Gå til innhold

Usj.............barn og leker på legesenter....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er vel noen av de i tråden som sier din mening uten å komme med ubrukelige utsangn=)

Så ekkel er du ikke og mulig min bakterie angst på legekontor er årsaken, men den kommer kun av en grunn, og det er timer med venting over år. Da sitte å se på alt hva de gjør for deretter å gni dette utover........tenker også på alle de som er på toalettet på et legesenter der som aldri vasker hendene også hiver de seg over et blad................ahhhhh............klarer bare ikke=) *grøsser*=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om en ikke har erfaring med legesentre, så går det jo an å tenke seg den situasjonen sånn reint hypotetisk.

Skrevet

Du er vel noen av de i tråden som sier din mening uten å komme med ubrukelige utsangn=)

Så ekkel er du ikke og mulig min bakterie angst på legekontor er årsaken, men den kommer kun av en grunn, og det er timer med venting over år. Da sitte å se på alt hva de gjør for deretter å gni dette utover........tenker også på alle de som er på toalettet på et legesenter der som aldri vasker hendene også hiver de seg over et blad................ahhhhh............klarer bare ikke=) *grøsser*=)

>> Du er vel inne på det her, at den eneste forskjellen mellom din bakterie-angst på legekontoret og i barnehagen, er at på legesenteret har du sett det. Det du må tenke på er at du lærer dine barn den sammme angsten, som sannsynligvis er helt uten grunn. Det er ingen reell forskjell mellom håndvask hos mennesker på et legesenter og et kjøpesenter. Det er like sansynlig at de får i seg smitte når de kikker på leker i lekebutikken som på legekontoret, med den forskjell at lekene i butikken ikke blir rengjort.

Du utsetter deg selv og barna dine for potensiell smitte i det du går ut døra, eller senere inn døra hos deg selv etter å ha vært ute.

Det er ikke smittefare du er redd for, det er bare din rasjonaliseringsmetode for å dekke over det du sier først; du synes det er ekkelt. "Ekkelt" er en subjektiv bedømmelse, men du lærer dine barn at din bedømmelse er allmenngyldig, og bringer videre din fobi mot det du ser i motsetning til det du ikke ser.

Så kanskje du burde flytte fokuset ditt bort fra din oppfatning av det "ekle", og heller tenke over hva den reelle smittefaren skulle bestå i. Husk, at hvis legesentrene var så smittefarlige som du argumenterer for, så hadde det ikke vært så lurt å slippe syke folk inn dit......

Skrevet

He he...=)

Har ingen angst for barnehager, noen dramatiserer så fælt, en kylling blir til 10 høns=)

At jeg ikke lar mine barn hive seg over nedslevede bøker og blader med rompehår på.......vil det ikke si at jeg hopper i taket med rop og skrik foran mine barn når vi er på et legekontor, du forstår det er mulig å legge til rette der også som alt annet..................går man på et toalett ute, så bruker man som regel å dekke til med papir...eller?

Jeg velger å ta med leker for å sette fokusen hos mine barn på noe annet, værre er det ikke=)

Skrevet

Der det fins aller, aller, aller flest bakterier er faktisk (bevist utfra tester) handtaket på handlevogner...

Skrevet

He he.. det er virkelig synd på deg og barna..... stakkars små.... Du sender de i barnehagen som er minst like smittsom som lekene på legekontoret.... ja ja hvor er fornuften i det du påpeker.......

Skrevet

Ja mine små lider helt ille, og klart jeg.........Fysj.........men siden jeg har en slik slank polert kropp så sklir drittpraten din rett av..........=)

Ha en fortryllende dag du også=)

Skrevet

Joda, jeg kan fint forestille meg situasjonen. Men så vet jeg også at verden er full av bakterier, mennesker er fulle av bakterier. Sjuke mennesker finner du ikke bare på legesentre. Overaltr blir du eksponert for bakterier. Dersom du setter deg ned å tenker over hvor mange ganger i løpet av en dag du og barna dine er i kontakt med potensielle smitteskilder, så kan du velge å bli hysterisk eller å akseptere at sånn er det.

Om noen velger å ta med egne leker på enkelte steder, så plager det meg ikke det grann, men dersom du ser helhetlig på det, så ser du også at det ikke hjelper på noe, annet enn en evt mors eller fars psyke.

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen..., men så lider jeg også av tvangstanker og handlinger og står i psykologkø! Jeg lar barna mine leke på et legekontor, men skifter alltid tøy når vi kommer hjem, hater bibliotektsbøker, skitne gulv, livredd for en hivpositiv familie jeg må forholde meg til gjennom jobben, vasker alltid barnas tøy etter en dagsbruk, de må ta av seg skitne sokker når de kommer hjem osv . Jeg er utslitt og hater å ha det sånn. VET at ingen av de tingene jeg frykter er farlige, men klarer ikke å la være å vaske ....Veldig sliten og håper å få hjelp snart

Skrevet

Ja ja, også er det forskjell på å snuble å hoppe fra et fjell også=)

Skrevet

Nå ja.... så slank og polert kropp har du nå ikke da..... Ha en fortryllende dag du også...

Skrevet

Ha ha ha.... utrolig morsom diskusjon :-)

Det artigste her synes jeg er at damen med slik en bakterieskrekk (HI altså) synes det er helt naturlig, og et kjempegodt valg, å sminke over vannkopper på barnet sitt for å komme med flyet hjem etter ferie.....

Blir jo kanskje virkende en liten smule egoistisk sett i lys av at hun selv er så opptatt av å verne sine egne mot smittsomme ulumskheter....

Skrevet

Utrolig artig.............Det lyder slik når du har gjennomtrekk nedentil og opp forstår du=)

Hyggelig å se du følger med da på dette forumet=)

Tett gjerne til for da skurrer det ikke slik=)

Skrevet

ja jeg syns det er litt ekkelt også faktisk.. det er akkurat som å plukke tyggis opp fra bakken liksom. aner ikke hvem som har vært på de før. ikke det at jeg syns andre barn er ekle men det er jo et legesenter..

Skrevet

Med så voksent svar og gjennomtenkte argumenter tror jeg du en gang for alle beviser hvem som har gjennomtrekk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...