Gå til innhold

Sykt barn - dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men, det er jo ikke 20 dager pr. barn da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi enige! Det er akkurat det jeg mener også.

Skrevet

Nei, du tar feil... Det økes ved det tredje barnet.

Skrevet

Det visste jeg ikke! :-)

Skrevet

Problemet er bare at det er ikke alle som har råd til å gå hjemme uten å få betalt for det...

I Norge er det også slik at veldig mange er avhengig av at begge jobber. Skulle bare mangle om ikke sykelønnsordningen var god. Men i forhold til syke barn er den for dårlig.

Skrevet

Nei, det er 15 dager dersom du har omsorg for mer enn 2 barn. Dvs 20 dager dersom du har ett eller to barn, og 30 dager dersom du har 3 barn eller flere under 12 år.

Skrevet

Og jeg mener ikke at arb.giver skal dekke det. Det skal dekkes av det offentlige, vanlig sykmelding.

Skrevet

Ja, mye vil ha mer, og faen vil ha fler...........

Ikke rart skattene går opp og opp og opp og...

Skrevet

Poenget mitt var heller ikke at barna bør sendes tilbake i bhg før de er friske. Men det går ofte en ekstra dag for å være sikker på at de ER friske =)

Skrevet

Mulig du tror jeg er hjemme fra jobb når jeg ikke må. Det er jeg absolutt ikke.

Mye kortidsfravær som kunne vært unngått! Kanskje det er reglene for egen sykdom som burde strammes inn? For her synes jeg det er for slapt!

Men akkurat når det kommer til syke barn synes jeg det burde være annerledes.

Skrevet

Unskyld meg, men du har jo i en familie tilsammen 20 dager.

Og dersom du har behov for det får du av trygdekontoret ny 20 dager. Det er tilsammen 40 før du i praksis må ordne deg på annen måte,

Så hvor du har 10 dager fra vet ikke jeg.

Men det er jo slik at det går an å få pass til sykt barn, men å gå på jobb selv å smitte andre er kjempeegoistisk.

Skrevet

Kan man få ekstra 20 dager fra trygdekontoret? Hvordan da?

Vi har 10 dager per barn (Vi har 2 barn). Der har jeg 10 dager fra.

Det er ikke alltid like enkelt å få pass til sykt barn.

Jeg mente vel bare at det burde være bedre/like bra ordning ved syke barn som ved egen sykdom. En kan jo ikke la barna være alene hjemme?

Jeg går selvfølgelig ikke på jobb med skikkelig omgangssyka. Det var bare en sammenligning. Poenget var at jeg går heller på jobb når jeg er syk selv, enn å gå på jobb når barna er syke (hvis jeg ikke har noen til å passe dem)!

Skrevet

Det er jo 10 dager pr. barn hvis man har to barn. Det syns ikke jeg er mye (har en gutt som har vært mye syk). Og jeg kan ikke tenke med at det er bare å troppe opp på trygdekontoret å få 20 nye dager uten gyldig grunn. Da skal vel barnet være kronisk sykt eller alvorlig sykt.

Skrevet

Takk honningmelon, føler meg rimelig misforstått nå =/

Jeg mener bare at "Sykt barn" bør være gyldig sykmeldingsgrunn. Kort og enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...