 #19 Skrevet 6. mars 2008 Dakkars dutten, må hjem til mamma å få hvile! Er så sliten vettu.... Herregud, sier bare jeg!
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #20 Skrevet 6. mars 2008 Han kom hjem igjen i 5 tiden.jeg kjeftet ikke på han da,var altfor sliten til det.Blir deilig til høsten når datteren vår skal i barnehage altså,vist hun får plass:).Jeg er uføretrygdet og arbeider ikke! Samboeren min har gjort dette flere ganger,men heldigvis ikke så ofte.Vanskelig å si hvor ofte,litt forskjellig d,men kansje 2-3 ganger i mnd..
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #21 Skrevet 6. mars 2008 Skjønner godt at du reagerer. Men må si meg litt enig med prekæs her, hva hadde skjedd om han hadde ringt hjem og spurt? Hva med å avtale dere imellom at en gang i uka, skal en av dere ha helt fri hele ettermiddagen. Da vil dere ha fri en ettermiddag annenhver uke, der dere er fri til å gjøre hva dere vil. Om han da vil hjem til mamma og sove, så gjør han det, uten at du blir sur. Og neste uke er det din tur, da kan du gå på venninnebesøk, sove, gjøre hobbyer etc. Vi gjør litt sånn om sommeren i ferien, sånn at vi skal unngå at den ene (les: meg) blir sur, for den andre (les:gubbe) gjør for lite, står ikke opp ofte nok osv. Så da har vi annenhver dag fri vi. Uansett, lykke til. Og flott at du ikke kjefter, snakk heller sammen og fortell rolig hva du mener
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #22 Skrevet 6. mars 2008 Skjønner godt at du reagerer på at han ikke ga beskjed, skulle jeg få med
Kamomille Skrevet 6. mars 2008 #23 Skrevet 6. mars 2008 2-3 ganger i mnd?????? Godtar du virkelig det????? Her hadde nok tøyet hans blitt pakket i en plastsekk og satt på trappa dersom han hadde reist hjem til mor for å hvile seg etter jobb!!! Hvor er egentlig ansvarsfølelsen hans ovenfor deg og ungene!? Hadde han godtatt at du forvant et par ettermiddager i mnd uten å si ifra? Her flyr jeg i flint dersom han er for sein til middag uten å si ifra.......
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #24 Skrevet 6. mars 2008 Om han hadde ringt og sagt fra at han er hos sin mor hadde jeg blitt forbannet inni meg men hadde ikke kjeftet høyt om det,bare gitt klar beskjed på en rolig måte at han skulle komme hjem og hvile seg,for det er her han bor! Det har faktisk skjedd før at han har ringt når han har vært der(men da visste jeg at han skulle dit en liten tur og kjøre mora på butikken eller hjelpe henne med noe) og sagt han ville legge seg en stund der før han dro hjem.Men d har ikke skjedd så mye på den måten,d er flere ganger det har skjedd at han har dratt dit og lagt seg uten at jeg visste det! jeg synes også det er fryktelig barnslig at han drar til sin mor for å¨sove!
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #25 Skrevet 6. mars 2008 Nå vet ikke jeg hvordan dere har det, men her er det ganske høylydt med en toåring og en tiåring. Jeg klarer ikke å sove på dagen her, uansett hvilket rom. Så hadde jeg hatt muligheten å reise til mamma/søster/venninne for å sove (hvis jeg trengte det, OG der var i orden for min mann), hadde jeg gjort det. Skjønner at det kanskje er litt mer som ligger bak her, at du mener han ikke han kan slippe skjørtekanten til mamma helt, eller tar jeg feil der? Altså, jeg kjefter ikke på deg, og er enig at det han gjorde var dumt uten å snakke med deg, og hvis han vet at det plager deg, så burde han akseptere det såpass at han i det minste ga beskjed. Prøver bare til å få deg til å se at det kanskje ikke var den verste tabben han kunne ha gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå