tullehøna Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Er det vanlig å få gave fra mannen etter fødsel? Selv fikk jeg ingenting, og ble litt skuffet over det. Eller... egentlig burde jeg vel ikke forvente noe, for har er ikke så flink med overraskelser... Er det bare jeg som har en mann som ikke tenker på slikt?
alvis Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fikk et diamanthalssmykke etter nr 1 og en ring etter nr 2. Jeg blev veldig overrasket fordi vi hadde snakket om det og jeg sa at jeg ikke forventer å få noe og at han absolutt ikke trenger å kjøpe noe.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Det kommer vel an på mannen. Søndagen før jeg fødte var morsdagen, og dagen før jeg fødte va valentinesday, og jeg fikk ikke noe noen av de 3 dagene. Sutre litt:)
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Tror det er ganske vanlig, men kjenner flere som ikke har fått. Men de har ofte snakket om det på forhånd. Fikk ikke noe på barsel, men senere fikk jeg et smykke.
Potetstappe Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fikk ny seng, som jeg lenge hadde ønsket meg, den kostet 10.000kr så jeg følte ikke vi hadde råd til det, men når jeg kom hjem fra sykehuset og den var på plass var jeg utrolig fornøyd! Jeg fikk også smykker etter tippoldemoren hans...
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har fått smykker begge gangene. Også har jeg blitt utskjelt på Dib for å fortelle det, for det var visstnok "unødvendig" og "bare tull, for den største gaven er jo ungen". Som om jeg ikke satte pris på babyen, liksom:-P De smykkene betyr masse for meg, og er minner om to heeelt spesielle begivenheter i mitt liv.
Trulte76 Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 mine 2 første er med en ex..så med han fikk jeg ingeting. Om jeg får noe fra min kjære, tviler jeg sterkt på siden han har problemer å vite hva han skal kjøpe i bursdagsgave til meg..så jeg forventer igneting nei
høstbarn:) Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Vanlig- vet ikke? Men jeg fikk et smykke, hvitt gull hjerte, med diamant.....
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Vi hadde printet ut en sånn utstyrs liste fra nettet en tid før fødselen, hvor samboeren leste gave til mor og lurte litt på hvorfor mor skulle få noe... Han må vel ha innsett en ting eller to under fødselen for etterpå fikk jeg en fin blomsterbukett
BettyBoob Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 fikk ikke noe jeg heller han pratet om å kjøpe blomster til meg, men gjorde det aldri...
alvis Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 En venninne av meg jobbet på barsel for et par år siden. Hun hadde komt inn på et rom med 5 nybakte mødrer. På 4 av nattbordene sto det flotte, lange røde roser og på et av bordene sto det en halt avblomstret potterose. Hun syns så synd på den ene stakkars damen:)' Mannen min fikk strenge beskjed av henne om at han måtte kjøpe fine blomster eller la være å kjøpe blomster. Jeg vet ikke om jeg hadde brydd meg men...
celodi Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Med nr 1 så fikk jeg nydelige blomster og en gullring med diamant. Mend nr 2 så fikk jeg kjmep fine blomster og et smykke.. Ble kjempe glad og overrasket=)
OsloMor Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Fikk heller ingenting, men det tenkte jeg heller aldri på.. Hadde liksom mer enn nok med å tenke på den nyfødte egentlig. Men det skal nevnes at han komm opp hver dag med hjemmelagede smørbrød og kaffe latte fra min favoritt-sjappe.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Vi hadde fryktelig dårlig råd da vi fikk sønnen vår så jeg hadde gitt klar beskjed om at dyre smykker eller lignende var helt uaktuelt. Mannen min var nemlig troendes til å kjøpe på kredittkort, så jeg var litt redd for det. Det han gjorde synes jeg var mye kosligere enn smykker. Sønnen vår lå på nyfødt intensiven og jeg lå i en seng med ofrtsatt epidural og syntes livet var trist. Han fikk tatt et bilde av seg og junior (første bilde av far og sønn sammen) forstørret det og satt det i ramme som jeg kunne ha ved siden av sengen på barsel. I tillegg fikk jeg en bok han visste jeg ville lese også hadde han med en piknikkkurv full av yndlingsmaten min Jeg satte enormt stor pris på det1
Gjest mphs Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 Første gangen fikk jeg blomster og 2 timer massasje. Denne gangen har jeg selv ønsket meg ett smykke. Får se om han husker det. Han har også fått gave hos meg. Han har allerede fått gaven sin denne gangen på forskudd siden jeg viste hva han ønsket seg og han har god bruk for det nå.
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fikk en alliansering med en diamant i og en bukett med røde roser av min utrolig SNILLE samboer:):) Ble helt satt ut når han kom med det dagen etter fødselen:) Kom noen tårer da jaa:)
Bøggly Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 Fikk blomster, men ingen annen gave - noe som jeg nok innerst inne hadde håpet på (uff, uff, liker egentlig ikke å innrømme det)! Må legge til at jeg i etterkant (hormonene har roet seg etter en del år), ikke skjønner skuffelsen - jeg kjenner jo min samboer, og vet at han ikke måler kjærlighet i ting. Men tårene sprutet en julaften for noen år siden da jeg pakket opp en diamantring m/3 stener, uten å være forberedt i det hele tatt (støvsugere, lamper, ski ol er mer hans stil). Så selv han kan overraske............
Scorpiogi Skrevet 29. februar 2008 #18 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fikk en alliansering m/diamant og et "ja, nå må vi gifte oss!" Hehe, han fridde med stil i allefall ) Hos meg fikk han stor flaske med konjakk til sin "fostervannsfest", tillatelse til å dra på festival og feire med kompiser helgen jeg lå på føden, og et års abb på Vi Menn..
MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fikk gave og kort med nydelige ord begge gangene, og de betyr veldig, veldig mye for meg. Vi hadde ikke snakket noe om det på forhånd. (men jeg forventet gave, hehe, kan bare innrømme det:-D) Jeg trodde faktisk at det var vanligst å få gave, og jeg husker mannen min og jeg lo godt da en kompis fortalte at han kom med tulipaner til kona på barsel. Hun sa hun hadde lyst til å stappe dem opp i rompa hans, for hun syns hun hadde fortjent mer enn som så:-D
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. februar 2008 #20 Skrevet 29. februar 2008 Vet ikke hvor vanlig det er , jeg. Jeg forventet med ingenting, men fikk ny mobil...
☆Anonymia☆ Skrevet 29. februar 2008 #21 Skrevet 29. februar 2008 fikk ikke noe..og forventa heller ikke noe...er ikke vanlig å gjøre det her =)
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #22 Skrevet 29. februar 2008 Teline Teline: Nå fikk du tårene mine til å trille. For en skjønn mann som gjorde dette for deg, altså det med å ta bilde. Ingen materiell-ting kan måle seg med det du fikk. Nå ble jeg rørt. Noe sånt no ville aldri mannen min kommet på engang. Vi gav hverandre penger. Han fikk til fjellstøvler og jeg fikk til Norrønajakke. Er ikke akkurat av den smykkeglade sorten jeg.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #23 Skrevet 29. februar 2008 Hadde vel forventet å få noe, blomster kanskje. Såpass materialistisk er jeg. Fikk nada niks og ingenting. Da første ble født fikk jeg øredobber.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. februar 2008 #24 Skrevet 29. februar 2008 jeg fatter ikke hvorfor jeg leser alle disse innleggene når jeg vet at det gjør vondt. men det er bra at det er så mange som får barn i forhold. og at dere blir satt pris på og har noen og dele alt med. :-) håper det blir meg en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå