Gå til innhold

God formiddag Bergen! Det laver ned!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og kjørte i sted, det er jo tilløp til kaos jo. Masse snø. Kvier meg til å ut å kjøre i ettermiddag, ser for meg det kaoset i ettermiddagsrushet hvis de ikke får mokka unna denne snøen i en fei!

Flere som har vært ute å sklidd på veiene i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sååå koselig:D Men hadde tenkt oss på Ikea i dag, med 2 uker gammel sertifikat:P øhhm. Var å hentet posten, det var kvitt! =)

Skrevet

Jaaaaa =(

Jeg var p butikken i sted, helt jævlig å kjøre hjem igjen.

Kom inn døra, og hvem som ringer?

Barnehagen, eldstemann har feber. Hadde lyst å legge meg ned å hyle :P

Men fikk heldigvis tak i pappa'en hans, han som skal ha eldste i dag så da er han på vei for å hente han i bhg =) *phuuuuu*

Ba samboer om å sitte på med noen hjem i dag, slik at han kan kjøre å hente minste i bhg. jeg tør ikke, pingla :P

Skrevet

Vi har allerede vært ute og aket og kost oss i snøen ;-) Nå er det bollebaking og kakao på gang! Nam Nam... :-)

Skrevet

Eg bur ikkje i bergen, bor vel en 2-3 timer derfra. Men det laver ned her også, jeg kledde nett barna og fikk de i bilen. Kjørte vel en 7-800 meter, før jeg snudde og dro hjem igjenn. I løpet av den strekningen der mistet jeg kontroll på bilen 2 ganger, og brukte laaaaaang lang tid på å kome meg utav et kryss. Handlinga var ikke verdt det der asså, guttungen er misfornøyd da, men men. Får dra på butikken en anna dag =)

Skrevet

Har en veldig diskusjon med meg selv... Trille minste i vogn, og dra eldste på akebrett når jeg skal hente eldste i bhg? Eller bruke bilen? Begge deler frister like lite! Hm... Skulle hatt peppes barnehage-service ;)

Skrevet

Bare ta det helt med ro!!! Sambo er ute og salter, og di har fått beskjed påsentralen at det går over i regn i 3tida...

KAn det ikke bare komme 30cm, og -5grader. OG HOLDE SEG?? Hater slaps og sørpe...

Skrevet

Åja, skulle gjerne bestilt henting i barnehagen!!! Vi bor veldig nært, men å trille vogna i dette? Tror ikke det går, så en som strevde hardt med vogna si da jeg var ute å kjørte tidligere i dag.

Så da må jeg bare ta sjansen på å kjøre da, det er ingen som har brøyta her, og det er bare jeg som har kjørt inn den private vegen inn hit ser jeg. Sklei litt i stad, men nå er det sikkert kommet 10 cm til.Uff.

Kan ikke brøyte heller, med mitt bekkenhelvete.

*Grrruer meg*

Skrevet

Selv om jeg bruker vinterdekk, og faktisk er flink å kjøre på vinterføre (vokst opp et sted med MYE mer snø enn her...), så er det IKKE alle andre som har verken det ene eller det andre. Derfor foretrekker jeg ikke kjøre når det er slik... Men det er meg da :)

Skrevet

Ingen bruker piggdekk her... dvs noen, men dette er vel 3. dagen i år med snø... Sparer miljø og kjører piggfritt:)

Skrevet

Det er helt pyton... Gruer meg som en gal til å hente eldstemann :-(

Skrevet

Takk!!! =) Fliiinke samboeren din, hehe..... salte salte salte!

Skrevet

Er det ikke strengt tatt ettermiddag når klokka har passert 12? Men den kan jo for all del være like god om den er for eller etter :)

Skrevet

Piggdekk? Ikke i Bergen nei. Men vinterdekk har vi jo. Jeg kommer selv fra winterwonderland, og er vant til å kjøre på vinterveier. Men i Bergen blir det kaos - sånn er det bare:) Tror ikke de har beredskap til å ta unna snøen når den plutselig kommer.

Skrevet

Venter spent på at saboeren din suser forbi!!! Hihi, står med nesen på ruten :)

Skrevet

Hei mammatil...

Er ganske kronisk å se Bergensere på vinterføre sant!!! HEHEHE, så du ikke er herfra. (Kommer fra nordnorge sjøl).

Kjører i grøfta bare det melder snø... hehe, neida, no var jeg stygg.

NCC drøyer ofte litt for lenge med å kalle ut ja!!!

Skrevet

Men dere i Bergen:

Når begynte det å lave ned? Var det ikke rundt 09? Ringte den dusten vi betaler for å brøyte vår private vei, og han påsto det ikke hadde begynt før ca 11...

Har bakke ned til veien, og ikke pokker om jeg tør kjøre ned ;-/

Skrevet

Godt at noen har glede av han om vinteren,hehe. er lange dager og lite hjemme!!!

Skrevet

Var opplett i Åsane kl.10 iallefall...

Skrevet

Var ute en tur kl 9, og da var det noen få stakkars snøflak som dalte ned. Og så har det bare økt

Skrevet

måtte le for meg selv når jeg var ute å kjørte i sted. Alle bussene stodpå tvers med nødblinkene på og det var laaange køer med biler som bare stod og spant, litt komisk. Men det er sann våt, tung snø og da blir det veldig glatt

Skrevet

Ja det er noe spesielt med Bergensere og vinter. Den første frosten/snøen kommer som julaften på kjerringa hvert år. Veldig mange som ikke bytter til vinterdekk før de må, hva med å ta en titt i kalenderen liksom? Der jeg snudde da jeg var ute og råna i sted, der kom den en diger lastebil, og han ble bare stående å spinne. Rart at ikke yrkessjåførene er rett skodd.

Skrevet

her er det hvitt hvitt hvit... hadde tenkt meg p lagunen, men uten lappen går jeg ikke ned der. det blåser fælt også... hadde det ikk evært for at minsten hadde feber i natt, så hadde vi gått og lekt litt i snøen, men jeg tror jeg skal holde han inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...