Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har lyst til å jobbe om natten for å kunne være hjemme med søta om dagen. Har tenkt til å søke noe sykehjem o.l men finner ingenting på kommunen sine sider.. Har også lyst til å jobbe natten f.eks på hotell..
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Du får vel kontakte kommunen, sykehjem, avdeling for pu-boliger, hotell osv og høre med de. Men om det er våken nattevakt er det kanskje lurt å skaffe barnepass?
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Vil tro du kanskje tjener best på sykehjem.Det er ofte lite populært med nattevakter,så de lønner bra.Hva er du utdannet da? Hotell er nok artigere:) Jeg jobber natt,men må si det høres forlokkende ut,men er svintungt egentlig.Jeg er i seng ca 08:45 og sover til 13:30 henter gullet i bhg,og resten av dagen går slag i slag uten mer soving.Prøver,men får det ikke til..Men om du kan få til å sove sammenhengede til litt utpå ettermiddagen er det nok lettere for da trenger du neppe sove mer.En annen ting er at man bruker lang tid på å snu om rytmen igjen og går som i bakrus noen dager..
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har jobbet natta før da, hehe. på lager :-) Jobbet 23-05 bl.a Det gik helt fint. Jeg klarer meg på 5 timer søvn ;-) Dessuten er datteren min et dovendyr så det går bra. Mannen min begynner ikke før 10 på jobb da. Så han kan ta henne før jeg skal stå opp. er det samme for meg mo det er hvilende eller våken nattevakt. Samme om det er nattevakt eller kveldsskift og egentlig. Vil bnare være hjemme og samtidig gjøre noe. Jeg skal bli sykepleier, men er jo ikke det enda. Hvordan finner jeg nr til sånt i kommunen da?
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Vil tro nattevakter på en del sykehjem er som de jeg har hatt innen helse, med vakt frem til 07.00 ofte. Så det er greit å innstille seg på slike klokkeslett i forhold til søvn:) Søk på kommunen din og under helse eller noe slikt`?
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Ok.Sykehjem har ofte 10 timers vakter.Slå opp navnene på de institusjonene du kan tenke deg å jobbe i og be om å få snakke med styrer. Om hun blir levert like før 10 gjør det neppe så mye om hun er i bhg til ettermiddagen så du får sove litt:)
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Jeg vil ikke ha datteren min i bhg. Det er liksom halve poenget med å jobbe på natta, at hun skal slippe å bli oppdratt av andre (helt greit at andre bruker bhg, men det passer ikke for meg, jeg liker meg hjemme) Jeg kan godt jobbe kvelden også, så pappaen får litt mer tid med henne. _kan gjerne jobbe fra han kommer hjem til han legger seg, vil helst jobbe 5 dager i uken. Finner ingenting når jeg søker på det jeg meg og lille vampyr, men googlen min finner aldri noe
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Åh,da er du dyktig:)Hadde aldri klart å jobbe att,samt holde meg våken hele dagen...
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Men.. om du går inn på kommunen din sine nettsider så er det kanskje ulike kategorier der? Og så lete utfra det? Hvilken kommune bor du i?
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Rælingen. Står ingen nattevaktjobber der. Smidig: Greier meg fint om jeg sover et par timer på kvelden og et par da jeg kommer hjem. Blir seff litt vefl hardt men vi kan ha helgen til kos :-)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Jeg jobber selv natta og syntes det her høres ut som en litt urealistisk plan.. Om du jobber på sykehjem f.eks er det vanlig å ha 10 timersvakter. Tidligst fredig kvart over sju, Så skal du hjem og i seng. også opp igjen til 10 for å ta deg av en liten unge? Blir max 2,5 timers søvn det? Jeg må ha minst 6 timer for i det hele tatt fungere. Har jo et stort ansvar på jobb også og da nytter det ikke være helt i ørska av søvnmangel...
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Hehe. Du må ha det. Jeg trenger ikke. Jeg jobbet natta og kvelden og studerte fulltid på dagen. :-) Jeg trenger tre-fire timer. Overlever nok det...
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Hvis poenget er å slippe barnepass ville jeg heler prøvd å få meg en kveldsjobb, da har du jo overskudd til å ta deg av jenta de på dagtid. Du må nok bare ringe til de ulike boligene/sykehjemmene å høre om de har noe ledig. Evt begynne å ta ekstravakter.
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 Hei, kommunen dins nettside ville ikke vise sykehjem. Men kan du ikke ringe servicekontoret, så kan de sette deg over til avdeling for pleie og omsorg? Ellers så jeg det var en del ledig i tiltak for funskjonshemmede der, det kan jo være noe? Ofte de trenger nattevakter (ofte hvilende) på slike steder.
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #15 Skrevet 4. mars 2008 Ja, jeg skriver jo "eller kveldsjobb" Det er det samme for meg. Hehe. Jeg bare finner ingenting når jeg søker, vet jo ikke hva ting er her i kommunen heller. Er nyinnflyttet
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 Prøv å ringe servicsentert i kommunen din imorgen å spør etter navn på steder med heldøgns omsorg. Så ringer du hver enkelt plass.
sannamin* Skrevet 4. mars 2008 #17 Skrevet 4. mars 2008 WOW!det er ganske tøft gjort ja.. Skal jobbe nattvakt i omsorgsbolig til høsten.ansvarlig sykepleier. Så etter ca 10timers vakt ser jeg for meg iallefall 6timers søvn etterpå ja.. Nå har jeg mamma og den ene søstra mi i nærheten da. planen er og at mamma kan ligge over hos oss de dagene det gjelder. mens jeg får litt søvn.. ellers blir jeg helt KAKE:))
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. mars 2008 #18 Skrevet 4. mars 2008 Jeg jobber også kun nattevakter, og jeg synes også det hørtes vanskelig ut det du sier- Å kun sove et par timer når du kommer hjem og litt på kvelden. Man blir skikkelig sliten av å jobbe netter, og man må ha nok søvn både til å takle hverdagen hjemme og på jobben. Skal du jobbe nattevakter, er du nok nødt til å ha barnevakt på dagen for å sove.
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2008 #19 Skrevet 4. mars 2008 sjekk finn.no. skriv natt. det pleier jeg å gjøre når jeg har lyst på ny jobb..... men da må du vel ha hvilende vakter. de er dårlig betalt. jeg har nattejobb, men jobber 60 % - ti timer pr natt. ca 7-9 netter i mnd. har også 60% barnehage. funker som f.........
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har en veldig god venninne som kan steppe inn om det skulle vært helt nødvendig. Og bestemoren til mannen min for et par timer. Thats it. Det er ikke bhgplass her oppe uansett og ingen dagmammaer. At dere ikke orker sånt er deres sak, jeg tror jeg helt fint klarer det. liker det hektisk og orker ikke sove 12-14 timer lenger. Må faktisk få gjort noe med det. Har veldig lyst til dette så dere får holde deres meninger for dere selv om at dere syns det blir for vanskelig for dere, når jeg har stor tro på det. Servicesenter meg&lille ?
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #21 Skrevet 4. mars 2008 Har vært på finn.no :-) har søkt et par jobber men tror ikke jeg får de.
Patetica fåkksi Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Jeg tror folk her bare pröver aa komme med sin erfaring, hvis du ikke vil höre andres mening skjönner jeg ikke helt vitsen med aa legge ut her?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. mars 2008 #23 Skrevet 4. mars 2008 Holde meningene for oss selv?? Ville jo bare dele med deg hvordan det kan oppleves for en som jobber fast nattevakter -og har gjort det i 1 år. Kan godt hende det funker for deg, selvsagt, men samtlige av de jeg jobber med trenger iallefall å sove på dagen etter nattevakt. Må jo tåle å høre de negative erfaringene mht lite søvn og nattevaktsjobbing også, når du legger ut et innlegg om det. Håper du finner noe som passer deg iallefall.
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #24 Skrevet 4. mars 2008 Har ikke bedt om meningen deres jeg, har spurt hvor jeg finner nattevakter :-) Hadde du noe mer å si om situasjonen? Erfaring fra nattjobb selv? Ikke? Da forstår jeg ikke hvorfor du svarer.
Gjest vierge&musovic Skrevet 4. mars 2008 #25 Skrevet 4. mars 2008 I nesten alle innleggene får jeg høre om hvor mye søvn dere trenger o.l. det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på hvor jeg fant stillinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå