Gå til innhold

alt som skal læres -pusting,amming osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hakke noe med likestilling å gjøre.

Vi bare prater om alt.

Ikke at jeg beskriver utfloden min for han, men han vet jeg har mer av det nå.

Han er blitt opplyst om at etter at jeg er blitt sydd sammen igjen, så vil det antakligvis svi når jeg tisser.

Han vet at jeg kommer til å gå å blø en stund.

At det er mulgihet for at jeg mister litt kontakt med blæra mi de første dagene etter fødselen.

Mannen min er så absolutt mann og han tar ikke skade av å høre om litt blod å gørr.

Han elsker jo splætter filmer.

Jeg bare deler den gleden men å oppdage nye sider av det å ha livmor med han.

Når det er noe, så sier jeg det rett ut og sånn er det.

Vi kan da ha litt galgen humor med det hele.

Ellers så kan mannen min både vaske og støvsuge huset, han overlevde da før jeg traff han og han er bedre på klesvask enn meg.

Jeg er litt kjappere på oppvasken enn han.

Tror ikke han ser alle de glass og tallerkner han etterlater seg rundt om kring, eller den haugen med stive sokker som hoper seg opp vedsidnav senga hans.

Her i huset er det han som lager maten, det er også han som fikser på bilen og det er han som har den høyeste inntekten.

Jeg er den med melk i puppene, den som ser på Farmen og den som er utdannet førskolelærer.

Som mann liker han å komme med råd og veiledning, det er bare i mannens natur, han liker å forstå teknikken i alt, dette kan da ikke skade han å se hvordan amming fungerer, hvor fort han glemmer det er jo helt opp til han.

Vi fyller hverandre fint føler jeg.

Og VI trives med vår besluttning, så kom ikke her med henntydninger om at man er mindre mann av å forstå prosessen av amming eller fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så si det som det er da - at du ikke vil at mannen din skal involveres.

Ikke diss de som liker å ha partner med på laget.

Noen av oss er lagspillere - det er jo faktisk like mye hans barn som ditt, selv om det er du som skal føde det...

Noen menn vil faktisk delta og vil ikke annet en å hjelpe kjæresten sin med det de kan når det skal fødes.

Faktisk en god støtte i dem - du skulle prøve.

Handler ikke om likestilling, men det å være sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...