Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake havnet jeg på samme fest som en x av meg. Han var jeg sammen når jeg var 16-17 år . Det er 10 årsiden men har ikke direkte holdt kontakten men har sendt en melding en gang innimellom med 1 og 2 års mellomrom. Følelsene mine for han er 90 % vennskapelig.. En x jeg ikke glemmer liksom.. Uansett på denne festen begynnte vi å snakke om gamle dager lo og fleipet.. på slutten av kvelden endte det opp med at vi kyssa/klinte til litt. Langt i fra samleiet for å si det slik.... Dette var utrolig unødvendig men på en måte fikk jeg bekrftet at det ikke var 90 % vennskapelige følselser jeg hadde men 100 %. Jeg elsker mannen min å det finnes ikke rom for andre.. men ufattelig dumt at jeg måtte kysse for å få svar på det.. Har ikke sagt noen til mannen min om dette. Vi har tidligere snakket om utroskap.. han mener flørting er utroskap til og med så i hans øyne har jeg vært utro.. dette holder på å gjøre meg gal!! Jeg for min del hadde nok ikke kaldt dette utroskap om det var omvendt.. men hadde jo selvsagt blitt skuffa.. ER 99 % sikker på at ved å fortelle dette vil det ende med skillsmisse.. Det ønsker jeg ikke,, han er mannen i mitt liv og med barn innvolvert å alt så vil jeg muligens la denne tabben være min hemelighet.. er jeg feig? håper ikke å bli grilla nå.. griller meg selv hele tiden så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visst - dette ekteskapet er nok ødelagt - du burde fortelle ham det slik at han slipper å leve på en løgn!

tsk tsk, skamme seg...

Skrevet

Eg har ein regel om at det du ikkje kan gjere framfor din mann/kjæreste osv er ikkje greit.

Ikkje fortell det til han for å lette din samvittighet, dette bør du "slite" med sjølv. Men er det fare for at han høyrer det frå andre, så er det faktisk betre at han får høyre det frå deg.

Skrevet

Selvfølgelig har du vært utro når du har klint med en annen enn han du er gift med!

Og når det i tillegg er en eks av deg, er det ti ganger verre. Hadde jeg måtte velge mellom to onder, hadde jeg garantert valgt at mannen skulle kline med en "ny" fremfor en eks...

Når du i tillegg sier at du tror det vil ende i skilsmisse om du forteller det, sier det vel egentlig seg selv at du har vært utro??

Totalt unødvendig ja! Og etter min mening er det kanskje noe galt i forholdet deres også, siden du fant det for godt å kline med eksen..

Skrevet

Dumt å kline med fyren, men ikke verdt å ødelegge et ellers godt ekteskap for synes jeg. Å fortelle mannen din det er jo bare egoistisk, for å bli kvitt din dårlige samvittighet.

Tenker at noe godt kom det jo ut av det....du fant ut at siste spenningen mellom deg og exen er borte.....

Så hold deg i skinnet jente, samvitttigheten, god eller dårlig, må du leve med. Ta godt vare på mannen din heretter og ta det som en lærepenge:-)

Gjest Morn du
Skrevet

Synes ikke du har vært utro, tenker i grunn det samme som deg mtp. skuffelse..

Skrevet

Signerer forøvrig makken, men var gjerne ikke like god på å formulere meg. Utroskap er idioti og gjør meg irritert.

Skrevet

Jeg skjønner hvar du mener.. Den endelige bekreftelsen på at det var ikke slik du husket.., følelsene er ikke slik det var og det er mannen din du vil være sammen med.. Var kanskje ikke lurt.. men nødvendig!?!?

Hvis det er slik at mannen din garantert ikke får høre om dette ville jeg ikke fortalt om det.. Det var kanskje avslutningen du trengte... =)

Jeg dømmer deg langt ifra.., vært der selv.. =)

Skrevet

Grill.

Jeg har blitt mer pragmatisk når det kommer til kyssing og klining. Ja, det er utroskap. Hadde ikke ville vite om min mann kysset en eks så lenge jeg aldri får vite det (at ingen såg det) og det ikke var noe i det. Jeg hadde ikke gått ut av forholdet pga. det, men det hadde vært noe i forholdet vårt som "alltid" hadde vært der.

Skrevet

Og om det er utroskap??? Jeg ville sett på det som et tillitsbrudd ihvetfall.., jeg ville ikke gått fra mannen min under de omstendighetene..., ville vurdert det sterkere om det var sex med i bildet.. Det var sef. galt.. Men allikevel kan jeg på en merkelig måte forstå deg.. =)

Skrevet

HI her. Takk for svarene. Kommer nok til å legge korta på bordet. Det var ingen vitner i det hele tatt . det varte i 3 sek.. hehe off det er så vanvittig flaut. men men som man ligger reder mann..

Skrevet

..eller som man reder, ligger man;-)

Skrevet

Nei, ikke utroskap, men dårlig gjort. Men det er du jo klar over.

Enda mer dårlig gjort er det om du letter din samvittighet ved å fortelle ham det. Hvorfor såre ham i tillegg???

Det er din "straff" å slite med samvittigheten. Du har sikkert lært av det uansett.

Og, du var tross alt ikke utro.

Skrevet

Dailis, er det ikke egentlig partneren det er opp til når det gjelder utroskap?

HI sier jo selv at hun vet at mannen hennes hadde sett på dette som utroskap. Da har hun vel virkelig vært utro?

Har litt med gjensidig respekt å gjøre også...

"Nei jeg syns ikke jeg er utro om jeg ligger med andre menn om jeg ikke har følelser for dem, så jeg hopper i høyet når det passer seg, og driter i mannen min!"

Riktig eller? Neppe!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Mannen min og meg er enige om at for oss hadde det der vært regna som utroskap. Konservative vi sånn sett, men vi hadde nok ikke klart å bygge opp tillit til hverandre igjen etter noe slikt. Vi er litt sårbare og har vanskelig for å stole på folk begge to.

Skrevet

Monajenten, må bare svare deg:

Har sett på svarene dine når du har svart på utroskapsspørsmål, du svarer alltid at det må være noe galt med forholdet dersom man er utro. Jeg er ikke enig med deg i det! Ikke alle mennesker er sånn at dersom de elsker noen, har de ikke kjemi med andre mennesker. Det er faktisk mulig å møte mennesker som man har så sterk kjemi med at man kan gjøre en tabbe, uavhengig om man elsker den som sitter hjemme og ikke har problemer i forholdet.

Skrevet

Ja, ja ikke ta alt så alvorlig her da.

Du gjorde en feil, IKKE gjør den feilen en gang til!!

Dersom du vet at mannen din aldri får vite det av noen andre, så holder du kjeft om det.... Du har dårlig samvittighet og vil sikkert slite med det en stund, ingenting blir vel bedre med masse bråk og ekteskapsbrudd om noe såpass lite alvorlig som kyssing...

Mitt råd er altså:Glem det og lær av dine feil:-)! Lykke til.

Skrevet

Det skjønner jeg bare ikke. Hvordan er det mulig å virkelig virkelig elske noen og likevel kysse/kline/ha sex med noen andre, uansett kjemi??

Jaja, man får ihvertfall problemer i forholdet om man ikke klarer å holde seg til den som sitter hjemme og venter.

Skrevet

Monajenten!

Noen ganger må man ha oppleve situasjoner selv for å forstå de, inntil da så får man passe på å ikke dømme for hardt.

(Jada, jeg klina i fylla på Roskilde med en annen fyr enn kjæresten for 12 år siden, glemmer ikke den dårlige samvittigheten der nei. Men jeg holdt jo kjeft om det da, var jo ikke noe poeng å skravle om noe så dumt.)

Skrevet

Nå anbefaler de fleste psykologer og samlivsterapeuter å IKKE nødvendigvis fortelle slikt når det ikke er følelser med i bildet eller snakk om sex... Grunnen er den at folk vanligvis forteller for å lette sin egen samvittighet - m.a.o for å kunne føle seg bedre selv. Mens resultatet nesten alltid blir en knust partner, et hanglende parforhold mm..

Synes det var tåpelig gjort, men synes du skal å holde det for deg selv og heller slite med samvittigheten.

Skrevet

Svarer deg her jeg. Nei det er ikke opp til partneren å bestemme.

Det kan avgjøres av begge parter i et forhold. Ellers forholder man seg til normale regler. Du argumenterer jo for et fritt fram for sjalu idioter til å herske vilt i regler her.

Jeg synes mannen til HI virker sjalu, litt flørting som utroskap. Usj, da har man et kontrollbehov synes jeg.

Om man ikek sammen har avgjort at det er utroskap synes jeg ikke det er det. Jeg mener ikke at det er fritt frem for slikt, det er dårlig gjort og unødvendig.

Men ærlig talt, det er bare et kyss.

Om min mann hadde gjort det så hadde jeg ikek jublet akkurat. Men når det ikke var mer enn det hadde jeg nok klart å komme over det. Jeg eier ikke mannen min heller da;)

Jeg utstår ikke sjalu mennesker, det er et grusomt personlighetstrekk.

Skrevet

pittypitty

Varte kysset i tre sekund og det vil medføre at et hjem oppløses, da hadde jeg revurdert om du skal si det og i alle fall måten du legger det frem.

Skrevet

Nei, men du har ødelagt en del.

Og hvorfor ødelegge enda mer for mannen din? Man forteller ikke noe slikt annet enn fordi at man vil lette sin egen samvittighet og føre smerten over på den andre partneren.

Dette var uskyldig, det betydde ikke noe. La deg selv slite me det.

Skrevet

Jeg mener ikke det er fritt fram for sjalu idioter som du sier, til å herske vilt. Men jeg mener det er totalt uakseptabelt i et forhold å kline med andre. Men men, hvis det funker for dere så værsågod.

Men jeg må jo få si mine meninger her inne, akkurat som du kan?

Du sier at om man ikke sammen har avgjort at kyssing er utroskap, så er det ikke det? Hallo, hva er det for en ting å si? Hvor går grensen for hva man skal avgjøre sammen da?

Hvis man ikke har snakket om og avgjort sammen at sex/samleie med andre er utroskap, så er det det heller ikke, og man kan bare kjøre på, for "man har jo ikke avgjort det sammen" ?

Utroskap er relativt, men jeg forstår meg virkelig ikke på de som ikke mener at all intim kontakt med andre enn partneren er utroskap

Skrevet

Og forøvrig monajenten, hadde jeg "ligget med noen fordi jeg ...." osv som du skrev over her hadde jeg vært utro. Enkelt og greit.

Et kyss hadde ikke vært det. Også enkelt og greit.

Nå har verken jeg eller min mann gjort verken eller. Antar han ikke har gjort det. Jeg gidder ikke tenke over det. Det problemet tar jeg hvis jeg kommer dit. Gidder ikke bruke tid og krefter på at han faktisk kan være utro hvis slik og sånn. En normal holdning vil jeg si.

Og HI`s mann synes jeg går langt ved sitt syn på utroskap. Og nettop derfor burde hun ikke si noenting. Det blir det bare vondt ut av. Hadde hun vært utro kunne det stilt seg annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...