Gå til innhold

tror livet mitt er ganske utenom det vanlige

Anbefalte innlegg

Skrevet

er livet mitt helt normalt og de jeg omgås med eller??

Har en kompis som er singel og har 50% omsorg for et barn, nesten hver helg har han fått barnevakt når han har sønnen sin, denne helgen fikk han ikke barnevakt og fant ut av at en dame han møtte i sommmer ville komme til han for en fest, så da tok han ungen som er 7 år med seg til oss, lot han være åppe til 11 på kvelden ca og festa med oss, dvs hele natta og søndagen fortsatte han å drikke og hadde med seg ungen på utestedet søn for å spise mat og drikke mer. Sluttta å drikke i 6 tiden på kvelden i dag.. Er ikke det egentelig litt ansvarsløst??? Ungen har det bra da, men jeg tenker at selv om han har det bra er det mye han ikke behøver å være med på. Høre pappaen snakke om ting så små barn helst ikke burde høre så mye om fks.

På lørdagen var typen min og dama til han kompisen vår og snakka sammen hele natta, (la oss 6 på morningen) og hun satt ikke vedsiden av han, men oppå han hele kvelden og sa bla at hun var veldig glad i han. Ble egentelig ganske sjalu jeg. hadde de bare sittet vedsiden av hverandre hele kvelden hadde det ikke vært så ille, men når hun sitter oppå han da synes jeg det faktisk var veldig respektløst.. Men gadd ikke si noe, vil jo ikke være sjalu og det skjedde jo ikke noe da.. han kompisen min sa at han gjerne ville at vi skulle flørte, han ble litt sjalu han også, jeg sa bare at jeg kan jo ikke det, de gjør ikke noe galt, kom å ta en røyk, skål... før de skulle legge seg sa typen til meg at han ville at hun skulle sove med oss i natt så kunne vi ha det gøy i senga liksom. Jeg sa ikke så mye og sa at jeg måtte sette på noe musikk (overså det mer el mindre da) og da gikk han til hun og prøvde å få henne med i senga men da hun så at jeg ikke var der så gikk hun etterhvert å la seg. da la typen min seg bare uten å prøve å få med meg egentelig noe særlig til å legge meg.. vi har hatt trekant før med andre osv og kompisen vår har ny dame hver helg så dere ikke tror at typen min skulle stjele dama fra kompisen vår liksom.. Men hadde dere synes dette hadde vært rart? Vi har ikke så mye sex mer heller egentelig heller så da sårer det meg at han heller vil ha 3 kant sex enn å gjøre mer for meg for jeg elsker sex og nye ting osv så jeg er ikke kjedelig i senga liksom. Begynner å lure på om følelsene han har for meg ikke er der mer, snakket med han om dette i dag, men han sa han bare var så full og hadde ikke fått den opp uansett og at hun dama bare hadde prata om kompisen vår og hvor forelska hun er i han.. bullshit tenker jeg da...hvorfor ville hun gå i sengs med oss da om hun vil ha kompisen vår???

Jeg måtte sef hente barna i dag for typen min drakk til 6 i kveld og kunne ikke kjøre og da jeg kom med barna hjem snorka han på sofaen og hadde ikke giddi å rydde noe som helst så barna kom til det rote huset :S

så er ganske deprimert om dagen, lagde tilog med hull i taket for jeg hadde så jævlig mye sinne som måtte ut (er ingen agresiv person men begert rant over og jeg var jo full, er ikke stolt av det jeg gjorde liksom men var deilig å få det ut, men skulle nok gjort det på en annen måte, og det skjer så og si aldri til vanelig altså, jeg er veldig tålmodig, godtroende og naiv. sier typen min alltid derfor har jeg begynnt å tolerere mer uten å si ifra om ting og prøver å innbile meg selv at det bare er meg som er teit og mine følelser er teite...

Deilig å få ut noen ord, takk for at dere gadd å lese :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem sa jeg gadd å lese? Jeg gadd å SVARE, det er noe helt annet.

Skrevet

Herregud så kaotisk!! Høres ikke helt forvarlig ut å holde på sånn når man har barn..

Skrevet

Gadd ikke å lese.

Har du ikke lært at det skal være avsnitt på avsnitt i laaaaaaaaaaange historier????????????????????????????????????????????????????

Skrevet

neida, dette er helt normalt det altså. i hvert fall når man er 14 og barnløs.

Skrevet

Er vel egentlig mest imponert over hvor lite søvn ungdommen trenger, jeg. Vi eldre, med langt større søvnbehov hadde nok aldri gjort det på den måten HI beskriver.

Skrevet

Dette er uten tvil det kjedeligste og dårligste formulerte innlegget jeg noensinne har lest i min fartstid på DiB.

To ting som slår meg i innlegget ditt.

1) Du er ung.

2) Du er desperat etter bekreftelse, om det er fra "typen" din, dama til kompisen eller fra oss på at du har et uvanlig liv.

Og ja, en ting til. Er du like uansvarlig ovenfor dine barn som omgangskretsen din er ovenfor sine?

Skrevet

Nå har alle hver sin smak og liker forskjellige ting, men for meg høres ikke forholdet til deg og typen din ut som noe jeg ville utsatt meg for.

Han kompisen din høres heller ikke normal ut, drikke seg full med ungen med på slep... Ikke sikkert ungen tar skade av det en gang, men tror ikke noen barn har veldig godt av å se sine foreldre dritings, det som liksom skal være trygt og godt... Barn merker veldig fort at voksne er beruset.

Skrevet

Mannen din er en drittsekk.

Skrevet

jeg er 25, har to barn. kompisen jeg skrev om er nesten 40. Typen min er i 30 åra. Jeg kan godt drikke når barna mine er hjemme menikke slik at jeg ikke kan ta vare på de om de våkner midt på natta, dvs har kun ett par venner maks vanligvis bare meg og typen for jeg har ikke så mange som kan sitte barnevakt så i fjor fks var jeg ute uten barn 4 ganger ca. har fast jobb. Ikke døm for mye uten å vite mer.. jeg er ikke helt gal liksom, ser jo ut som det er det dere tror som har skrevet her...

hvh hovedinnleggeren

Skrevet

Blant normale folk så er ikke drikking av alkohol normalt med barn til stedet eller de merkelige sex-greiene du og "typen" din driver med. Og vanlige foreldre klarer faktisk å ta seg av barna sine på en kompetent måte.

Skrevet

faktisk, det er normalt blant folk å drikke når barna sover i huset, drikker forran de om jeg tar ett glass vin til maten, tar liksom ikke en drink og kaster den i meg. Jeg koser meg, blir ikke full som regel men i det en kaller i godt humør, synes ikke det er noe galt i i det hele tatt.. Hvorfor mener du at jeg ikke kan ta vare på barna mine??? De har rene klær hver dag, liker å lese i bøker og sønnen min som går i 2. har jobbet så bra at han er ferdig med matteboka og ekstra boka i matte, flink til å lese og skrive også. jeg gjør lekser med han hver dag, de er med på turer, spiller kort, leser bøker osv med meg. Og ja, jeg velger å ta meg ett par glass og noen ganger litt mer etter at barna har lagt seg etter en hektisk uke med mye stress er det veldig deilig, jeg har valgt å nyte livet mitt og en annen ting, jeg står opp kl 7 neste dag så jeg blir liksom ikke så fyllesyk og dårlig at jeg ikke klarer å styre med de neste dag, går kjempe fint det faktsik :-)

Skrevet

Nå var det helst denne kompisen din jeg mente da, men den forsvarstalen din kan jo tyde på at du tok deg veldig nær av noe du prøver å bagatellisere for deg selv? ;-)

Skrevet

men han tar vare på ungen sin da, bare at i helgene så hender det ofte at sønnen møter på mange av de nye pulekompissene til pappaen sin og det tror jeg ikke er bra. Men er det normalt er det jeg lurer på egentelig? Normalt å sette seg selv så mye mer forran enn sitt eget barn?? istedenfor å skjerme han mer liksom.

Det jeg skrev om meg selv om det som skjedde i helga er jo ikke noe som skjer hele tiden liksom da... heldigvis, eneste jeg lurer på er bare om det er normalt og hvor mye kan en godta liksom... Er det normalt at typen min heller vil sove lenger i helgene og klager om jeg vil finne på noe og at jeg alltid må stå opp og finne på ting med barna mine? Han gidder ikke gå ut av huset nesten jo.. jeg elsker naturlivet osv Han lar aldri meg sove lenger, skjedd ett par ganger på 7 år liksom,Normalt at jeg alltid må pleie han og synes synd på han? Normalt å høre på at typen klager over rot osv når jeg må legge barn, og lage mat mens han kan surfe på nettet...???Normalt å høre hver dag hvor vondt han har det? Går an å heller elske litt enn å bare klage liksom. skulle ønske at han tar barna og sier kos deg og slapp av, det trenger du (ikke glem å rydde til jeg kommer tilbake da er en komentar jeg hører ofte og "jeg elsker deg") sånn som dette er han også: ja er det greit at du tar med deg barna også når du går tur med hunden slik at jeg kan ta en time på øyet??? Dumme meg gjør det også, vil jo at barna skal ha det godt, men lover, jeg er ganske utslitt, grå hår har jeg, begynner å få rynker, men det er kanskje normalt også da.. ikke vet jeg.. er bare sliten, men heldigvis er jeg så positiv at jeg klarer å få til ganske mye for det om, utrolig nok...

LEI, og det som skjedde i helgen var ikke noe som gjorde ting bedre...

Men, han er veldig snill og god type, godt likt av alle så og si. Men føler at jeg plutselig bare har blitt noe som bare er der og han vet ikke hva han har det før han mister det og dermed ikke klarer å pleie hva han har på en måte... Veldig glad i han :-)

Skrevet

Så veldig perfekte alle som svarte deg var da ...

Skjønner at dette ikke var en hyggelig helg for deg.

Sørg bare for at det aldri skjer igjen.

Tenk gjennom om du og mannen din har det godt ellers om dagen.

Tror nok du jar kontroll på barna dine selv om dere tar dere en fest.

Verre er det for gutten som blir med på festen. Vet mamman om det?

Fortell henne det!

Barn skal alltid prioriteres og det burde være enkelt når han har gutten 50%. Da har han jo så masse tid når han er hos mamman.

Lykke til!

Skrevet

for å si det sånn, i det innlegget der du skrev at han sa det å det å gjorde det å det... fks at du skal ta med ungene når du går tur med hunden for at han stakkars skal få en time på øyet!!!! å at du ikke har fått sovet ut, kanskje tre ganger på 7 år..

dette sier seg selv, les innlegget selv så ser du at dette er ikke normalt... mannen din er en drittsekk...( å han har sikkert fått det som han ville i 7 år å, å da skal han selfølgelig ikke forandre seg,, han har det jo toppers)

Skrevet

Enig her. Helt ærlig, hadde min samboer klaget over rot her i hjemmet mens han lå på sofaen og jeg stelte ungene, da hadde jeg eksplodert!!!! Virkelig!! Han hadde fått seg en overhøvling så det holdt!! Hvis han har noe å klage på, så får han til he..... gjøre det selv! (Nå ser jeg for meg at du faktisk gjør din del av husarbeid og vel så det, vet jo ikke om det stemmer.)

Det er vanskelig å be gubben om en times fred, det skjønner jeg. Sånn er jeg og. Men når jeg blir skikkelig sliten, så er det så enkelt at istedet for å spørre, så sier jeg at -imorgen skal jeg ha en time for meg selv. Du kan ta ungene med til din mor, eller hva du vil. Jeg skal iallefall være ifred en time! Eller -jeg skal sove så lenge jeg vil imorgen! Dette går selvsagt begge veier, og jeg gjør det samme for han. Litt erfaringsoverføring, bare....

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg...

Det handler vel egentlig om trygghet. At barna dine skal føle seg trygge, og at det ikke skal være mye styr og stress og tull rundt dem og familien. Utifra innlegget ditt virker det som om dere har mye stress og tull..

Og jeg snakker av erfaring når jeg sier det, for jeg skrev sikkert 20 innlegg for noen år siden, da jeg hadde det likedan. Jeg drakk ikke jeg da, men samboer var helt håpløs. Det kom intet godt utav det, og nå er jeg like gammel som du er, og er sjokkert over hvordan jeg tillot ham å holde på. Jeg legger ikke skjul på det. Alle vet det. Derfor signerer jeg heller ikke anonym.

Jeg vil ikke dømme deg. Kan selv ta meg mange glass vin når barnet er i seng, men det forutsetter at samboer er helt edru. Jeg drikker meg heller ikke full. Er jeg ute på byen, ligger jeg på gjesterommet når jeg kommer hjem, i tileffe gutten skulle våkne, og komme inn til vårt soverom.

Jeg er intet prakteksemplar på en mor. Jeg har feilet og jeg har lært. Jeg har vokst og blitt sterkere enn jeg var. Jeg vet nå at jeg er en god mor og gjør det beste for gutten min. Men enda kan jeg gjøre feil. Det viktigste er at gutten din er trygg. Fester hjemme, gjør ungene alt annet enn trygge. Besøk er en ting, fester med brisne/fulle folk er noe helt annet. Og ei heller er det noen rollemodell som sover dritafull på sofaen når ungene kommer hjem.

Dette bør taes tak i. Det kan gi barna varige men.

Jeg tror du er en god mor, og jeg tror du vil ta taki dette tøyset. Disse sexgreiene ble jeg ikke imponert av. Sex er jo noe godt mellom 2 mennesker. Ikke noe man kaster rundt når man er dritings. Knuller venner og veninner og gud vet hva. Nei. Jeg beklager der henger jeg ikke helt med.

Men siden du skriver dette innlegget, tror jeg du er en god mor.

Skrevet

...lukter det maiken, eller....hmmmm...

Skrevet

Ikke si at folk ikke kan forandre seg. Min forandret seg totalt.- Men det trengtes litt til for at han gjorde det. Både brudd og andre ting.

Skrevet

Når jeg leser slikt, lurer jeg på om jeg virkelig orker å arbeiide i barnevernet noen gang... Da må man jo møte på folk som dette hele tiden.

Skrevet

Grunnen til at jeg skal studere å bli barnevernspedagog,anonym, er at flesteparten i barnevernet er inkompetente!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man skal HJELPE familier, ikke ødlegge dem!

Skrevet

My god! Håper virkelig dette er tull og at du ikke har barn!!!!

Har lest mye tragisk her inne, men dette tok kaken...

Skrevet

Modern og fadern er normale, og jeg har sett at de har drukket øl mange ganger. Det er noe helt annet å drikke seg fullstendig dritings foran barna ;)

så jeg tror heller at blant normale folk så drikker man seg ikke dritings foran barna. Å ta seg en øl eller litt vin synes jeg er ok...

Skrevet

Ja huff ludderet. Dette er vel noe av det værste vi har lest? Spar deg! Er du perfekt du da eller? Regner med du er en perfekt mamma? Nicket ditt sier jo mye. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...