to tette Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Idag var jeg å kjøpte meg noen strømper til fødselen (type opp på låra med , kanskje litt for "hått" .. or not)?! Er dette helt sykt? Vil liksom ikke føle meg helt naken.. Men heller ikke som den snålingen. Har dere noe "antrekk"/ tips? Er alle nakne når de føder?
vipsen*en av hver* Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 jeg hadde mine klær på frem til jeg hadde badet.. da fikk jeg sånn sykehus skjorte på.. fikk noen lang strømper og husker jeg..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 hehe..synes jeg ser deg..med lårstrømper,strømpeholder og neglisje....klar for å pushe uten å være naken.....heheh. De fleste har vel sykehus skjorte...Du kommer ikke til å klare/orke å ha på deg mer......mye smerte og varme.Man driter liksom i hva man har på seg og hvor mange som er der etterhvert.Jeg har skikkelig dårlig selvtillit men på føden hadde jeg gitt blanke om det kom et helt fotballag inn for å se på.Man har liksom annet å tenke på....
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Tror ikke du kommer til å bry deg så mye om hva du har på deg når du føder... Min erfaring er ihvertfall at smertene var så altoppslukende at jeg kunne ha hatt på meg hva som helst.. Hadde på meg sånn blå sykehusskjorte under fødselen, og det var veldig greit etterpå for ble en del blod og gørr på den fra det lille nusket mitt... Lykke til iallefall, med eller uten strømper : )
to tette Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2008 hehe høres ut som jeg kanskje burde sparer de til en annen anledning ;P
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Jeg gidder IKKE å ligge der splitter naken å blotte meg med nakne pupper osv,(hehe)..var på omvisning på føden,og der viste jordmor oss de sykehus-skjortene som er vanlig å bruke..de var store,og såg deilige ut,så jeg skal bruke en sånn..så skal jeg ha på meg sokker,og truse helt til babyen kommer........ Vist jeg får ligge i badekaret,skal jeg ha truse,og topp(bh)...(har ikke snakket med jordmor om dette ennå,men blir jeg nektet å ha klær der kan det være det samme med hele bade-greiene) det jeg vil frem til er at du ikke trenger å ligge der helt naken,jeg hadde ihvertfall kke følt meg vel i en slik sitvasjon,husk: det er du som bestemmer!!!! når det gjelder de srømpene du har kjøpt så synes jeg at er det vanlige strømper liksom(som går opp på låra) så er det vel helt ok,men er det tynne nylon-stømper med blonde-kant så blir det kanskje litt rart?,hehe.. hvor kjøpte du de forresten?jeg digger slike strøper,de er deilige:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Jeg tror jeg kommer til å ha på meg minst mulig jeg..Driter i om jordmor seg puppene mine, hun skal jo se meg rett hjem når jeg presser ut babyen alikevel! Og kanskje til og med tørke unna min avføring, om det skulle komme noe når man presser. Kan jo ikke bli noe flauere enn det!! Synes situasjonen bare blir slik at det er naturlig å være litt naken jeg.. Og vil ikke ha det for varmt, det hater jeg! Lykke til alle sammen, med eller uten klær!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 hehehehehe...#ler# av anonym 22:43 du høres ut som meg første gang!!! Lykke til!!! Jeg skulle heller ikke være naken..det var helt til smertehelvete tok overhånd... hadde sykehus skjorta på jeg også,men den måtte kneppes opp da jeg lå gjennom våt av svette... jeg lover dere at ALLE som er innom føden er vant til nakne fødene kvinner.
to tette Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2008 tynne svarte nylon strømper med blondekant kjøpt på hm. Hehe De var finere enn de så ut på embalasjen:)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 jeg var også helt bestemt på at jeg skulle ha på mg klær...men det endret seg fort,brydde mg døyten om hvem som var der eller hvem som så meg der og da.å siden jordmor sjekker åpning hele tiden må d jo være veldig styr å drive å ta av å på trusa hele tiden...
Leirha Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Jeg gleder meg baer til å få på sykehusskjorta jeg
Trebarnsmamma30 Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Hadde på meg sykehusskjorta sist, hadde truse en stund men husker ikke hvor lenge.. er topp den sykehusskjorta, for den er jo behagelig samtidig som du ikke føler deg helt naken.. Tror jeg hadde på bh på også helt til fødselen var over, husker ikke jeg tok den av...hehe. Hadde vel annet å tenke på
moden mamma Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 DEG gidder jeg ikke kommentere - du får gå som du vil! Når det gjelder deg med nylonstrømper m/blonder... :-)) Forstår tanken din... men når du er midt oppi det tror jeg nok at du ikke greier å ha noe som helst som presser på kroppen... Eneste jeg passer på er å ha få shava hvertfall leggene! Det gjør susen.. lykke t!
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Hehe...tenkte jeg skulle ta på meg balerina-skjørt, tiara og dansesokker, jeg! ;P neida....blir vel sykehusskjorte og et par egne sokker,tenker jeg. husker ikke hva jeg hadde på meg sist, jeg... Lå nemlig i badekaret (og var da selvfølgelig naken) frem til pressriene startet, og da pressriene plutselig kom, ble jeg bare dratt opp av badekaret av jordmora, og dratt bort på fødesenga ;P Så akkurat nå kan jeg ikke huske om jeg i det hele tatt fikk på meg noe, for fra da av så gikk alt så fort... Men tror jeg fikk på meg en sykehusskjorte
undome Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 hehe gleder meg til å få på meg sykehus skjorta her og:) God den!
Tirilill Skrevet 6. mars 2008 #17 Skrevet 6. mars 2008 hehehehe...dette er noe jeg kan love deg at du aldri kommer til å bry deg om mens du føder!!!! TRO MEG! Glem det der, du får sykehusskjorte og fine strikk truser hvis du for eksempel trenger noe bleie eller no hvis vannet pipler...dette er jo under åpningsriene, når du har hatt rier så lenge at du skal begynne å presse så har du nok fokuset på noe helt annet enn hva du har på deg. Dette kan du bare glemme å bekymre deg over:) minner litt om det bade antrekk tråden...hehe... Lykketil med antrekket. blir moro å høre hvar du hadde på deg under fødselen.
Mamma05&08 Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 Hiver meg på her, med å si: Du kommer ikke til å bry deg om hva du har på deg... det eneste jeg husker, var at etter jeg hadde dusjet og fått på meg den herlige skjorta måtte mannen min hente sokker til meg da jeg ble fryktelig kald. Måtte kle på meg dyna og... Hadde da svettet leeenge, så var vel kroppen som var blitt nedkjølt.. Det snudde fort!!! Skjønner ikke hvorfor noen er så redd for at andre skal se dem naken. Mest sannsynlig så kommer dere til å henge over prekestolen kliss naken, og ikke bry dere om jordmødre, leger eller anestileger som måtte komme og gå. Og ser for meg di nylonstrømpene... hehehe... når man ligger på benken å skal få klyster, eller når man presser som gal for å få barnet ut med jordmor mellom di nylonbelagte beina...
Voyeur Skrevet 6. mars 2008 #19 Skrevet 6. mars 2008 Man tenker ikke på hva man har på seg når man ligger der, og min erfaring er at sykehusskjorten er best, den klemmer ingen plasser eller noe. Og strømper? Skal du ligge naken, men med blondestrømper? Min erfaring er at man blir utrolig varm under fødsel, og at man ikke vil ha på seg noe som klemmer eller trykker eller klør eller er i veien. Har hatt sykehusskjorte på meg, og kanskje nettingtruse(?). Sist gang jeg fødte hadde jeg ingenting de siste timene. Men: Jordmødrene har sett ALT, tror ikke det er en ting de ikke har sett. Det er jobben deres å hjelpe oss å føde, jeg tror ikke de bryr seg om du har hår på leggene eller føflekk på rompa, og ikke blir de å huske det etterpå heller. Lykke til:)
lille sprelle Skrevet 6. mars 2008 #20 Skrevet 6. mars 2008 Her blir det minimum sånne sexy kompresjonsstrømper.... klasse 2 - skikkelig lekre..... (har hatt blodpropp i sv.sk. og skal bruke slike et par år...) så tror jeg sikkert det er ok med sånn skjorte.
Hvitkløver2020 Skrevet 6. mars 2008 #21 Skrevet 6. mars 2008 Sist hadde jeg mine egene reine sokker på og sykehussjorte som rekker ned på knærne nesten:) Helt kult=)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #22 Skrevet 6. mars 2008 Hei.. Synes mange her inne henger seg opp i filleting! Tror heller ikke jeg kommer til å bry meg om jeg har lite klær på meg eller ikke, det som kommer til å bety noe der å da er å få det lille barnet velberget ut i dagens lys..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #23 Skrevet 6. mars 2008 er man ikke litt forfengelig,når man tenker på hva man skal ha på seg under fødsel....? har man ikke litt andre ting å tenke på da?
Smånetta 14.mai Skrevet 6. mars 2008 #24 Skrevet 6. mars 2008 Jeg kom på sykehuset med 6 cm, gikk på do og sto i dusjen da det hele startet så jeg var helt naken, gitt. Det tenkte jeg ikke over før jeg ble pakket inn da jeg fikk baby på magen. Så lenge jeg var hjemme, gikk jeg i en sommerkjole (det var 35 grader) og skiftet til joggebukse da vannet gikk. Jeg presset ut babyen på 15 min og kom meg aldri inn på en fødestue, men fødte i et mottakelsesrom. Ser på bilder nå at jeg fikk på meg en kjortel fra sykehuset etterpå... Klær var det siste jeg tenkte på, med andre ord. Men jeg tenkte masse på det på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #25 Skrevet 6. mars 2008 Hei:) Er faktisk stolt av den høygravide sexy kroppen min jeg;) synes ikke vi skal skjemmes over av at vi enten ligger der nakne eller halvnakne:) Selve opplevelsen ved fødtselen er tross alt det jeg bryr meg om, gleder meg til å få det lille barnet opp på det "nakne" brystet mitt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå