Gå til innhold

Hvor finner man nattevaktjobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du går inn på kommunens nettsider står det nummer underst der. På alle sidene. Til servicesenteret. Ser du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke husker fra msn i sommer at jeg jobba til rundt tre om natta hver natt, kan jeg skjönne "ikke erfaring nei? noe mer aa si?"-kommentaren.

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Jeg får ikke opp ralingen.kommune.no engang nå jeg... vurderer å legge meg.. haha. drittdag.

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Men du har jo ikke svart noe i denne tråden om din erfaring fra nattejobbing? Jeg husker det jo, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke står noe om det her istedet for at jeg "må tåle andres erfaringer" når jeg ikke har bedt om de.

Det er det som er så morsomt med å spørre her inne, man får svar på helt andre ting.

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Fant :-) Servicetorget. Hehe. saamme nr som hs :-p

Skrevet

Uff... Hadde tenkt til å komme med noen forslag jeg, men etter alle de sure svarene dine håper jeg nesten at du ikke får jobb i det hele tatt!

Herregud...

Skrevet

"Unntatt av meg & lille vampyr, da! Hun er så snil og uovertruffen og svarer!" *kremt* :) he he

Skrevet

"Helt andre ting" hadde vaert aa svare med treningstips, hvilke grönnsaker man kan gi til baby paa 6 mnd. og om de selger bleier i Syden.

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Haha, så barnslig :-)

Har ikke vært sur i det hele tatt, jeg bare vil ha svar på det jeg spør om, ikke tusen andre ting hvor jeg må forklare at ja, jeg har jobbet natt, ja, jeg kan ha barnevakt, og ja, jeg klarer det.

Skrevet

Hvis du har planer om å bli sykepleier, burde du vite at søvn er noe av det viktigste vi har for at kroppen vår skal fungere. ........Ville ikke ansett deg med den instillingen......

Måtte bare.;)

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Tror hun mente meg og ikke dere :-p

Og til deg under, det er helt andre ting, Jeg lurer på hvor man finner jobbene, ikke hvordan dere opplever å jobbe natt og ha unger.

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Så fordi jeg i en overgangsfase vil klare meg med mindre søvn så kan jeg ikke bli sykepleier? Ok.

Nå gidder jeg ikke svare mer på denne tråden, siden dere klarer å lire av dere sånt.

Skrevet

Det beste tror jeg faktisk er at du oppsøker sykehjemmene direkte og spør etter lederen der. Dvs kan jo være lønnsomt å ringe først og så si at du har lyst til å komme innom med CV og for intervju, slik at de kan få et inntrykk av deg.

Alle sykehjem, og sykehus for så vidt, trenger alltid ekstrabemanning i perioder pga sykdom etc. Og det er det du sannsynligvis må basere deg på i første omgang. Dette betyr imidlertid nødvendigvis ikke at det blir lite jobbing på deg. Men det jeg kan si, er at de fleste arbeidsplasser gjerne "ser an" personen og vurderer deg som arbeidskraft når du har tatt noen vakter.

Jobber selv innen helsevesenet, og selvsagt er det en ansvarsfull jobb du påtar deg om du påtar deg natt eller kveld. Og pga dårlig bemanning så er det desto viktigere at de personene som er på jobb kan ta et skikkelig tak. Har selv opplevd ekstrahjelp som etter eget utsagn kunne ha uttalt i løpet av vakte/etter endt vakt: "her gikk jo strålende!" og så har vedkommende ikke evnet å se selv hva som kan gjøres eller tatt initiativ til å prøve å lære å se hva som skal gjøres - mens vi andre har jobbet vettet av oss......

Men gjør du et godt inntrykk - ja, da kan du regne med å bli oppringt mang en gang når sykdom eller annet oppstår. Men som andre påpeker - det virker jo litt som å ta litt for stor munnfull hvis du tenker å kunne være med dattera di på dagtid etter å ha hatt en lang nattevakt...En annen ting er jo at kun 7 nattevakter i måneden, tror jeg det er, tilsvarer så mye som 50% stilling. Så jobber du ca 7 nattevakter pr. måned tilsammen i ekstravakter/tilkallingsvakt, så har du jo ganske mange dager igjen av måneden til å være frisk og opplagt til å tilbringe tid med din datter på, da. ;-)

Skrevet

kan du ikke bli avisbud?det er jo godt betalt og da jobber man jo ikke hele natten... er jo greit å kjøre rundt med aviser... eller?

Skrevet

Nei, sa ikke at du ikke kunne bli sykepleier, men at du burde vite.....hehe...det er to forskjellige ting.

Og skal du jobbe kun en liten periode? Ring nærmeste plass du kan tenke deg og jobbe og spør om di vil ha ekstravakter, det er det letteste.

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Avisbud er notert.

Jeg tenkte ikke jobbe sånn mer enn 1-2 år nei. Bare i en periode før mannen min bytter stilling o.l og jenta skal i bhg. Som en lenger ned her sier så er det litt forskjell på fulltid med nattevakt enn dagvakt..

Skrevet

Det der var ein unødvendig krass kommentar Chica24. Ein plass gav ho beskjed om at ho ville ha råd ang nattevakt og ikkje råd i forhold til søvn, og det teller ikkje for meg som "alle dei sure svara". Det er da eit tynt grunnlag å håpe at andre skal gå arbeidsledige på.

Skrevet

Hmm, er ikke lenge siden du sa du hadde ME og trengte 12 timer søvn..?

Skrevet

Kva med å jobbe for baker? Da starter du ikkje så tidlig på kvelden som du vil gjer i helsevesenet. Bakere har dåke vel i store oslo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...