Gjest Skrevet 1. mars 2008 #26 Skrevet 1. mars 2008 Egentlig Marolla. Vi har forøverig ikke hatt ukesvis med våte bukser, men 1 dag med eldstemann (han ble tørr på dagen faktisk) og 6-7 bukser fordelt utover 2 uker med mellomste. De har begge gått på do innimellom fra de var 1,5-2 år gamle når de spurte om det, men når jeg mente de var klar så var det av med bleien og så ble de tørr. Selv uten potte, og jeg blir spart for mye tid, grisere og uhygeniskhet ;-)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #27 Skrevet 1. mars 2008 Det er så klart ikke noe galt (utover at jeg synes det er ekkelt og uhygensik), men jeg synes bare det blir et voldsomt styr å skulle holde på slik i månedsvis, antagelig godt over et år, så så venne henne til do også etterhvert. Hvorfor ikke bare vente til hun r klar for bleieslutt elelr vil på d selv tenker jeg, men du gjør så klart det du har tid, overskudd og lyst til :-)
Marolla Skrevet 1. mars 2008 #28 Skrevet 1. mars 2008 Jeg syns det er mer griseri med ei overfylt bæsjebleie med bæsj over hele stumpen og tissen. Jeg vet ikke hvordan det er med dere som har gutter, men tissen til jenta mi er alltid full av bæsj. Det hun har på seg må byttes fra innerst til ytterst + underlaget på stellebordet. Ser ikke det o'store uhygeniske i det. Tar man ei sprayflaske og blander en miks med klor og vann, så er det bare å spraye potta og tørke over med dopapir. Bæsjen går i do. Rumpa blir tørket først med papir og så klut. Kluten går i en egen bøtte med lokk.
Marolla Skrevet 1. mars 2008 #29 Skrevet 1. mars 2008 Det tar faktisk ikke lang tid. Hun sitter der så pent på potta mens jeg selv tisser. Hun er som oftest ferdig til jeg har vasket hendene mine.
(0_o) Skrevet 1. mars 2008 #30 Skrevet 1. mars 2008 hehe, er mange som ikke liker at det plasler. Legg litt papir i do før barnet setter seg ned, problem løst.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #31 Skrevet 1. mars 2008 Vi begynte rett på do vi. Fikk låne en potte, men den støver bare ned.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #33 Skrevet 1. mars 2008 Det er en smule lettere for de små å komme seg ned på ei potte, enn opp på en do! Der har du en grunn. Kan faktisk tenke meg enda flere - men så har jeg nok lengre erfaring enn deg i morsrollen...!
Gemini77 Skrevet 1. mars 2008 #35 Skrevet 1. mars 2008 Alle barn er forskjellige!! La folk gjøre det de ønsker da! Her prøvde vi å sette gutten på do men han hylte. Han er livredd for doen. Kjøpte en potte som han sitter litt på når han ser på barne TV og har nå begynt å syns det er stas å gjøre det der. Men doen vil han IKKE på! Så enkelt er det! Ikke så mye dill dall med det..
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #36 Skrevet 1. mars 2008 Vi hoppet over potta og kjøpte doring i stedet. Gikk fint det.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. mars 2008 #37 Skrevet 1. mars 2008 Vår aktive krabat er veldig urolig og å klatre opp på en høy do er litt vanskeligere for ham enn å sitte på en stabil potte på gulvet. Det viktigste i første omgang er jo at de skjønner prinsippet med å gå på do et annet sted enn i bleia. At de har lyst til det. Doring skal kjøpes inn når han nærmer seg 2 år her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå