Gå til innhold

Forventer vi en solid barselgave fra partnere......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det skulle man jo tro:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skulle tro det, men det ser ikke sånn ut, siden noen føler at de må poengtere at de fikk et barn. ;-)

Skrevet

Men det er her den helt spesielle og skinnhellige "DIB-ånden" kommer inn i bildet - kanskje.....? :-D :-D :-D

Skrevet

Han er helt topp..men kan bli sinna på ham også..hehehe....men bare litt da ;) Han har rota sånn når han har snekra ( rukt saga inn osv) sånn at jeg har had trespon i TRUSA t.o.m!!!!! Enda jeg har støvsuga hale huset og vaska hver dag så har jeg spist, pusta inn og tråkka i spon 24/7..grrrr...

Skrevet

Det tror jeg du har helt rett i! :D

Skrevet

Å FY, din og ??!

Vi har hatt sagspon på maten i en måned, vi - og det er ikke slutt enda!! J eg har sanert, men det er bare ikke nok!!

:-D

Han bare MÅTTE holde på med saga inne........nå er det mest sparkelstøv det går i, og det er kanskje eeeenda verre.......han surrer og griser og jobber, men i GOD ånd, og med hele sjela si.....så jeg kan jo ikke annet enn å juble:-D

Pusser dere opp hele huset, eller ?

Skrevet

Selvsagt skjønner alle at man blir mest glad for å ha fått et barn. Men jeg ser like fullt ikke helt greia med å skulle få presang i tillegg - var det ikke nok med ungen, liksom? Var det så fælt å få barn at man må ha pakke? Og det fra en som absolutt hata å gå gravid. Kall meg antimaterialist ellerno'.

Skrevet

Enig med Pila her...Og dessuten; hadde jeg fått en gave hadde jeg sikkert ikke brydd meg om det...Hadde viktigere ting å konsentrere meg om etter å ha fødte en frisk og velskapt datter=)

Skrevet

Det er vel gjerne der det stikker; jeg HATER å gå gravid.

Og det verste er at jeg ikke ser på meg selv som materialistisk i det hele tatt.

Jeg er vanligvis ikke opptatt av TING i det hele tatt, men akkurat i dette tilfellet.....jada, ikke noe å være stolt av, det vet jeg:-D

Men du er jo heldig/klok som ikke tenker i "dette-FORTJENER- jeg-for-jeg-har-ofret-meg" baner.

Jeg er nok en dritunge på dette område:-)

Skrevet

Altså, det er ikke kriminelt med gaver. By all means! Merker jeg får lyst til å lette på trykket når noen mener det er en selvfølgelig.

Dessuten var jeg så pumpe og ga blaffen i alle gavene jeg fikk. Egentlig!

Skrevet

Jeg har gitt opp å forvente noe gave fra gubben...så denne gangen skal jeg ordne "gave" til meg selv! Akkurat nå får jeg ikke brukt ringen min likevel, så tenkte levere den inn og få satt på 3 mini-diamanter, ett for hvert barn =) Har hintet til han om at jeg ønsker meg det, men jeg kommer vel heller til å levere han hentelappen, hehe =P

Skrevet

Nei, det forventet jeg absolutt ikke.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Sist fikk jeg en bjoootiful forlovelsesring med diamant, denne gangen har jeg sagt at jeg vil ha et flygel, men det går dessverre ikke pga plassmangel. Så jeg får nok en liten annen gave (tror jeg får to nye stener i allianseringen min).

(vi snakket forresten om dette i bilen hjem i dag..han spurte hva jeg forventet:) og ville ha...)

Hadde han kommet med en bukett nelliker han hadde kjøpt på den nærmeste shell.stasjonen, hadde jeg blitt lettere varm.

..og jada, det beste er selvsagt at jeg da han fått enda en sønn..Jeg vet det.

Skrevet

Ja, det å føde var faktisk så jævlig at jeg synes jeg fortjener en liten oppmerksomhet for det.

"Var det ikke nok med ungen, liksom"

Tullete kommentar. Babyen betyr da ikke noe mindre fordi man får en liten oppmerksomhet eller gave.

Skrevet

Forventet ingenting, fikk en alliansering, syntes selvfølgelig det var søtt:)

Skrevet

Ja

Fikk nydelige smykker som er helt spesielle minner for meg, og som barna skal få selv en gang.

Ved alle livets store anledninger bruker vi å gi en oppmerksomhet til hverandre i vår familie, gjerne i form av en gave som varer "i evighet" og blir et minne.

Litt slitsomt å bli dissa for det, altså.. Litt vel typisk Dib. Jeg er like glad for ungene mine som alle andre - hvis det er noen som skulle lure...

Skrevet

Ja, her er det lurt å snakke i store bokstaver hvis man vil bli forstått riktig:-D

Skrevet

Jepp, kjøpte dette gamle huset fra 1939 i sommer, og skal modernisere og pusse opp fra loft til kjeller... Litt kjedelig å bo oppi, men med tanke på nydelig beliggenhet og stor tomt så er det vel vært det...kun eldre boliger man får så store tomter til nå ( nesten 2mål)... :-)

Hen elsker å holde på med dette...andre huset vi pusser opp dette :-) Forhåpentligvis det SISTE!! :-DDD Hehe

Skrevet

Oi, 2. hus!

Modig......:-)

Men det er klart, elsker man å pusse opp og snekre hjelper det godt.

Spennende!

Det stemmer nok at man må kjøpe litt eldre hus hvis man vil ha litt tomt med på kjøpet.

Vårt hus er fra 1982, og har et halvt mål, hihi. Det er mer enn nok for oss, for vi er ikke superglad i hagestell, men fikk dessverre heller ikke et strøkent hus,da :-D

Dvs, jeg trenger ikke å ha det strøkent rundt meg, - og jeg er flink til å få gråstein til å skinne, hehe, - men heller ikke tjassent og guffent -så vi har nok å henge fingrene i innvendig.

Lykke til med alle valgene som må taes! :-)

Skrevet

Under begge mine svangerskap var jeg plaget med ekstrem kvalme/oppkast. Jeg kunne omtrent ikke gå ut døren uten en pose i vesken. Jeg kastet opp i parken, på bussen, i bilen, på kjøpesenteret og alle andre steder jeg beveget meg. Jeg var sengeliggende i 5 månender i begge svangerskap på grunn av oppkast og dårlig form. Jeg hostet så mye, og kastet opp så ofte at jeg i siste svangerskap britstet flere ribben og pådro meg lungebetennelse. Jeg var konstant i dårlig humør og kunne aldri gjøre noen ting på grunn av min eledige form.

Men jeg forventet ALDRI noe gave verken under 1. eller 2. fødsel! Dette fordi..

Da jeg kastet opp stod min samboer og trøstet. Da jeg lå rett ut på soffan uten og klare og løfte en finger, stod samboer med et barn på armen mens han laget mat til alle samme. Han tok seg av vår datter 24 timer i døgnet. Han tok seg av meg 24 timger i døgnet. Han klaget ikke på 1 år i sextørke! Han maserte meg på kvelden, og han stod opp og forsvarte meg de gangene jeg kastet opp på butikken/bussen og folk kikket rart på meg! Han smilte og viste glede hver eneste dag (selv om jeg var potte sur og i elendig humør hele tiden).

Jeg har en fantastisk mann. Mer enn det forventer jeg ikke! Smykker, penger,gaver kan ikke måle seg opp mot en så kjekk mann.

Skrevet

Mannen min visste ikke om dette med barselgaver (han visste forsåvidt heller ikke om dette med morgengave før en kompis fortalte han at det var vanlig... heldigvis i lang tid før bryllupet vårt!) så jeg sa at "Noen gir noe, andre gir ikke. Jeg forventer meg ingen ting det er helt opp til deg." Og det mente jeg virkelig. Men så slang jeg på en liten: "Men hvis du vil gi noe så mangler jeg noe som skinner til ørene! ;)" Han smilte godsmilet sitt, for han har fra før gitt meg både halssmykke og ring med diamanter. Dagen etter fødselen troppet han oppe med is og cola (for det hadde jeg så lyst på mens jeg fødte) og diamantøredobber! Vet ikke hva han gjør denne gangen, men forventer ingen ting.

Skrevet

Forventet ingen ting av eksen etter fødselen til noen av barna - De var jo en fantastisk gave i seg selv. Tror ikke jeg fikk noe heller - kanskje en blomsterbukett.

Om jeg evt får noe av mannen min når den tid kommer er usikkert. Tviler på det. Ikke forventer jeg noe heller. Men selvfølgelig hadde det vært kos!

Når ble egentlig det vanlig? Ikke hørt om det før jeg. En ny amerikans skikk som vi har adoptert eller?

Skrevet

Forventet faktisk ingenting, ja helt til svigerfar spurte sambo om han hadde handlet inn gullet? Han mente jeg selvsagt måtte få noe fint etter fødselen. Lurte jo litt på om han hadde tenkt å kjøpt noe da, men hadde mer enn nok med snuppa da hun kom til verden, så tenkte ikke så mye på det. Men "snuppa" hadde kjøpt gave til pappaen sin.. Et ratt tilhørende xbox360`en han fikk til bursdagen av ho mor.

Ikke noe "godt jobbet" gave, bare "Hei pappa, her er jeg" - eller noe i den dur hehe..

Fikk forresten et nydelig smykke i gull og sølv av sambo:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...