Gå til innhold

Drittmamma og drittsøster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes det er litt trist å se en 26åring bruke ordene "drittmamma og drittsøster", det hører mer barneskolen til.

Men på den andre siden - ja, jeg skjønner deg veldig godt. En avtale er en avtale - og de skal holdes. Syntes det er ganske hårreisende at din mor sier først ja, også "glemmer" å ringe å si ifra at hun ikke kommer. Hadde et hjul på bilen punktert eller noe annet hadde oppstått, ville jeg skjønt henne. Men man bryter ikke en avtale fordi noe nytt kom på døra, i dette til felle - søsteren din.

Ville rådet deg til å ta en prat med mammaen din og søsteren din om hvordan du opplevelser situasjonen. Man kommer jo ingen vei med å ikke si noe og heller være lei seg- Det er jo bare vondt for din del!

Så må vi alle huske på at det er ikke bare-bare å være gravid. Hormonene flyter faktisk over stokk og stein, og det er helt ok i den tiden vi er i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes han samboeren din kunne i alle fall kjøpt inn varer ,siden var han som tømte kjøleskapet,og har bilen.Det er vel ikke det at moren din er lei av slike episoder? og samboer driter i det fordi at svigermor handler og da er det jo greit for han? Hvis ikke så kunne mor di ringt og sagt jeg kan ikke komme,eller at både hun og søster din kom ,kunne vært koselig det også.

Skrevet

Jeg velger å tolke innlegget ditt slik at det du er virkelig sur for er at moren din brøt avtalen? Og der skal jeg være enig med deg. Har man en avtale så har man en avtale. Iallefall burde hun ha ringt straks noe kom i veien.

Når det er sagt så er det jo selvsagt samboer du bør være sinna på - det var lite omtenksomt å tømme kjøleskapet når han vet at du ikke har frokost, og heller ikke vil gå 3 km til butikken.

Jeg velger også å tro at det å kalle mor og søster for "drittmamma og drittsøster" er et utslag av et øyeblikks sinne. For hvis ikke høres du ut som om du er 6 og ikke 26 år ;-)

Så til det at du føler at mor forskjellsbehandler deg og din søster. Det kan godt hende, men det betyr vel egentlig ikke så mye? Du er jo voksen, snart med egen familie. Da betyr det vel ikke så mye hva foreldre/svigerforeldre gjør?

Jeg kan godt se at min egen mor forskjellsbehandlet meg og andre søsken, men nå når jeg er voksen er dette helt uten betydning. Jeg snakker med min mor på telefonen innimellom, og er på besøk av og til, men hva hun mener og gjør er ikke noe jeg tenker over til daglig.

Når man blir voksen og får egen familie så bør bånd til foreldre bli slakkere. Da er det jo egen familie som får oppmerksomheten. Det er en god følelse :-)

Skrevet

her er det også forskjellsbehandling av meg og min søster. Hun har fått vaskemaskin, oppvaskmaskin, de betaler bilregninga hennes, betalte inn lånet på over 50 000 på bilen +++ mye mere. Pga hun har et barn på 2 år, men bruker alle pengene sine på drit og lite regninger. Så jeg har alltid måttet jobbe som alle andre for å tjene penger, mens hun bare høster inn. Syns det blir litt vell mye iblant, men velger å se bort fra det. Orker ikke ha en stor familiefeide, sjøl om jeg blir regelrett forbanna og syns det er trist og leit at det skal være sånn...Blir uhyggelig stemning av det, siden søsteren min til tider kan være ganske ufyselig og faktisk ganske slem! kan være at hun er vant til å få det som hun vil og blir sinna når det ikke er mer penger igjen??

Skrevet

Hmm.. Vet ikke helt hva jeg synes, jeg.. Joda. Moren til HI kunne tatt seg tid til å ringe og gi beskjed, men ting kan faktisk "dette ut" av hodet til våre foreldre også. Synes heller ikke det var fryktelig langt å gå i 3 km.. Kunne jo tatt det i samme slengen som hunden skulle luftes.

Og dette med julaften.. Jeg har ikke feiret jul med mine søsken på lenge.. De har familie og svigerfamilie og det har jeg også, så vi klarer ikke få det til å klaffe.. Det finnes da 364 andre dager i året hvor vi kan kose oss og det uten alt julemiddagstesset.

Jeg har fått mer av min mor enn mine søsken. Feks bil, men den har jeg betalt tilbake.Søsken har sett dette som noe positivt, for da slipper de å være avhengig av busstider for at jeg skal komme på besøk. At jeg betalte tilbake over 10 000 mindre enn jeg skulle bryr de seg heller ikke om.. En annen gang kan det jo være de som sliter.

Jeg blander meg heller ikke i hva mine foreldre gir mine søsken.. Det er jo bare for å hjelpe, uansett grunn. Jeg har det bra når de har det bra. Hvis jeg kan, hjelper jo jeg også til.

Hadde søsteren min kalt meg drittsøster fordi jeg stakk innom mamma og mamma ikke tenkte å kontakte søsteren min fordi det kanskje ble mye styr , hadde jeg blitt sint!! Man må da kunne takle at mødre kan glemme. At hun endret holdning kan jo bare være i hodet til den enkeltefordi de blir skuffet og at hun sa hun kanskje ikke rakk komme kan ha andre årsaker enn at det var søsteren som kom på besøk.

Mamaer kan ikke alltid danse etter vår pipe og det kan dukke opp noe som gjør at de må forandre på dagen og da kan det skje så fort at man rett og slett glemmer å gi beskjed.

(ble kanskje så langt at ingen gidder å lese dette)

Skrevet

Jo, jeg leste det og er helt enig!

Skrevet

er dels enig,men hvis holdningsendringen faktisk var hos mor så syns jeg det var dårlig gjort...

og som noen har skrevet lenger opp her,3km høres kanskje ikke langt ut,men hvis man har en del sv.sk.plager eller det er bratt motbakke til eller fra butikken så kan faktisk 3km plutselig bli veeeeeldig langt...

jeg bryr meg heller ikke om søstrene mine kanskje får mer enn meg av og til for jeg får det alltids igjen,begge mine foreldre er faktisk veldig opptatt av at det skal bli likt fordelt,sånn over tid...

og ja,drittmamma og drittsøster er vel kanskje å ta litt hardt i,men er man gravid og hormonell så høres jo dette helt normalt ut...

Skrevet

I dette tilfellet er det jo ikke snakk om en søster som "av og til får litt mer", men som ALLTID får mer enn henne. Og det er når man er i en sånn situasjon at man plutselig begynner å "bry seg" om hvor mye den andre får.

Skrevet

Stakkars deg da..

Hadde moren min og min eldre søster oppførr seg slik mot meg hadde jeg søren meg kutta de rett ut!!

Skrevet

Vi har vel alle vært frustrert over noen i løpet av livet? Da er det lov til å kalle noen for drittmamma, drittvenninne, drittmann osv. Det er jo ikke det at vi gjør det rett til dem er det det? Eller at vi mener det generelt? Det er bare der og da, i et øyeblikk, så føles det sånn. Er det mulig å henge seg opp i detaljer asså... Det var jo bare så HI skulle få det litt ut!?!? Kom ikke her og si at dere ikke har vært irritert på deres nærmeste og tenkt deres i deres stille sinn, uten å tenke mer over det i ettertid. Alle har slike "syndige" tanker innimellom.

Det er jo gjerne slik at det er de vi er mest glad i som vi også blir mest sint på også. Eller hva?

La nå HI få det ut. I tillegg skriver hun at dette kun var en bitteliten dråpe, så det at dere andre totalanalyserer akkurat denne situasjonen og trekker en konklusjon om at det kun er HI som oppfører seg idiotisk ut i fra kun dét - er helt meningsløst.

Vær heller litt "girlfriends" og back henne opp.

Skrevet

Anonym 10:13.

Det kommer ikke frem noe sted i HI sitt innlegg at søsteren alltid får mer....

Skrevet

Anonym 10:03:

Hun var jo ute og gikk med hunden.. Og skulle gå tur med moren, så ser ikke at det er noe problem å gå til butikken, jeg.

Om holdningen faktisk ble endret, så ja.. Det var kanskje ikke så koselig gjort, men i en stresset situasjon kn alt skje:-)

Skrevet

Anonym 10:03 her,til anonym 00:30:

Fullt mulig det ikke var noe problem å gå TIL butikken,men det kan fort bli mye tyngre TILBAKE...Lenger opp her har noen skrevet at vi i Norge har noe som heter bakker... :P

Ellers må jeg bare si at jeg er enig med HI i at det var dårlig gjort av mor å bryte en avtale "bare" fordi søstra dukket opp,hun skulle da sagt til søstra at det kanskje passet dårlig at hun kom fordi hun allerede hadde en avtale med HI eller at søstra kunne vært med!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...