Gå til innhold

blivende mammaer fra oslo?


miobell

Anbefalte innlegg

jeg bor i oslo. Skal med tiden flytte litt på oss da vi ønsker oss større leilighet. Tenker å finne et sted rundt st.hans haugen.

 

Vi venter vår første i slutten av september.

 

Hadde vært hyggelig å bli kjent med andre i samme situasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hejhej :)

Jeg bor også i Oslo, nærmere bestemt på Hovseter.

Har termin den 29 september..

 

Hadde vært veldig morro å bli kjent med andre som skal ha barn, for jeg kjenner ingen her i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i Oslo :) Jeg bor på Frysja, rett ved Akerselva. Koser meg veldig her.

 

Jeg er 26 år, har en datter fra før som er seks år. Og min termin er 8. september. Gleder meg sånn til å bli to-barnsmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Opprinnelig er jeg fra stavanger, men flyttet til Oslo for 1 år siden. Jeg bor for tiden på Bjølsen men skal snart flytte til Grünerløkka da vi også trenger større leilighet, venter barn i slutten av september selv.

 

Ettersom jeg ikke har vokst opp i Oslo har ikke så mange kjente her, å ihvertfall ikke noen med barn:)

 

Hilsen Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, jeg er også blivende mamma fra oslo. Jeg er tretti år og har to barn fra før.

Har dere vært til første kontroll? Hvor blir ul i såfall?

Jeg skal på riksen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var til legen på tirsdagen.. Tok bare noen blodprøver, fikk sånt graviditets skjema som man skal ha med seg overalt og så skulle hun sende ivei papirer om UL til ullevål(tror jeg)..

Så ringte jeg til jordmor for å bestille time på tirsdagen. Men fikk bare beskjed om at hun kom til å ta kontakt med meg.. Så nå sitter jeg bare her og lurer på hva som skal skje, og når! Meget frustrerende må jeg si.. dette er ju første gangen for meg, så jeg har ikke peiling på når ting skal skje eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Litjmora!

 

Jeg bor ikke langt fra deg. Bor på Eiksmarka. Har termin 1 september. Jeg har veldig lyst til å bli kjent med andre gravide i nærområdet+oslo/bærum.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år, og bor på sofienberg i Oslo, men vi skal flytte på oss etterhvert, for å få noe større...Jeg er førstemann av vennene mine her i oslo som får barn, så det er ekstra spennende, men også litt skummelt synes jeg...

 

Jeg var på min tredje svangerskapskontroll forrige uke med legen min og fikk høre hjertelyd, det var utrolig morsomt!!banka kjempe raskt!jeg spurte om vi skulle koble inn jordmor nå, men han sa det kunne jeg kontakte selv i min egen bydel...hun ville gjøre det samme som han sa han, bare snakke litt mer om fødselen...viss ikke det blir hun uansett kobla inn lenger ut i svangerskapet sa han...

 

Jeg synes også min lege har vært dårlig til å informere meg hva som skal skje, er tross alt første gang vi går gjennom dette..legen min også sendte inn masse papir for meg, så fikk jeg brev i fra ullevål at jeg fikk fødeplass der + UL time..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 15 nå...Ja, man får ganske dårlig informasjon av legen synes jeg. Først fikk jeg ikke fødeplass. Nå er problemet at jeg plutselig har to fødeplasser og to UL timer! Samtidig vet jeg ikke om de har slettet den ene fødeplassen på det ene sykehuset... Pes! Skal til lege på onsdag. Får be henne fikse dette rotet da.

 

Jeg måtte dessuten vente veldig lenge før jeg fikk første legetime...Tror jeg var i slutten av uke 11 da jeg fikk komme til lege første gang. Synes ikke dette var særlig ok... Skal på min andre kontroll på onsdag.

 

En venninne av meg fikk barn for et par dager siden. Ungen bare sklei ut! Var en supergrei fødsel. Krysser fingrene får at vi alle får en slik opplevelse... ;-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 år gammel og har en sønn på 2 år fra før. Termin i sept/okt en gang, vet ikke hvor langt jeg er på vei enda. Men skal bestille privat UL for å finne det ut :-)

Bor v Høybråten, samboer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopp og hei dere!

 

Jeg er 24 år, og fra trondheim, flytta til oslo i fjor høst.

Bor på Røa sammen med min kjære og knøttet i magen :) Har termin 3.september!

Vært veldig hyggelig å komme i kontakt med flere blivende mammer i oslo, og fått til et BIM-treff etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi begynner å bli en del her, det er jo kos :)

 

Jeg er nå 14 fullgåtte uker. Har ikke vært så mye plaget av kvalme, men har vært plaget av en del brekninger. Noe som ikke ser ut til å slippe taket med det første :( Sliter skikkelig med å pusse tenner f.eks, brekker meg hele tiden. Det er skikkelig ekkelt og plagsomt, håper det går over snart...

 

Jeg var på første kontroll da jeg var 9 uker på vei. Og jeg fikk høre hjertelyden til babyen allerede da, det var utrolig hærlig. Da ble det plutselig mye mer virkelig at det vat en liten en i magen :)

 

Jeg fikk fødeplass på Ullevål. Jeg fødte der sist også, og var veldig fornøyd med det, men har jo hørt om andre som ikke har vært så fornøyde. Noen av dere som har erfaringer derfra?

 

Skal på ordinær UL først 14. april, da er jeg 20 uker på vei. Synes det var litt sent jeg da. Men jeg får bare smøre meg med tolmodighet. Jeg har kanskje ikke så mye å klage over for jeg har jo fått sett bebisen min en gang allerede. Var på UL da jeg var litt over 12 uker på vei pga litt blødninger. Alt sto bra til med den lille, og livmorhalsen var nesten 4 cm, akkurat slik den skal være. Da var bebisen 7,5 cm, og jeg fikk med bilde hjem :) Men vi kunne ikke se noe kjønn. Så derfor gleder jeg meg veldig til ordinær UL :) Gubben ønsker seg gutt og datteren min ønsker seg en lille søster. Og for meg er det akkurat det samme :)

 

Er det mange her som har fått plass på Ullevål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter !!!

Ja, nå begynner vi å bli endel. Koselig å se at så mange har kommet med innlegg her inne. Vi må få til et BIM-treff etterhvert. Hadde vært koselig!

 

Er så godt å bli kjent med andre i samme situasjon. Er jo selv gravid for første gang og kjenner ikke mange andre som er gravide/har små barn, så det er godt å stifte nye bekjentskap.

 

Selv har jeg nå fått satt termin til 22.09. Har akkurat kommet over første milepæl, og er over i 2.trimester. Tiden har gått kjempefort, til tross for at dette både er skummelt og spennende på samme tid. Gleder meg veldig til at magen begynner å vise skikkelig!

 

Jeg har fått fødeplass på Riksen, som jeg ønsket, og skal på ordinær UL der 22.april. Føler det er lenge til, men tiden går vel fort unna....

 

Leser om alle dere som er misfornøyde med infoen dere får fra fastlegen. Det samme var jeg. Følte at hun ikke tok meg seriøst og fikk ikke den informasjonen jeg følte jeg trengte. Derfor byttet jeg. har nå en kjempe grei fastlege som svarer på alle mine spørsmål og hjelper meg elles med hva det måtte være. Det er sånn det skal være!!!

 

Lykke til videre til alle dere. Vi må holde kontakten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, på Oppsal. Vi har en gutt fra før og venter nå vårt andre barn i slutten av september. Har fått fødeplass på Ullevål også denne gangen. Hadde vært gøy med et treff etterhvert :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også byttet fastlege, men har ikke hatt mulighet til å teste ut den nye enda. Den forrige legen beholdt helsesjemaet, og klarte å rote det bort. Vet faktiskt ikke om han har sendt inn søknaden til Ullevål. Frykter at jeg havner ute på A-hus. Følte også at han ikke hørte på meg når jeg pratet til han. Han bare satt og nikket på hodet og sa at han skulle ta så godt vare på meg. Men følte meg allt annet enn det.

 

Eller er jeg 31 år og venter mitt andre barn. Jeg er gift og vi bor like ved Grorud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle fått til et treff etter påske en gang?Sikkert vanskelig at det skal passe for alle, men dersom noen har forslag på tid og sted, kan vi jo se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er 27 år, og venter mitt første barn 22.sept. Bor på Hosle i Bærum. Har fødeplass på riksen, og jeg skal på første ultralyd 22.apr. Gleder meg veldig til det!

Hadde vært hyggelig med et treff etterhvert. Jeg er ganske ny i byen, og kjenner ikke så mange, så det hadde vært hyggelig å bli kjent med andre i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 år og venter mitt første barn i slutten av september. I følge min beregning er termindatoen 27. september. I går fikk jeg bekreftet fødeplass på Ullevål og ultralyd den 24. april. Kjempespennende!

 

Jeg vil gjerne møte andre blivende foreldre. Kjenner heller ikke så mange i byen enda. Bor for tiden på Grünerløkka, men vi har tenkt å kjøpe leilighet snart, så da vet jeg ikke helt hvor vi ender opp!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vi bor på Adamstuen men må nok flytte i januar neste år. Da blir det nok litt ut av Oslo for å få større plass. Og har en drøm om en liten hageflekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at denne gjengen er så stor :-)

Og flere har vi selvsagt også plass til :-)

 

Virker som om det er fler enn meg som er gravid uten særlig mange i nærmeste omgangskrets som er i samme situasjon.

Hadde vært innmari gøy å bli kjent!!! :-)

 

Hva om vi prøver få til et treff en gang etter påske, foreks. helt i begynnelsen av april??? :-)

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en gang etter 7 april da er jeg tilbake fra ferie :) har ikke lyst å gå glipp av BIMtreff :)Hadde sikkert vært kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere folkens om slutten av uke 15 ?

Det vil si rundt 10. - 12.april

 

Evt. 17. - 19. april, altså uken etter.

 

 

Ville bare lufte ideen om dato for BMI-treff.

Må jo finne en tid som passer flest mulig av oss ;-)

Å så spennende som det vil bli å treffe andre i samme situasjon. Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre unge blivende førstegangsmødre?

 

Den diskusjonen planlegger samme BIMtreff , kanskje vi skal slå oss inn i den samtalen så blir vi enda flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...