~~DoraDora~~ Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Har dere virkelig ingen fordommer mot noen? Godtar dere alle mennesker?
Gjest -<<- Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Klart jeg ikke er. Jeg skjønner ikke helt hva du legger i spørsmålet om jeg godtar alle mennesker? Jeg synes alle mennesker har en rett til liv. Jeg godtar på ingen måte alle handlinger mennesker bedriver.
ano`num *17.03.10* Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Det tviler jeg på at jeg er. Men kan ikke komme på noe jeg har fordommer mot heller. Ikke akkurat nå hvertfall.
It's all about me Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Nei jeg er langt ifra fordomsfri. Kunne ha laget en lang liste, men da blir jeg vel kastet ut herifra, ha ha ha.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Har flere fordommer, dessverre, men prøver å være bevisst på dem, at det er nettopp det det er - fordommer. Prøver så langt det er mulig å stille med 100 % åpent sinn, men jeg tror ikke det er mulig, uten å overskride grensen til komplett naivitet - og dermed... litt dum.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har mange fordommer, og føler de er der av en grunn...
~~DoraDora~~ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2008 Bare lurer jeg siden det ofte rakkes ned på de som ikke er helt åpen for alle mennesker, og det de står for. Er du usikker på noen mennesker,og sier det ærlig her inne, så blir du dømt nedenom og hjem med det samme. Det er likssom ikke tillatt. ...Men i det neste øyeblikket dømmer de ofte andre selv, og da er det helt tillatt
Gjest -<<- Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Øh - det er jo ikke greit å ha fordommer selv om det er vanskelig å unngå. Når man blir oppmerksom på en fordom man har, bør man selvsagt forsøke å jobbe med denne. For å snu på flisa; mener du at alt av meninger bør være greit, fordi den som kritiserer meningene eventuelt har noen svin på skogen selv? Om jeg ikke ville hatt en venn som var mørkhudet, så er det helt greit, fordi du ikke ville hatt en venn som var lesbisk?
Mannemii Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 har fordommer mot muslimer og homofile,ikke som mennesker, men mot det de gjør
Gjest -<<- Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Jaha. Vil du utdype? Hva er det muslimer og homofile gjør?
___ Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har i hvertfal masse fordommer. Jeg kan gi noen eksempler på dem jeg er klar over: -Svensker: Gjerrige -Finner: Sier veldig lite uten nok vodka innabors -Polakker: Arbeidsomme -Bergensere: Brautende (spessielt menn) -Nordlendinger: Mye humor -Oslofolk: Matrealistiske Jeg kunne sikkert komme på mye mer. Egentlig er jeg mer bekymret for de fordommene jeg sikkert har uten å være klar over det.
Musemor med tre søte små Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Jeg anser meg selv som en person med veldig få fordommer, men noen har jeg da. Tror egentlig ikke noen er helt fordomsfrie
ScaryMama Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 De som påstår at de er fordomsfrie er det noe genetisk galt med...
Bærta å babyn Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har fordommer, men godtar alle mennesker. men ikke nødvendigvis detalt de gjør.trur fordommer kommer an på hvordan forforståelse en har oxo
(0_o) Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 nei, jeg er ikke helt fri for fordommer Det hendre jeg kan tenke mitt, men det er sjelden jeg roper ut om ting.
~~DoraDora~~ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. februar 2008 -<<_ Jeg synes alle har rett til å velge sine venner selv jeg. Det er feks bedre du unngår folk du ikke ønsker å ha tilknytning til, enn at du oppsøker de for skams skyld. Da blir det i hvertfall helt feil.
~~DoraDora~~ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 27. februar 2008 -<<- En ting til : Jeg har ALDRI sagt at jeg ikke ville hatt en venn som er homofil, jeg har sagt jeg ville følt det mer unaturlig med ei lesbisk venninne, enn ei heterofil venninne. En kan ikke sammenlikne det å være lesbisk og det å ha en mørk hudfarge. Det har ikke med utseendet å gjøre, men det en står for når en er lesbisk
Mammasin Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Svært få som jeg vet om,,dvs hadde jeg visst om de hadde jeg ikke hatt de lengre..da måtte jeg fortet meg å gjort noe med de fordommene..alle vet vel at det er de som gjør verden trist? Har aldri skjønt hvordan man ikke kan godta ALLE andre mennesker..jerg mener da må du jo godta at noen har fordommer mot deg selv da. Alle synes jo at det de selv synes er rett, er rett. Om man fortsetter den tankerekken er det lett å godta ALLE andre også. Hvorfor skal mine tanker og verdier være anderledes/bedre?
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #20 Skrevet 27. februar 2008 Alle har fordommer. Det er en grunleggende egenskap som vi trenger for å lære og overleve. Selvsagt har jeg fordommer, men prøver å utfordre dem og ikke tillegge en hel gruppe samme egenskap bare fordi de jeg har møtt er på den måten.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 27. februar 2008 #21 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har dessverre fordommer. Prøver å skjerpe meg, men det er jo ikke så lett når man gang på gang får bekreftet fordommene.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. februar 2008 #22 Skrevet 27. februar 2008 Er jo forskjell på å godta alle mennesker, og det å ha fordommer. Jeg mener alle har rett til et liv og til å leve som de lyster. Derfor godtar jeg alle mennesker, og aksepterer at andre ikke lever som meg selv. Fordom kommer av uvitenhet. Og heldigvis for meg er jeg for det meste vitende om mangt og meget, derfor har jeg så vidt jeg vet ikke mange fordommer, de jeg har vet jeg ikke om. Enkelt og greit. :-)
*ale* Skrevet 27. februar 2008 #23 Skrevet 27. februar 2008 Den med nordlendinger er vel mer ett kompliment... Takker
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #24 Skrevet 27. februar 2008 Selvsagt har jeg fordommer. Ofte er de der av en grunn. Statistikk feks.
*ale* Skrevet 27. februar 2008 #25 Skrevet 27. februar 2008 Fordommer og frykt henger vel tett sammen.. Der ligger iallefall noen av mine. Er obs på de og jobber med det kontinuerlig.. Liker fex ikke å treffe støyende guttegjenger alene ute en mørk kveld... Er da til en viss grad fordomsfull og har en ide om at de kan oppføre seg ubehagelig, og i verste fall voldta meg. Har også en tendens til å automatisk tro at folk med svæære dreads og rastalook røyker masse hasj... Uten sammenligning forøvrig.. Bare som eksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå