Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Moren min favoriserer alltid storesøsteren min foran meg (Søstern er 35 jeg er 26). Jeg ringte mamma i dagtidlig, og spurte om hun kunne kjøpe frokost til meg, for er plutselig helt tom for frokostmat, har verken brød, knekkebrød, melk eller havregryn. (Mannen min har bilen på jobb og det er 3 km til nærmeste butikk. Og han har vært alene hjemme i helgen, tømt kjøleskapet men ikke fylt på..) Joda, det kunne hun og så kunne vi gå tur også. Hun skulle bare rydde litt hjemme først. Så går det tre timer og hun kommer ikke, jeg går ut med hunden alene og ringer henne. Foreslår da om vi kanskje skal dra på kafe å spise lunch og kanskje handle litt? "Du mener om JEG kan kjøre DEG så DU får handlet? Er det det du sier?". Jo selvfølgelig, da er søsteren min kommet og de sitter å spiser frokost, så mamma trodde ikke hun kom til meg likevel. Blir litt satt ut jeg. Fikk bare sagt at jeg mente bare at vi skulle kose oss litt, men.. og glem det. Hadet og hun sa hadet. Begynte å gråte og måtte bare komme meg hjem fra turen, ville jo ikke gå sånn på gata. Kan godt hende at jeg er superfølsom nå når jeg er gravid (uke 28). Men dette var bare en bitteliten dråpe. Mamma er kjemekoselig alene, men dukker søstern min opp er det som jeg ikke finnes. Alt søstern min sier er sååå flott, og meg hører hun ikke på i det hele tatt. Søstern min og jeg kommer vi godt overens når vi er alene, men sammen med mamma blir hun supernedlatende og stygg. Jeg har begynt å bare dra hjem når det blir sånn. Men blir jo lei meg!!!!! Hva har jeg gjort feil liksom..????? Hvorfor "rotter de seg sammen" sånn..? Kjenner jeg blir kjemesint og lei meg samtidig. Dessuten er jeg ganske sulten :-(
Zikosu og William Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 fy f*** hadde mamma oppført seg sånn mot meg hadde jeg nok sagt det til henne...det går ikke an å forskjellsbehandle sånn...og ihvertfall ikke bare droppe deg når hun har sagt at hun skal komme...du er jo gravid,det er DU som skal ha oppmerksomheten nå!!! hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt tilbake til mor og sagt AKKURAT det første som kommer ut...vær dønn ærlig og snakk rett fra levra... får da være måte på barnslig og idiotisk oppførsel fra nærmeste familie,de skal støtte deg nå!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 j er akkurat det samme her ,jeg var veldig knytta til mamma men ho døde for noen mnd siden,og pappa holder bare med min søster,spør jeg han om noen svarer han ,skal spørre søster di om hva ho synes. Må også si det at foreldrene mine skillte seg for mange år siden.Så har ikke noe med det å gjøre,hun fikk førerkort og bil,og enda en bil når den forrige blei gammel.Hva fikk jeg ikke en dritt ,er ikke snakk om sjalusi men forskjellsbehandling.Hun har alltid fått alt jeg har bare fått restene av alt ho ikke vil ha.hun presterte å tømme min konto for penger ,da hun fikk en fullmakt til å betale en regn for meg.Selv da sa ikke faren min noen ting.Jeg trua ho med polisen og nå har hun begynt å betale meg i mnd ,ho skylte meg 11.000kr så nå setter ho inn 1000kr mnd.Synes er råttent gjort.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Synes det er dårlig gjort av moren din å ikke komme når hun ar lovet det. Men den du burde bli forbanna på er jo mannen din. Hadde heller ringt han og forlangt at han skulle komme med frokost til deg. Han kan jo ikke bare tømme kjøleskapet for mat og forvente at noen skal handle for deg.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 huff, det der høres ikke bra ut.. fikk lyst å komme bort til deg å kjøre deg på butikken så du fikk handlet.. hehe.. Syns du skal ta deg en prat med både moren og søsteren din, hver for seg da så de ikke rotter seg opp igjen mot deg, også fortelle de hvordan du føler det. De må jo forstå at de kan holde på sånn.. Og viss ikke de gjør det, så gi igjen med samme mynt, hvis de spør deg om en tjeneste så bare si blankt nei. Er lov å være litt barnslig å ta hevn i blandt.. hehe.. håper iallefall det ordner seg..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Jeg synes du virker utrolig bortskjemt, jeg. Nå som du er gravid så må du selv sørge for at du har mat i huset. Du kan ikke vente at moren din skal slippe alt hun har i hendene fordi at du ikke planlegger bra nok. Har du tenkt å fortsette med det når barnet er født også? Det virker dessuten som om du skylder på at søsteren din tar fra deg moren din sin oppmerksomhet, men det virker bare dumt på meg. Moren din synes kanskje det er enklere å treffe søsteren din siden hun kanskje ikke krever så mye av henne som du gjør. Jeg mener ikke å såre deg, men dette er min reaksjon på innlegget ditt. Jeg synes det er trist at du kaller moren din en drittmamma på grunnlag av det du skriver om over, og det gjør meg enda mer sikker på at du er vant til å få det som du vil. Hvis du ikke tåler at jeg sier sannheten så får du legge ut innlegget ditt på en annen side enn kranglesida, for her inne sier vi stort sett sannheten om slike innlegg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 helt enig med anonym 18:43. hvorfor i all verden er du ikke sur på samboeren din som tømte kjøleskapet!!! mulig moren din forskjellsbehandler dere, det er vanskelig å uttale seg om, men ift dette innlegget er jeg enig i at du virker ganske umoden og bortskjemt. snakk med samboeren din om det og fortell moren din hvordan du opplever hennes behandling. du kan ikke forvente at noe blir anderledes hvis ikke du sier ifra.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Teksten i dette innlegget er fjernet av moderator
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 nei vet dere hva... jeg er nesten sjokkert over hvor spydige folk er her inne!!!! skjerp dere!!!! jeg skjønner godt hva HI mener,hvis mora hennes hadde lovt å komme etter å ha ryddet litt så bør hun gjort det eller ihvertfall ringt og sagt ifra at hun ikke kom...dessuten kunne hun tatt med søstern og de kunne spist sammen alle tre...uansett syns jeg den kommentaren mora hennes kom med var like brekkekkel og spydig som kommentarene dere trykker ut av dere her inne!!!virker ikke på meg som om HI er hverken bortskjemt eller lat,hun ønsker bare å få litt støtte og oppmerksomhet fra familien og oss her inne,men hun får bare masse dritt... du har ihvertfall min fulle støtte her inne HI,prøv å ta opp med familien din hvordan du føler det...også ta opp med samboeren din at han ikke bare kan tømme kjøkkenet sånn...det ordner seg nok skal du se...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Teksten i innlegget er fjernet av moderator, blant annet fordi forfatteren av innlegget har gjentatt tilsvarende synspunkter flere ganger i denne tråden samt forsøkt å få det til å se ut som om det har vært forskjellige personer som har stått bak disse kommentarene. moderator Hannah
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 ..trist at noen kaller mora si drittmamma pga noe sånt..ikke bra nei...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Hadde jeg spurt mamma om hun kunne ha komt med mat til meg og hun sa ja men ikke kom og ikke gav beskjed før JEG ringte tre timer senere, skal je love dere jeg hadde blitt skuffa og lei meg også! Og ikke kom med at ikke dere hadde det! Handler ikke om at HI er bortskjemt. At samboeren hennes har feilberegnet maten kan pokker meg skje dere også! Nett så det var verdens største brøler. Kan godt tenkes at dere også hadde ringt noen å spurt om tjeneste viss dere var tom for frokost og det var 3km til nermeste butikk. Hun spurte henne jo bare og moren kunne faktisk sagt nei.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 Nei, er nok enig med di som sier det som det er her.. Snakker om å være avhengig av andre.. Syns jeg ser jeg skulle ringt mamma om jeg var blitt fri for mat i skapet... hahaha.... Og når ble 3 km langt??? Stakkars, stakkars... får håpe hun kan amme slik at babyen ikke blir liggende sulten for at mamma ikke får noen til å komme med morsmelkerstatning!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #16 Skrevet 3. mars 2008 Enig med 00:25. Jeg føler det sånn som deg HI med min storesøster og mor også. ALLTID henne det handler om og hele familien må føye seg etter. Om det er så en søndagsmiddag er det hun som bestemmer hva og når vi skal spise. Julefeiring skal foregå i hennes hus så HENNES barn får være hjemme og få juletradisjon i sitt hjem. Hva med mine da? Kanskje teit å syte over men det er mange sånne små ting og noen av venninnene mine har faktisk sett det og.. Jeg har bare trekt meg unna og gidder faktisk ikke engasjere meg mer. DE få begynne å gjøre en innsats selv viss de vil ha kontakt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #17 Skrevet 3. mars 2008 Langt nok viss du er sulten, trøtt, kvalm, kynnere og gud vet hva. støtter deg HI. Men gi henne beskjed at du er skuffet over at hun brøt avtalen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #18 Skrevet 3. mars 2008 Teksten i dettte innlegget er fjernet av moderator .
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #19 Skrevet 4. mars 2008 Hm.. Ble visst stille fra HI. Hvis hun ikke har skrevet noen av disse anonyme støtteinnleggene til seg sjøl da. Enkelte av dem virker litt vel irriterte. Ha ha ha. Morsomt!
Figa *Fødeklar* Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 3 km blir vel kanskje litt langt hvis man har tenkt å gå på butikken og handle varer når kjøleskapet er tomt! Hva trodde du? At hun skulle på butikken for å se på alle de fine varene? Jeg tror nok poenget med bil når det er 3 km til butikken er å kunne kjøre hjem igjen etter å ha handlet inn til et tomt kjøleskap. Men du klarte vel ikke å tenke så langt? Poenget til HI, er jo ikke "mamma ville ikke kjøre meg til butikken!". Hun hadde en avtale med moren sin, moren gir ikke lyd fra seg på tre timer og når hun selv tar initiativ til å ringe får hun sure svar tilbake og føler seg som andremann på listen. Hun skrev jo selv at dette var jo bare en dråpe i begeret. Hvis jeg hadde følt at mamma hadde favorisert mine søsken (eller automatisk snakket nedlatende til meg når de var i nærheten) ville jeg blitt kjempe såret og lei meg! Men til HI vil jeg si at det hjelper sikkert å snakke med dem.. Ellers lykke til!
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #21 Skrevet 4. mars 2008 Helt enig med Figa.. Det virker som om noen med de sure kommentarene oppover her kanskje misforsto hva du ville få frem..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Det går da an å gå til butikken å kjøpe det mest nødvendige??? Trenger da ikke kjøpe inn til ett tomt kjøleskap, bare fordi at det er tomt... Det andre alternativet er jo å sitte sulten til samboer er hjemme... Så ja mener faktisk at hun kunne gått til butikken å kjøpt seg ett brød, en servelatpakke og 1 liter melk. Og kanskje en trøstesjokolade hvis den ikke veier for mye!!! Til deg som sliter med søstra di på julaften, hvorfor gidder du å feire jul sammen med henne da?? Har ikke dine barn krav på hjemmejul?? Man må jo ikke feire med heile slekta.. Jeg kommer fra en stooor familie, hvor vi selvfølgelig har feiret samlet noen år men di siste årene har vi vært hver for oss siden vi alle har barn. Har heller samlet alle på nyttårsaften. Joda, en avtale er som regel en avtale.. Men man er da ikke forpliktet til å kjøre sin datter på butikken bare fordi at hun er gravid?? Tror nok også situasjonen hadde hatt en annen tone om det var noen andre enn søsteren som hadde kommet på besøk til moren. Tenker det er mye hormoner ute å går, men trenger jo ikke bli helt hjelpesløs fordi man er gravid. Jeg er gravid i uke 38 og har gått 5 km hver eneste dag, så akkurat avstanden til butikken gjør at jeg vil le... Men nå passer jo jeg på å ha mat i huset til enhver tid, da det ikke er bare meg i husstanden.
bixit Skrevet 4. mars 2008 #23 Skrevet 4. mars 2008 Enig med Figa jeg også. Men jeg mener for det første at det er helt forkastelig å bryte avtaler, for det andre er det helt forkastelig å bryte avtaler fordi en heller fikk lyst til å gjøre noe annet, for det tredje er det helt forkastelig å bryte avtaler uten å gi beskjed. En avtale er en avtale. Hadde tatt seg fint ut om folk skulle drive og drite i avtalene sine etter eget forgodtbefinnende. Hadde HI visst moren ikke kom i det hele tatt (slik de hadde avtalt) så kunne hun begynt å gå til butikken for å kjøpe seg en baguette eller noe for tre timer siden.
Zikosu og William Skrevet 4. mars 2008 #24 Skrevet 4. mars 2008 når HI også da foreslår for sin mor at de kan treffes og spise lunsj sammen,gå tur og gjøre det til noe litt mer koselig enn "bare" å kjøre henne til og fra butikken,så syns jeg ikke det svaret hun fikk fra mora si er noe trivelig... og til informasjon så høres kanskje ikke 3km ut som langt....om man hadde bodd i danmark...men her i landet har vi en hel masse greier som kalles bakker og noen av de kan være skikkelig drøye...noe jeg vet alt om... jeg har ikke noen mamma i nærheten jeg da,men svigerfamilien var veldig hjelpsomme den tiden jeg var uten bil...det tar meg ca20-30 minutter å GÅ NED til butikken,men svigers mener jeg skal slippe å gå opp igjen med hendene fulle...om jeg så bare skulle ha melk,brød og noe pålegg så kjørte de meg hjem igjen... og kanskje dere som bare sitter på rævva og slenger dritt her inne ikke vet noe som helst om hvor mye mer slitsomt alt blir med en voksende mage,bekkenplager,kvalme,kynnere,you name it... hvis mora syns det var skikkelig teit av henne å spørre i første omgang skulle hun bare sagt at nei det passer ikke,istedet for å oppføre seg sånn som det der og la sin gravide datter sitte i tre timer og vente når hun tydelig var sulten...virker ikke som om hun hadde tenkt å gi lyd fra seg i det hele tatt egentlig...så dette syns jeg var skikkelig råttent!!!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #25 Skrevet 4. mars 2008 En avtale er en avtale, og når den brytes blir det enda verre hvis man er sulten og gravid!! OG at det er mamma som gjør det!!! Jeg hadde klikket i vinkel og sagt rett ut hva jeg mente. For meg er det helt logisk at man gjør tjenester for hverandre, det er ikke bare for å syte og syns synd på seg selv. Jeg hjelper deg, og du hjelper meg. Tusen takk for det!!! Men alle dere andre som gneller til HI om at hun er bortskjemt er kanskje like dårlige til å holde avtaler dere, og driter i andres tid? Respektløst er det! Og ikke snakk om å hjelpe litt til innimellom nei!!!! For all del!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå