Angelina Jolie Skrevet 27. februar 2008 #26 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har mange fordommer og synes det egentlig er greit. Jobber ikke aktivt for å kvitte meg med de.
Poteto Skrevet 27. februar 2008 #27 Skrevet 27. februar 2008 hvem er vell det?? ingen her inne hvertfall..
Gjest -<<- Skrevet 27. februar 2008 #28 Skrevet 27. februar 2008 Hvorfor i alle dager kan en ikke sammenligne det? Det er i begge tilfeller snakk om en trolig medfødt, ikke-selvvalgt personlig karakteristikk. Klart det er sammenlignbart. Og jeg synes det er en uting å velge bort potensielle venner ut fra fordommer man ikke selv ser et eneste saklig argument for.
Dailis Skrevet 27. februar 2008 #29 Skrevet 27. februar 2008 Nei, tror jeg ingen er. Jeg godtar ikke alt nei, og mennesker som velger å leve på visse måter tar jeg avstand fra.
Odine! Skrevet 27. februar 2008 #30 Skrevet 27. februar 2008 Nei, det er jeg ikke. Det er menneskelig å generalisere. Jeg prøver å gjøre mitt beste, men må innrømme at jeg ikke liker alle mennesker :-(
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #31 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har fordommer mot eldre mennesker som har fordommer mot alt og alle....dermed er jeg egentlig ikke noe bedre sjøl, hehe
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #32 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har en drøss med fordommer jeg. Og jeg er stort sett lite redd for å utbasunere dem også. Men her inne holder jeg tett. Det er kun "allment aksepterte fordommer" som funker her inne, og da skal man være fler enn 50% i en og samme tråd med samme fordommen osv osv... Da er det liksom greit. Håpløst.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 27. februar 2008 #33 Skrevet 27. februar 2008 Ingen er fordomsfrie. Når folk rakker ned på de som har fordommer så har de jo nettopp det selv når de rakker ned på andre
Gjest ->>- Skrevet 27. februar 2008 #34 Skrevet 27. februar 2008 Du mener det er fordomsfullt å si at fordommer er noe negativt ..?
*ale* Skrevet 27. februar 2008 #35 Skrevet 27. februar 2008 Hehehe.. Og man er SINNSYKT fordomsfull hvis man har fordommer mot folk som har fordommer mot folk som har fordommer....
Tøysetipp Skrevet 27. februar 2008 #36 Skrevet 27. februar 2008 Nei, jeg har fordommer. Når jeg tenker meg om så har jeg sterke meninger om enkelte temaer, men fordommer? Tjaa.. Njaa... Sikkert.. Jeg satt feks. og lurte på om jeg skulle kjøpe boken 'De krenkede' av Åsne Seierstad, men fant ut at jeg prinsipielt ikke skal gjøre det. Etter 'Bokhandleren i Kabul'. Meen... Det er en annen diskusjon.. Jeg kan vel si at jeg til en viss grad har fordommer (eller misliker sterkt) mennesker som går bak ryggen på andre for å vinne egen gunst, på bekostning av andre. Selv om man tilsynelatende ikke er enig i eller aksepterer hva enkelte mennesker gjør, tror eller står for. De får jeg en vond smak i munnen av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå