Gå til innhold

Tok en røyk idag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sluttet å røyke da jeg fant ut at jeg var gravid... røykte resten av den dagen, så var jeg ferdig... MEN idag tok jeg meg en røyk... selv om det er 6mnd siden jeg sluttet var det kjempe godt... Og jeg har så dårlig samvittighet... VIL IKKE BEGYNNE IGJEN.. men med denne samvittigeten jeg har nå tviler jeg på at det skjer igjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det en spesiell grunn til at du tok en røyk idag? Håper du greier å la være resten av svangerskapet (og livet).

:-)

Skrevet

Hvis du har så dårlig samvittighet og du med hånden på hjertet kan si at dette var den eneste sigaretten på 6 md så har du sikkert ingenting å være redd for. Syns du har vært flink som ikke har sprukket tidligere. tenk på det istedet for å ha dårlig samv for en røyk..

Håper du er motivert for å være røykfri resten av svangerskapet nå..

Lykke til..

Skrevet

Men det er 6 måneder siden sist! Dette er ingen krise. Minn deg selv på hvorfor du sluttet. Skrev du liste over gode grunner? I så fall; ta den fram. Hvis ikke ; skriv en ny en. Så vanner og kaster du den pakka du kjøpte i stad og så kan du klappe deg selv på ryggen fordi du er sterk nok til å fortsette å la være å røyke. Den ene gangen du gjør noe "feil" er ikke så fryktelig skadelig. Det er hverdagsvalgene som teller. :)

Skrevet

Jeg har med handen på hjertet ikke atta en eneste røyk på 6mnd! jeg Kjøpte ikke røyk da jeg stjal en av mamma *litt flau*... jeg kommer ikke til å kjøpe røyk heller! vet ikke helt hva som gikk av meg!

Jeg var forferdelig stresset og potte sur! ikke at det er en unnskyldning men jeg klarte liksom ikke å la vær... orker ikke gå inn på grunnene hvorfor! håper ikke babyen syns det var kjempe fælt...

Så irriterende at det du gjør skal påvirke babyen!

Skrevet

og hvor mange uker er du på vei??

Skrevet

Ta det helt med ro, sier ikke at det er bra men tenk på våre foreldre som røyket som bare det mens de var gravide, det ble folk av oss også som ble dampet og marinert av rødvin. ;)

Skrevet

Med den samvittightene du sier du har, så tror jeg det går bra...

Venninnen min var i Brasil da hun var gravid og fikk ta ultraly der pga en blødning.. Hun røykte og lege ga henne tillatelse til å røyke på undersøkelsen så hun kunne se på babyen... Hun fikk sjokk.. Babyen krølte seg sammen og ble tydelig påvirket... Fikk også høyere puls og ble stressa...Det var hennes siste røyk ever.... Dette er snart sju år siden nå...og tre barn siden....

Skrevet

HI her det der hjalp ihvertfall ikke masse på samvittigheten! Men babyen kanvel ikke ha tatt skade av en røyk håper jeg :) så får jeg nøye meg med denne utskeielsen i svangerskapet!

Skrevet

Jeg synes du har vært utrolig flink som har holdt deg borte fra røyk i svangerskapet. Det står det virkelig respekt av!! Ikke tenk mer på den røyken, det har sikkert ingenting å bety. Håper du klarer å la vær røyken videre i svangerskapet, tenk så flink du har vært til nå!

Skrevet

Synes ikke du skal ha noe dårlig samvittignet for den røyken jeg..Det er jo såklart ikke bra for hverken deg eller barnet,men synes

du er KJEMPEFLINK som har holdt deg så lenge.:) Håper du klarer å holde deg videre:)

Jeg har selv røkt,å tar meg av og til en røyk nå også..

Vet jeg ikke bør gjøre det,men orker ikke gå her med svart samvittighet fordi jeg tok den ene røyken den dagen..

Alle som røyker/har røkt VET at det ikke er bra for hverken en selv,for barnet en har i magen å omgivelsene rundt- så alle røykfanatikere slutt å pepre-vi vet d ikke er bra ,å trenger ikke mere pepper.

Skrevet

Babyen ble overhode ikke skadet av den ene røyken din. Det er faktisk en del som overhode ikke klarer å slutte i det hele tatt og røyker igjennom hele svangerskapet. Selv de får jo friske barn.

Selv sluttet jeg å røyke når jeg fikk vite at jeg var gravid. Holdt opp i 5 og en halv måne før jeg sprakk..... nå røyker jeg to-tre trekk et par-tre ganger i uke. Jeg klarte aldri å bli helt kvitt røyksuget, og tenkte på røyken 100 ganger hver dag. Jeg fikk noen voldsomme humørsvingninger, jeg ble kjempeforbannet over filleting, rastløs og urolig hele tiden. Etter at jeg sprakk, har jeg fått et mye bedre liv!! Nå klarer jeg faktisk å nyte svangerskapet, og er blitt et mye mer rolig og harmonisk menneske.

Selvfølgelig vet jeg også at det beste hadde vært å kutte ut helt, men jeg er overbevist om at babyen har det mye bedre nå enn da jeg gikk rundt å var stresset og urolig hele dagen.

Så ta deg noen trekk du med god samvittighet. Men bare ikke la det bli for mange hver dag.......

Skrevet

Hi her! Takk jenter :) godt med litt oppløftene ord...

Jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke sprekke igjen! Ble så skuffet over meg selv. Som du skriver her over meg, så ble jeg aldri kvitt røykesuget jeg heller og så tror jeg det blir enda verre når du på en måte absolutt ikke kan gjøre det... Irriterende at røyken gjør deg så avhengig!!!

Dette er første dagen på lenge at jeg ikke er røykesyk... så håper den følelsen varer :)

Skrevet

"Med den samvittightene du sier du har, så tror jeg det går bra...

Venninnen min var i Brasil da hun var gravid og fikk ta ultraly der pga en blødning.. Hun røykte og lege ga henne tillatelse til å røyke på undersøkelsen så hun kunne se på babyen... Hun fikk sjokk.. Babyen krølte seg sammen og ble tydelig påvirket... Fikk også høyere puls og ble stressa...Det var hennes siste røyk ever.... Dette er snart sju år siden nå...og tre barn siden...."

Fysøren!!! Jeg ble dårlig av å lese dette innlegget. Uff uff uff....

Dere som røyker under svangerskapet bør tenke dere godt om!!!!!!!

Skrevet

syns også du har vært flink:) neste gang du tenker på å ta deg en røyk så tenk at hjerte til babyen din slår dobbelt så fort uten at den gjør noe. lykke til videre:)

Skrevet

... og at den KRØLLER seg sammen..

Skrevet

Dere som er så perfekte.. spiser vel ikke snop drikker ikke kaffe og er bare praktesemplarer dere da????????????

Skrevet

Du har vært veldig flink å slutte da du fant det ut..den ene røyken der har neppe skadet den lille i magen din..

Skrevet

Syntes du er flink jeg, HI - men du, DU bestemmer over deg. Og hvis Du bestemmer at dette var din siste royk saa blir det saann. Paa meg virker det som om du holder doren litt paa glott. Helt greit for meg, men er det greit for deg. Hadde jeg vaert deg hadde jeg bestemt meg en gang for alle for enten aa la alle sigaretter ligge uansett hvor fristene de er eller besluttet at det er ok aa kose seg med en blaas I ny og ne- uten daarlig samvittighet. Lykke til.

Skrevet

Den ene røyken har neppe ødelagt stort for den lille i magen.. Men dersom dette skulle fortsette å skje derimot så er det jo mindre heldig. Er jo en grunn til advarsler rundt røyking og graviditet. Sikkert akkurat samme grunn for at du sluttet. Og all ære til deg. Du har en veldig god grunn til å være stolt.

Gjordt er gjordt så kom deg videre og la vær å utsett deg selv for mer dårlig samvittighet. Tror nok at vi ikke røykende også i løpet av et svangerskap får i oss nok passiv røyk til at det oppveier for både en og to direkte røyket av mor (ikke det at jeg har holdepunkt for dette, men har da mang en gang ufrivillig innhallert utpusten og røyk fra en på togstasjonen osv)...

Nå er det bare å bygge seg opp, du er godt over halvveis:D:D:D:D Og kanskje dette har gitt deg mot nok til å vurdere å aldri starte igjen så du slipper å utsette deg for å måtte evnt slutter fler ganger;) Den første tiden er jo den verste sier alle..

:D

Skrevet

ville skrive litt j å:)

j fødte en gutt for 2 år siden.. j røykte 1-3 røyk om dagen hele svangerskapet..

d som blir sagt er att du får en unge som er mindre og d kan væra no gæli på ungen..

men gutten min som kom 1 mnd for tidlig, veide nesten 3,5kg og var 49 cm lang.. hadde han vøri inni meg 1 mnd til, så hadde'n vært 1 kg til.. syns virkelig d er nok..

d er nettopp d att du kan slappe av og nyte svangerskapet, istedet for å tenkje på den røyken du gjenne sku hatt..

j veit d er bedre å ikke røyke, men noen blir stressa, sure +++

trur d er bedre.. men hva vet vel j..

Skrevet

han var forresten perfekt:) hehe:)

Skrevet

joda vet om ei som røkte som vanlig..vil si dampet..hun har to friske unger hun også..

Men man KAN få unger som blir født for tidlig, eller midre fødselsvekt osv..ikke sagt man får det, men KAN

Dessuten så er jo faren for krybbedød større for de som røkte i svangerskapet enn de som ikke røkte..

Bare sånn til inormasjon:)

Og HI..en røyk den skal du ikke bekymre deg for..flink er du som greide å stumpe røyken..er ikke alle som klarer det :) All ære til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...