MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er kanskje bortskjemtheten selv, eller utakknemlig om du vil, men: etter å ha svart på det andre innlegget om barselgave, måtte jeg bare innrømme for meg selv at jeg forventet noe spesielt i barselgave. :-D Det skulle da bare mangle! :-D Etter ni måneders graviditet, med plager og slit, en grufull fødsel hvor jeg ble sprengt i stykker, og påfølgende plager etterpå.......:-) Hadde partneren min født barn for meg, hadde det vært et selvfølgelig øyeblikk for å gi henne noe spesielt og minneverdig. Jeg hadde aldri noe spesielt i tankene, og hadde blitt like glad for et kjærlighetsbrev som et smykke. Men ikke en blomsterbukett!!! Nå var jeg så heldig at jeg fikk både smykke og nydelige ord, og kortet er mer kostbart for meg enn smykket. Det må jo nevnes at mannen min også fortjente noe spesielt for fantastisk innsats i hus og hjem under graviditeten, med jenta vår når jeg var syk og kvalm, og for å være veldig god med et fælt hormontroll - og det fikk han:-)
EnMamma Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Nei, jeg forventet ingenting. Det er ikke bare lett for faren de 9 mnd heller, selv om de ikke bærer frem barnet.
Trulte76 Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 jg regner med å ikke få noe fra min..han er ikke flink med gaver, og greier knapt å finne noe til bursdagen min..så noe barselgave får jeg neppe..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Forventet ingenting.. Vi fikk verdens herligste sønn sammen! Det er gave nok for meg!
Duracella Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Forventer noe dyrt og glitrende da, ja! Fordi jeg fortjener det, hi hi.
Pixie Power Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Jeg synes det er et så tullete argument. Jeg valgte da selv å bli gravid, ingen mann som presset meg til å bære frem et barn i ni mnd'er. Det er nå engang slik naturens gang er, at ikke mannen kan gjøre det, og så skal jeg bruke det som en god grunn for å få gave? "Stakkars meg som jeg har lidd, liksom..... " Vi fikk et barn, skjønner ikke poenget med å få en gave i tillegg.
scoobidoo Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Nei, det får da være måte på hvor kravstor man skal være. Det var nå det siste jeg tenkte på...
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Jeg forventet ingen flott gave, og spesielt når vi fikk nr2 da fortjente virkelig mannen min en gave etter 9 mnd. Så mistet vi nesten den ene gutten vår i fødsel, og barselgaven mistet litt sjarmen. Senere fikk jeg et smykke som mannen min bygger på En kompis av han er smyggedesigner, og de to har en plan:) Fikk et nydelig brev av mannen min en stund etterpå, og det er gull verdt. I vår familie har vi tradisjon for barselgave til mor. Mamma har fått fine ting, som vi barna får etterhvert. Får en gullklokke som mamma fikk med pappa. Men for min del må det gjerne komme i ettertid. På føden og ukene etterpå er det mer enn nok som skjer.
MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. februar 2008 Gaven min kom også i etter tid, når jeg minst ventet det. Gaven til mannen min hadde jeg klar på forhånd. Han ble utrolig overrasket og glad da han fikk den, og gleden over å gi den var større en å få gave selv:-D Det høres veldig fint ut med mammagave som går i arv. Det er spesielt og minneverdig.
MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. februar 2008 Er det så voldsomt kravstort ?? Noen søte ord, et smykke eller noe annet man kan minnes (jada, barnet kommer selvfølgelig i tillegg:-))) er da ikke som å be om månen.....:-)
MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. februar 2008 Ja, altså, det gjorde jo jeg også, da.....Men det hadde jeg jo regnet med, etter den enorme kulen på magen å dømme:-)
Gurine Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fikk ingenting etter mine to fødsler jeg. Hadde ikke forventet stort heller, men håpet jo på en blomsterbukett og noen gode ord kanskje.. Men han er ikke noe flink til å tenke på sånt.. Får overraskelser innimellom til vanlig da..Men må si jeg ble litt skuffet etter fødslene..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 jeg hadde satt veldig pris på og få noe. men denne gangen så hadde det blitt feil, omstendighetene tatt i betraktning. men kansje neste gang ;-)
Gjest ->>- Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 Ja, det var ikke direkte uventet. Jeg ser likevel ikke noe behov for å premieres noe utover det. Men det er mulig det blir annerledes når vi er i den heldige situasjon at vi kan bytte på hvem som skal bedrive graviditetshelvete også.
Mille** Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 Forventet kanskje ikke en solid gave, men ble jo ikke sur når jeg fikk da. ;o)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 Ja, jeg forventet et liten oppmerksomhet, og det fikk jeg. Jeg fikk en stor og flott bukett med røde roser og et kort, og ble veldig glad for det. Synes ikke det er å være kravstor! At mannen ikke har det greit iløpet av de 9 mnd kan vel stemme for noen, men ikke for alle. Jeg var ikke noe hormontroll som utnyttet situasjonen og krevde alt mulig rart, mannen min levde nøyaktig som før jeg ble gravid, bortsett fra at han måtte begynne å røyke på et eget rom og ikke i stua. Stakkars ham..
MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 29. februar 2008 Enda et nytt ord for graviditetens natur... Kunne ikke sagt det bedre selv:-) Hvis dere er så heldige at dere kan bytte på, vil dere være i en noe unik situasjon! Jeg tenker på det at begge parter får oppleve graviditet og fødsel....ganske spesielt:-)
mamma-til-4 Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 Jeg forventet ikke,men må si jeg håpet etter å ha lest ørten tråder om det her inne..... Jeg fikk ikke noen ting,men mannen min fikk av meg:)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 29. februar 2008 #20 Skrevet 29. februar 2008 Og forresten, ALLE skjønner vel at man blir mest glad for barnet..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. februar 2008 #21 Skrevet 29. februar 2008 Nei. Og jeg kommer heller ikke til å gi til samboeren.
Sjefsmegga Skrevet 29. februar 2008 #22 Skrevet 29. februar 2008 hehehe..nei..overhode ikke. Han støtta meg gjennom graviditeten, fødselen og fiska og ordna hjemme til vi kom hjem fra barsel. Jeg fikk blomster, ok og smågodt av ham...men ingen smykker...sånt får jeg til bursdagen min og jul :-) Men satte vanvittig pris på at han var å kjøpte NYDELIGE hentesett som han vaska, strøk og hadde med til oss den dagen vi skulle reise hjem fra barsel...det varma hjertet ekstra :-)
MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #25 Skrevet 29. februar 2008 Han høres goooood ut han mannen din, Ugla.....:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå