Gå til innhold

ALLE imot 1...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja lytt til hjertet ditt:) Vet det ser mørkt ut nå, men jeg tror det praktiske vil ordne seg for deg.. sørg for å snakke med de på trygdekontoret, få alle goder du har rett på. Vis de andre at dette fikser du fint, og at dere skal klare å overleve med ett til barn i huset. Selvfølgelig må man tenke realistisk på dette som alt annet, men tenker at når det først har blitt som det har blitt, må en gjøre det beste utav det. Det er slik man blir en sterk person, ved å se utfordringen i øynene og ikke ta den enkleste utvei, Håper du kan snakke med noen du stoler på.. kanskje en jordmor om du ikke vet om andre venninder/familie? Bare slik at du får snakket ut om det. Dersom du bor i Rogaland, ikke nøl med å sende meg en pm. Vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men kan hvertfall være der for deg. Lykke til videre. Håper du og din mann kan komme styrket utav dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til dyp-og-indelig-lykke.

jeg skjønner godt hva du mener, men hvet ikke om du har lest det innlegget jeg har lenger opp? der hvor det står litt om "sykdommen" min og alle sa'ene mine. så hvis jeg tar abort nå så kan jeg ikke få ett barn senere. min mor har vert sur hver gang jeg har blitt gravid, og det er nok mest for hun er redd for å bli gammel, selv om det var nok litt ekstra denne gangen siden jeg nettopp har født. hun er besatt av å holde seg ung og se bedre ut en meg. så må jeg bare si at vi er 5 søsken og mamma er alenemor, så tror nok jeg skal klare 3..mamma har heller aldri hatt noe utdannelse og klarer seg kjempefint.

ellers må jeg si at vi har nettopp flyttet til samboer sin hjemby så jeg kjenner ingen her.

og takk for ALLE innleggene =) føler støtte =)

Skrevet

hei hi.

det er ingen tvil om at du er den beste til å tolke din mors reaksjoner, du kjenner henne jo. så det er helt sikkert riktig det du sier. men.... kan det være en ørliten del av reaksjonen som kanskje bunner i at det helt sikkert ikke har vært så lett for henne alltid, alene med 5 barn? kanskje hun hadde ønsket noe annet for deg?

og det er absolutt ikke for å kverulere dette her, men jeg forstår ikke helt hvorfor ikke du kan få fler barn etter en abort? er det fare for at inngrepet kan ødelegge "noe" mhp tilstanden din og "funksjonen" nedentil...? herregud for en dårlig formulering, håper du skjønner hva jeg klossete prøver å formulere. :-)

uansett kjære deg. min tydelige fornemmelse av alt det du skriver er at du ikke orker en abort. hvis det er det du dypest sett føler så bør du selvfølgelig beholde den lille spiren og glede deg over en liten en til. men så vil jeg også instendig råde deg til å få løst situasjonen så du ikke havner i samme dilemma igjen. for et forferdelig og hjerteskjærende valg å skulle ta igjen og igjen.

Skrevet

hvis jeg bruker prevensjon så får jeg i meg hormoner som gjør meg mer fruktbar, jeg blir ellers fort gravid. det er grunnen til at jeg må steriliseres,for jeg vil ikke ta abort en gang i halvåret ca helt til sambo synes det er greit å få en til. kondomer får jeg soppinfeksjon av..hvet det finnes en type for de som er alergiske, men har ikke funnet de enda..tar gjerne i mot tips om hvor de kan kjøpes (har prøvd helsekost og apotek)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...