Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hender det at dere møter noen dere kanskje ikke har sett på en stund, som kanskje har fått barn siden sist? Også kikker du oppi barnevogna og må nesten le for ungen rett og slett er stygg? Dette skjer meg innimellom.. Og jeg fatter ikke at folk ikke kan se det selv! Jeg også mener at barnet mitt er vakkert,men jeg kan fint se hvor hennes "mangler" er. Er virkelig alle så lite objektive når det gjelder ens egne barn? Svææææære neser,rare lepper,ser ut som en ape osv osv..
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Det har aldri hendt, nei. Men ja, jeg klarer faktisk å se at barna mine ikke er perfekte når det gjelder utseende, sånn rent objektivt. Men i mine øyne er de allikevel verdens nydligste;-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Ja, ungen til ei i slekten min er ikke videre pen...
Yrha Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Tja, ikke alle barn er billedskjønne. Men deres uskyld og hjelpesløshet gjør dem alle nydelige i mine øyne. Dessuten er det fullstendig uvesentlig hva vi mener om andres barn. Det viktigste er at foreldrene forguder dem, slik at barnet får all den omsorg det trenger. Håper bare du klarer å si noe pent om alle barn du ser, for det varmer godt i et stolt foreldrehjerte!!!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Du skriver at du ikke fatter at folk ikke selv kan se at barna deres er stygge. Er du seriøs? Mener du at foreldre skal mene og si at deres egne barn er stygge? En ting er å se at ikke alt er "perfekt", en helt annen ting er det å bruke ordet stygg. Himmel og hav, sier jeg.
Gerd-Johan Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Jeg ser ikke når unger er stygge. Men jeg ser de som utmerker seg og er spesielt søte eller pene. Synes at min er det, og det synes andre også. Men for alt jeg vet kan de hende de bare er snille. høhø
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Hva er det du skal frem tilnår du spør om folk er så lite objektive? At de skulle skamme seg så mye over ungenes utssende at de ikke lot folk se ned i vognen?
Sjokoladekaka Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Dei velger vel å sjå det beste i barnet, for kva anna kan dei gjere med det?
MammaTilNick Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 tja...syns ikke akkurat redheds-onger er så vakre... od da mener jeg fks: en gutt me knallorange hår og briller, kritthvit hud og maaaaasssse fregner...*yæk*
Gerd-Johan Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Samboern min kaller slike unger for "ginger"...høhø
ragna Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 maria s; har du sett deg selv i speilet? *yæk* alderen din avspeiler deg perfekt
ragna Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 burde jeg? generalisering er en styggedom. om du skjønner.
Willemo Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 Hva med å se at alle unger har sine særtrekk og egenheter og er totalt forskjellige. Både mine, dine og andres. Babyer ser ofte litt rare ut. De utvikler seg raskt og ansiktstrekk vokser i rykk og napp. De forandrer seg hele tiden Hva med å fokusere på positive ting med ungen du kikker oppi til, og til og med prøve å la være å ha sånn helvetes utseendefokus.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #15 Skrevet 4. mars 2008 MariaS: Håper ditt neste barn blir en "redhead-unge" (slik det skrives, nemlig!);-)
MammaTilNick Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 det blir det ikke! ingen i vår slekt har sånt gen-svineri;)
sarahrara Skrevet 4. mars 2008 #17 Skrevet 4. mars 2008 Er enig med det Korsika *Henrik* sier over her : At selv om ikke alle barn er billedskjønne så har de en egen uskyldig og unik sjarme som gjør dem til noe spesielt. Og dessuten så er det som Korsika også sier; "uvesentlig hva vi mener om andres barn, så lenge foreldrene til barna forguder dem og gir dem den omsorgen de trenger!" Selv har jeg to vakre barn som jeg hele tiden får skryt av hvor vakre de er. Moro med vakre barn, men det er viktigere for meg at de blir omtenksomme, snille og gode verdensborgere som klarer seg bra i livet. Dessuten er det ofte at de barna som ikke er så vakre som barn, blir veeeldig vakre som voksne! Og omvendt! Selv synes jeg sjarme er viktigere enn et billedskjønt utseende...... Så hva har det å si om barna er billdeskjønne eller ikke....? For meg er hvert et barn et unikt kunstverk, og jeg simpelthen elsker alle de små nurka jeg ser! Hilsen blivende førskolelærer =)
ragna Skrevet 4. mars 2008 #18 Skrevet 4. mars 2008 måtte frisøren din blande feil farge slik at håret ditt blir signalrødt. og måtte det forbli slik til du en vakker dag kan kalle deg tørr bak ørene
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #19 Skrevet 4. mars 2008 hahahah! tydelig at du ikke vet mye om arvelovene. tanta mi har, som den eneste i slekta, rødt hår og fregner. faren hennes har svart hår, mora er brunette. begge to har ganske mørk hud også.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 Jeg skjønner ikke hvordan man kan kalle en baby stygg..! At "voksne" mennesker sitter å skriver innlegg som dette vitner jo bare om HI sine verdier. Kanskje det er et innlegg for å provosere? Ikke vet jeg, håpner nesten det, for å være så stygg mot små uskyldige barn trodde jeg ingen kunne.. Håper i hvertfall ikke HI lærer barna sine opp til at det er utseende som teller, å hvem mennesker man kan kalle stygge. Er ikke rart det florerer av mobbing både i barnehage og skole. Håper barna dine får evnen til å se det bak utseende, nemlig personligheten! Jeg er enig i det at ikke alle barn har like pent utseende, men som folk over her skriver: Hva så? Alle forandrer seg med tiden.. Å de kan ha en nydelig personlighet eller andre nydelig trekk. Eller de har garantert det, for alle barn er fine på hver sin spesielle måte! Alle barn er små mirakler! Ikke et individ man skal dømme etter utseende o.l. De kommer til denne verden uten å vite/kunne noe som helst. De lærer bare det vi lærer dem, de lærer såå mye på 1 år. Flinke er dem! De skal ha masse skryt. Vet du hva det kan gjøre med et barn å få sånn negativ oppmerksomhet? Det kan i værste fall ødelegge barnet helt.. Tenkt litt lenger enn den "perfekte" nesa de rekker!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #21 Skrevet 5. mars 2008 Haha det hender jeg tenker for meg sjøl at -fy faen den ongen der var jævlig stygg- og grøsser inni meg. Men jeg sier det alldri høyt. Skryter av ongen til foreldra for jeg veit hvor mye det betyr for nybakte foreldre. En liten hvit løgn skader alldri %)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. mars 2008 #22 Skrevet 5. mars 2008 Seriøst MariaS!!!!? Skam deg! Åssen kan du si yæk til barn!? Herregud så lite moden du er! Og nei, jeg føler meg ikke truffet! Mitt barn er ikke rødhåret og det er så og si umulig for meg å sambo å få barn med rødt hår! Jeg har jobbet i barnehage i to år og det aller nydeligste barnet jeg noengang har truffet på har rødt hår og fregner! Tenk på alle foreldrene du sårer ved å si noe sånt! Håper for din skyld aldri du får unger som er *yæk* *rister på hodet*
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #23 Skrevet 5. mars 2008 Hva er det perfekt utseende barnet for dere da? For meg er det akkurat sånn som gutten min ser ut! Og jeg driter laaangt i om ikke andre syns det! Ja, jeg her sett unger som ikke JEG syns er pen, men jeg regner med at foreldrene syns det. Kan på ingen måte se noen feil eller mangler på utseendet til min sønn, selv om han er skeiv i hodet og har øra litt på stilk!
tåa™ Skrevet 5. mars 2008 #24 Skrevet 5. mars 2008 Ethvert barn er vakrest i verden i sine foreldres øyne. Jeg synes det er smålig å kalle andres barn for stygge. Mine to barn er verdens skjønneste, i mine øyne. Hva andre mener om det, driter jeg i.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #25 Skrevet 5. mars 2008 Så fint for deg at du tydeligvis har perfekte barn, og ikke minst er perfekt selv. Men uansett hvor pene dine barn er i dine øyne, finnes det nok sikkert flere mennesker på denne planeten som er uenig med deg!! Og det samme gjelder for de barna du måtte synes er stygge. Det finnes i hvert fall mange som helt sikkert er uenig og synes de er nydelige. Heldigvis. Som det også nevnes over her, så er det ikke utseende som avgjør hva slags menneske man er og ev. blir. Fordi da hadde det vært få snille mennekser her i verden! Flertallet er ikke modellpene, men helt ordinære og kanskje mindre pene, men de gjør i hvert fall verden til et bedre sted, noe dessverre ikke du gjør med dine holdninger. Og husk, ingen velger sitt eget utseende selv. Man må bare pent leve med det man har fått utdelt. Noen er "heldigere" enn andre..........!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå