Willemo Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Bachelor er min bakgrunn og mitt grunnlag for høyere utdannelse. På universitet. Hvor leste du det?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Utsagn fra hovedinnlegger i tråden om menn uten utdannelse.
ragna Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 her inne har man ikke høy utdannelse før man har 25 år med skolegang bak seg. minst. samme hva det er. men sykepleiere og hjelpepleiere og andre helseyrker suger visstnok, om man ikke er en høy kjekk doktor da. er man en lav doktor går man under lav utdannelse igjen. det er mye å sette seg inn i, men du får dreisen på det etterhvert.
Willemo Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Javel, det er feil, og det finner nok hovedinnlegger også inn når h*n er ferdig med gymnaset.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Nå måtte jeg le, Ragna!!! Lav doktor har lav utdannelse, fnis!!!
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Høyere utdanning, lavere grad. Ikke noe spesielt revolusjonerende i det. Ikke noe spesielt imponerende heller, en del av bachelorene som vagger rundt på høgskolen i gokk, eller en dårlig bachelor fra hvor som helst, men det er nå en annen diskusjon.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 hmmm... intressant.. så hvilke bachelorgrader er mindre bra, og hvilke er bra da? Hvilke studiesteder er bra og hvilke er ikke?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Nei, bachelor er da ikke høyere utdannelse.. Det er da bare 3 år på universitetet, og noe de aller fleste har. 6 år eller mer på universitet er høyere utdanning i mine øyne.
Gjest ->>- Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Det er jo ikke dine øyne som avgjør hva begrepet "høyere utdannelse" betyr på norsk.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Sa jeg da heller ikke besserwisseren.. For lenge siden så man kanskje på 3 års universitetsutdannelse som høyere utdanning. Tror ikke det er mange som gjør det i dag.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Det var da akkurat det du sa annie. Og så sier du det tilogmed en gang til. Spiller ikke noen rolle om du syns er høyere utdanning. Høyere utanning er utdanning utover videregående skole. Så hva du syns er likgyldig.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Så om man tar et halvt år av en bachelorgrad og dropper ut, så har man tatt høyere utdanning.. Get real!
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Ja... Get real? Det er ikke noe å krangle på en gang. Det er sånn det er. Jeg kan syns så mye jeg vil at hovedstaden i Norge er Bergen, men det hjelper lite etter hva?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 Det sier seg selv at det er snakk om fullførte grader da dumma.
RompeRock Skrevet 5. mars 2008 #18 Skrevet 5. mars 2008 Bachelor er høyere utdanning, lavere grad. Ikke noe å krangle om det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #19 Skrevet 5. mars 2008 Å ha en bachelorgrad er "ingenting" lenger. I hvert fall i min vennskapskrets har langt de fleste 6 års universitetsutdannelse, mange også en phd grad i tillegg. Så tror ikke noen av oss vil kalle en bachelor for utdannelse en gang. Er vel mer en slags fortsettelse av videregående, er det ikke?
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #20 Skrevet 5. mars 2008 Høres ikke helt ut som om du vet hva en bachelorgrad er en gang.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #21 Skrevet 5. mars 2008 Nei, en bachelor er ikke imponerende. Jo, en bachelorgrad er høyere utdanning. Og nei, jeg er heller ikke imponert over et postordre-doktorat som vennene dine antakelig har.
Willemo Skrevet 5. mars 2008 #22 Skrevet 5. mars 2008 Heldigvis er det ikke opp til deg å sette standaren for hva som er noe og ikke. Man stopper der man vil på utdanningsstigen, de som er fornøyd med en god master, har gjort en kjempejobb og kan være stolt av seg selv. Mange både vil og har tid til å gå lenger, men det betyr ikke at en trenger å innta en nedlatende holdning overfor en bachelorgradsutdanna.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #23 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ser ikke ned på de som har bachelorgrad, jeg bare sier at det vel ikke blir regnet som en spesielt høy utdannelse lenger.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #24 Skrevet 5. mars 2008 Men det ER jo høyere utdannelse... Kikker du litt på jobbannonsene så er det mange som jobber som krever 3års høyere utdannelse, og med det regner jeg med at de mener bachelor?
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #25 Skrevet 5. mars 2008 Nei, men da svinger du nokså schizoid mellom HØY i folkelig betydning og HØY i strengere faglig forstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå