Gå til innhold

Universitet i Oslo....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gått for medisin, Siklis!!! Jeg angrer som en hund på at jeg begynte på jussen og ikke medisin...

 

Det gir deg uante muligheter, sikker jobb, meningsfylt jobb osv. osv.

 

Hadde ikke gått for psykologi om jeg skal fraråde noe. Har et par venninner som er psykologer, og begge er nå helt utbrente i midten av 30-årene. Det tror jeg er et veldig "draining" yrke om du skjønner hva jeg mener.

 

Ernæring har vært i vinden en stund, så inbiller meg at det er veldig mange som studerer ting som har med det å gjøre nå for tiden. Blir kanskje for mange etter hvert?

 

Filosofi er for diffust for meg:-p Interessant, men for diffust til å satse på som profesjon.

 

Geofag høres interessant ut. Også med tanke på fremtidens miljøutfordringer. Blir nok attraktivt i årene som kommer.

 

Internasjonale studier virker også veldig interessant, men vanskelig å reise ut å jobbe med småbarn?

 

Fysikk, astronomi og meteorologi er sikkert også kjempeinteressant. Har ingen erfaring med faget.

 

Det er et stort valg å ta. Spør folk rundt deg, oppsøk studieveiledere osv. på de fagene som interesserer deg mest. De kan hjelpe deg med mer inngående informasjon.

 

Lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt et par filosofifag som nettstudie på blinderen og syns at det har vært veldig interessant. Jeg vet jo lite om hvordan de andre studentene er, men jeg klarer i hvertfall å gå på do uten å referere til hva Nietzsche hadde ment om prosessen;) Det er dessverre ikke mange jobber å få med en grad i filosofi, men mindre du satser på å ta en doktorgrad og bli professor...

 

Jeg kan selvfølgelig anbefale psykologi;) Men det er mange som har blitt ganske skuffet over studiet, det ble ikke helt som de hadde forventet. Det er mange strebere i psykologien, også er det også en del (som meg) som absolutt ikke er det. Klassen min er i super sosiale, og finner på ting hele tiden. Jeg faller litt utenom siden jeg ikke bor i oslo og har barn, men jeg tror de andre i klassen setter veldig pris på samholdet.

 

Hvis du lurer på noe mer om studiet så er det bare å spørre!

Skrevet

Kan anbefalle latin 20 sp! Jeg har tatt det og det har jeg hatt vanvittig mye nytte av i senere studier!

 

Siden jeg så at du tenkte på det..... Har lest både på sv og hf, er på jus nå.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...