Gå til innhold

Urettferdig? eller slik man må regne med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har to jenter med 2 år og 9 mnd i mellom..hun minste er kresen på klær, så hun får velge selv ut de klærne hun vil arve etter søstra..visst ikke tar de bare skap plass for hun vil ikke bruke det..så hun plukker ut det hun liker selv..men kjøper jeg noe nytt til storesøster, så må jeg kjøpe noe til minsta også..føler det blir urettferdig visst ikke..

Men når de er 1-2 år så arvet hun mere etter søstra.men kjøpete alikevel en del klær til henne da også...men de er ulike personligheter, og kler forskjellig..så man må nesten få sin egen stil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit å arve noe, men kjenner ei som har tre gutter, der hadde nr to sagt at han ikke hadde klær, det er jo sagt, alt var jo broren sitt. Så vær litt forsiktig med å bare arve, kjøp noe nytt også så det ikke gutten må bruke andres klær hele tiden

Skrevet

Jeg er enig med HKH, det er vi foreldrene som må jobbe for mindre press i skolene, våre holdninger smitter over på barna..

Skrevet

sånn var det for meg når jeg vokste opp, 4 søsken, 1 bror og 2 søstre.(jeg var minst.) Arva absolutt allt untatt truser............... arva også av nabo jenter og søskenbarn. Det er jo ganske greit når man er liten da men når man blir 10 år og oppover ihvertfall som jente begynner det å faktisk svi litt.....

Syntes det er kjempefint at barn kan arve av andre jeg også når de blir eldre men når de begynner å legge mer vekt på hva de har på seg, også videre så er det viktig at de får ting som bare har vært deres også.

Skrevet

Guri malla, vi så enige - hyggelig det!

Skrevet

Det er jo et spørsmål om økonomi for noen. Men de aller fleste ville vel gi NOE nytt til nr tre, i alle fall når vedkommende begynner å bry seg om det selv og har egne ønsker.

Kjenner forresten ei skrekkmor som har jente på 13 og gutt på 9, hvor alt tøyet til jenta kjøpes for å kunne arves av gutten etterpå, ergo går hun i bare veldig guttete klær - og DET er ikke moro, nei. Og det er ikke økonomiske årsaker, bare at det er så praktisk og hva kan det vel bety for jenta, er jo bare klær.. Velkommen traumer.

Skrevet

Et nytt plagg avogtil, synes jeg alle bør få, men finnes det brukte ting som ikke er utslitte, så er det tull å kjøpe nytt.

Hvis det var stor aldersforskjell, ville jeg nok luket bort det tøyet som så veldig annerledes ut.

Skrevet

Hei:)

Nå har jeg ikke lest alle svarene dine,men jeg kan svare for meg selv:)

Har 4 gutter.

Eldstenann får jo alt nytt.Nr.2 arver det som ser pent ut og så tar jeg vare på noe til lekeklær.Dresser,utejakker o.l arver nr 2 fra nr.1. fordi det ser nesten ikke brukt ut.Nr.2 får alikevel nye klær med jevne mellomrom han og.Er litt gøy å få nytt og da:)

MEN etter at nr2 har brukt tøyet så er det ikke mye igjen å ta vare på må jeg si.Nå snakker jeg ikke om babytøy.Har fortsatt noen utedresser,jakker og pyntetøy,men resten som er helt legger jeg i UFF konteiner.

Nr 3 får det meste nytt da,mens nr4 må arve litt mer igjen.

Min mor pleier å si til meg:Klær holder til 2 barn,men da er det ikke pent mer.Og det er jeg stort sett enig i.

Babytøy er annerledes,da det ikke blir like mye brukt.Men det skal sies at alle mine gutter har fått mye nytt uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...