Gå til innhold

Hvor har dere babyen om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt rart spørsmål, men hvor "oppbevarer" dere babyen deres på dagtid? Lekegrind, vogn, segn, gulvet..?

Her ligger tassen for det meste i vogna. Kan ikke ligge så mye på gulvet fordi vi har en hyper hund. Skal skaffe lekegrind etterhvert da :) Ellers ligger vi å koser og trener en times tid i senga mi om morgenen. Og han sitter i sofaen med meg og sånt endel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vugga etter frokost.

I vogna ute, etter trilletur.

"leker" på teppe med babygym på gulvet når han er våken nok.

Også er han mye på fanget:)

De er så deilige å kose med:)

Skrevet

Han på gulvet endel. Eller så sitter han på fanget. Ligger i vognen kun da han sover.

Skrevet

ute i hundegården. Gir han litt forings et par gange rom dagen - ellers er han der. Snart 7 mnd:)

Skrevet

Jeg skjønner at det er et fristende spørsmål å svare frekt på anonyme, men det er lov å være litt seriøse. Jeg, HI, spør fordi jeg vil ha inspirasjon til hva jeg kan gjøre for at barnet mitt skal ha det best mulig.

Skrevet

Han ligger enten på gulvet under babygymen eller på et teppe på gulvet for å trene på å rulle og ligge på mage. Hvis jeg holder på med husarbeid ligger han enten på gulvet eller i vippestol. Hvis jeg var deg ville jeg ikke ventet for lenge med å anskaffe lekegrind (fikk ikke med meg hvor gammel babyen din er?) for å fremme motorikken ;-)

Skrevet

Lille gutt på 6 uker ligger i en "sitte"-hengekøye som vi har i stuen når han sover. når han er våken ligger han litt i vippestolen sin, han elsker å følge med på alt som foregår rundt ham. ellers er det vognen, og litt et teppe på gulvet..

Skrevet

Jeg og lurer på hvor gammel ungen din er, håper han ikke er så gammel. Barn skal jo ligge mye på teppe på gulvet, de er jo nødt å lære seg både å snu rundt, sitte, åle seg, krype og gå, og ungen din har jo ikke mulighet til det så lenge han bare ligger i vogn eller på fanget!

Er bare en ting å gjøre, og det er å oppdra hunden din til å være forsiktig rundt ungen, eller la hunden være på et annet rom når ungen er på gulvet!

Skrevet

Sønnen min ligger mye å leker i grinda si og på gulvet. vi har også en Trille til innebruk:) vi har også hund å vi har brukt mye tid for at hun skal være rolig rundt babyen å det tror jeg er veldig viktig! Skal ikke være bedreviter men er viktig at hunden ikke tror at den eier gulvet for ettervært må babyen kunne være på gulvet avogtil... er jo veldig viktig for utviklinga at h*n ikke bare ligger i senga..:) vi bynte blant annet med ett krabbe teppe som bikkja ALDRI fikk gå på, slik at hun lærte å respektere "plassen" til babyen. Nå har vi en hund som er veldig glad i babyen og har veldig stor respekt for tingene hans:)

Skrevet

Tuppa på 4 mnd ligg i vogna eller senga når ho søv, og stort sett på leikematta på golvet når ho er våken. Har blitt kjempeflink til å ligge på magen. Sterk i rygg og nakke. Viss ho er for trøtt/utålmodig til å ligge på matta, ligg/sit ho enten på fanget, eller eg tar ho opp i bæresjalet.

Skrevet

Ludderet: jeg synes det er en veldig dårlig ide å ta hunden ut! da lærer jo ikke hunden å forholdet seg til barnet å en sånn hund kan man ikke ha inne sammen med barn.

Skrevet

Han er 4,5 mnd. Har heldigvis fått skaffet lekegrind nå, så nå skal det bli bedre for han.

Men dere har redd, jeg må nok ta meg selv i å oppdra hunden litt bedre og ;) Det en annen nevnte her med at leketeppe skal KUN være babyen sitt territorium var jo ingen dum ide. Men dere andre med hunder, er dere ikke redd for at det skal bli for mye hundehår rundt babyen på gulvet? Vet jo at en bare kan støvsuge oftere, men jeg har liksom følelsen av at det alltid vil virmle av hundehår på gulvet. Bare ved å få han et par cm opp føler jeg at han er litt "tryggere" fra alt hår/støv etc. Men når han begynner å krabbe er man jo like langt uansett..

Skrevet

Han går til fysio pga nakken, og fysioterapauten skryter av at han er veldig sterk i hele kroppen heldigvis! :)

Skrevet

på gulvet. lekegrinda blir kun brukt om jeg må gjøre noe og ikke får fulgt med på ham hele tiden, om jeg skal dusje el. lignende- er jo så kjappe disse småtassene, så plutselig henger han i gardinene eller står å rister på ettelleranner:) (7,5mnd)

Lekegrind er fint innimellom, men mener at d heller ikke er helt heldig for motorikken, får jo ikke beveget seg så veldig fritt - de er jo ikke sååå store...

Skrevet

For det meste på golvet, leker mye med han :)

Ligger i senga når han sover da:)

Og har han med meg i hotslingen når jeg skal sette på vaskemaskin osv (har trapp ned fra stua og ikke fått tak i grind enda)

4,5 mnd gammel gutt:)

Skrevet

Han ligger eller sitter å leker på gulvet, men er ikke kjempeglad i det. liker seg i gåstolen. og er endel i fanget. Tar han med meg når jeg skal ned på badet eller vaske klær og sånt.

Han er 7,5 mnd.

Skrevet

Ang hund.

jeg støvsuger i allefall annen hvær dag + at jeg rister teppene han ligger på hele tiden. jeg har også blitt streng med bikkja når det kommer til bein og hundeleker. di hører hjemme på plassen hennes og i lekeboksen:) Har egentlig ikke hvært plaget med hår inne i grinden.

vi har gjort grinden til en lekeplass så vi bruker den mye.

Skrevet

Sikkert noen som har sagt d lenger opp her, men gidda ikke lese alt. Jeg er kanskje litt frekk og har ikke noe me d å gjøre men siden du spør så svarer jeg. Å ha lekegrind e greit nok, men d e en stor svekkelse for barnet. Lekegrind forbinder jeg selv som en plass du plasserer barnet, (når d har bynnte å bevege på seg) når du ikke kan holde øye me d hele tiden. Å nå som han er i den alderen så skal han bynne å røre på seg, og når den tid kommer så skal han krype også. skal han kun få krype og åle seg i lekegrinna?

Høres jo utsom d er hunden som er barnet.... Synes du skal plassere hunden en annen plass for en stund så barnet får sin plass. Og så får du lære hunden hvem barnet er og hvordan man oppfører seg rundt barn....

Skrevet

Jeg har ungen i stolen i vogna og på fanget,men trur jeg kommer til skaffe meg lekegrind snart,for her vi bor er det så gulvkaldt også har vi 2 hunder og 2 katter som springer på golvet. Har ikke så lyst at jenta skal krype på gulvet da enda.

Skrevet

På gulvet på lekematta si. Der har han stort sett vært fra 3 mnd alder.

Jeg er prinsipielt i mot lekegrind som hovedoppholdsplass, jeg mener babyer bør få utfolde seg fritt i huset de bor i (selvsagt innenfor et trygt område) men det er jo bare meg da.

Skrevet

HI, snuppa er for det meste på gulvet om dagen. (8,5 mnd)

Vi har og en stor (40 kilo) og vilter hund som trodde han eide hele stua og oss...men det gjør han ikke lengre.

Etter litt trening (det skulle ikke mye til) så har han skjønt at snuppa har pri før han.

Vi hadde lenge ei lekegrind til snuppa som var helt grei å bruke fram til ca 5-6 mnd siden frøkna vår lå såpass i ro. Men hun var selvsagt på gulvet og (tok hunden ut på gangen i perioder), samt at vi har brukt vippestol og vogna til å sove i. Etter dette(5-6 mnd) kjøpte jeg ei slik gymmatte som vi lærte hunden at den IKKE under noen omstendigheter hadde lov til å tråkke på, dette gikk veldig bra. Det virka som han intuitivt sjønte dette. Nå kryper de rundt på gulvet sammen og koser seg. Vi må selvsagt alltid passe på for hunden er ikke helt kontrollert alltid, kan fort bli litt ivrig:-)

Når det kommer til vasking så er det støvsuging og vasking av gulv hver morgen og så tar jeg en tørr mopp utpå ettermiddagen. Det blir mye bøss med en hund, men barna tar ikke skade av å få i seg litt av det. Det er godt for imunforsvaret det:-)

Skrevet

Tusen takk for et veldig fint innlegg! Setter jeg stor pris på og tar til meg råd :)

Klart at babyen vår er på gulvet litt, men under konstant overvåking. Hunden er veldig nysgjerrig og kan godt bare sitte og se på, men vil ofte være helt inntil babyen. Og da vil babyen gjerne ta på henne og vifte med armene rett foran ansiktet hennes (hunden). Da blir jeg litt bekymret (overbeskyttende kanskje) fordi jeg ser at hunden blir skeptisk, samtidig som at hun ikke går vekk fra babyen. Hunden er et dyr og jeg kan aldri være 100% sikker på at ingenting vil skje, selv om hun aldri har vist aggressiv oppførsel ellers. Derfor vil jeg ha lekegrind. Når han begynner å bevege mere på seg, så er det klart at jeg ikke skal la han få kravle 1 meter og snu. Hehe.

Skrevet

Småen ligger mye på gulvet, enten på en skum-matte eller i en baby gym. Noen ganger på teppe på kjøkkenet.

Sove gjør han enten i sengen sin (om natten) eller på en madrass på gulvet (det er alt for lyst på soverommet vårt om dagen).

Vognen har aldri vært noen favoritt, ihvertfall ikke så lenge den står i ro..

Han er 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...