Gå til innhold

Hva hadde dere synst om at datteren/sønnen deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper alle der ute støtter barna sine om de kommer med dette noen gang. Jeg er gift med en kvinne. Vi har vært sammen i ti-10 år nå, og mamma aksepterer det fortsatt ikke. Hun mener bestemt jeg er i en fase, og at det snart "går over". Dette er forferdelig vondt! Så vær så snill: vær en støttespiller, ikke motspiller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

avogtil må jeg bare le litt inne på dette forumet. Det er så mange her som ikke tåler at andre mener noe annet. Selvfølgelig kan man ikke forstå andre sine følelser og meninger dersom man kun tror at det man selv mener må være det eneste riktige. Det må jo være lov å svare på ting uten å bli "bitt av hodet" av den grunn.

PS. Jeg sa foresten ikke at jeg hadde blitt skuffet over mine barn men at jeg selv hadde blitt litt skuffet/ lei meg/ bekymret med det samme.

Skrevet

Ja, kan med hånden på hjertet si at det er det samme for meg.

Skrevet

Her kommer en god klem til deg som har en mor som har misforstått og som for hver dag, går glipp av lykken å delta i sitt barns liv! Jeg skal ta til meg ditt slagord..

"mamma, vær ditt barns støttespiller"

Skrevet

Ville støttet han og vært glad for at han fortalte det.

Åpenhet er viktig i en familie, og da ville jeg visst at jeg hadde gjort en god jobb me han, hvis han kunne kommet og sagt noe så viktig til meg.

Skrevet

Jeg håper barna mine er heterfile, ikke for at jeg har noe imot homofili, men så lenge de ikke er likestilt helt samfunnet med hetrofile ( forhold til giftemål og adopsjon) så ønsker jeg at de skal ha disse mulighetene. Men selvsagt er jeg like glad i dem og stolt over dem uansett legning og hadde tatt imot enhver svigerdatter/sønn på samme måte.

Skrevet

hadde ikke gbjort meg noen ting, de sagt så mange ganger at jeg kunnet tenkt med en homofil venn, vet om mange som er det og de er så koselige, har mer peiling på klær, kler seg fint, ikke er de dommende som mange andre gutter er, og mange av dem elsker å handle;)

nå er ikke alle like, men har ingentimg imot homofile.

kan fortelle at min svigerinne som er like gammel som meg har en far som kom ut av skapet nettopp, han hadde vist det hele tiden, men redd for hva andre syntes, han har 3 unger, flyttet til italia med den nye typen. ungene og kona tok dette egentlig fint selv om det tok litt tid, dette måtte vært enda verre enn at en av barna vår kom å fortalte at de var homofile, for si det hadde vært min mann så hadde jeg blitt helt knust, ikke for at han var homo, men for at han hadde hatt vært en livspartner og vi hadde hatt unger ilag. .

Skrevet

Når våre barn er voksne, så håper jeg for all del at de har de samme rettighetene.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på det...

For meg er det samme om vesla elsker en av motsatte kjønn eller ei av det samme kjønn..det viktigste for meg er at hun er lykkelig og opplever kjærlighet..

Skrevet

Jeg hadde nok brukt litt tid på å venne meg til tanken, bekymret meg osv - men det hadde ikke spilt noen rolle! Elsker ham som han er jeg!! Uansett legning :)

Skrevet

Det er vel mye man ønsker for barna sine. Først og fremst ønsker jeg datteren min lykke i livet. At hun ikke vil få et strevsomt, men et godt liv. Den lykken er ikke opp til meg å finne, eller definere.

Om hun er lesbisk så er hun vel det da. Verre er det ikke.

Skrevet

-<<-

Jeg synes du drar ned rullegardina hver gang det dukker opp noe du er uenig i. Du "mister" likssom hodet litt av og til.

Selv om jeg ikke ville følt det var naturlig for meg å få en lesbisk venninne, så har jeg da ikke problemer med at andre synes det motsatte som meg. Ærlig talt, så gjør det meg ikke noe om andre mener/føler annerledes enn meg om den saken.

At jeg selv ikke synes det er naturlig for meg, så gjør det meg ingenting om mine barn synes det er naturlig. Jeg ville heller ikke kuttet ut et vennskap dersom min venninne "kom ut av skapet", men jeg ville følt at det ble helt annerledes. (Forhåpentligvis ville jeg vent meg til det, men det vet jeg ikke per i dag)

Slutt å vri og vrenge på alt. Tenk på Rema reklamen "Det enkleste er oftest det beste" ;-)

Skrevet

Jeg mister hodet fordi jeg synes det at du ikke vil ha en homofil venninne tyder på fordommer? Mhm. Jeg synes det nok likevel. Det at du forhåpentligvis ville vent deg til det tyder vel forsåvidt på at du ser at det er snakk om fordommer selv også.

Det enkleste er nok ofte det beste, og det enkleste er å se på mennesker som mennesker - fremfor å kategorisere dem ut fra for deg irrelevante faktorer.

Skrevet

Jeg har mange homofile venner - og synes det er meg revnende likegyldig hva andre mennesker, venner, barna mine - hvem som helst - gjør mellom laknene. Det angår liksom ikke meg.Like lite som mitt seksualliv angår eller påvirker andre enn meg og mannen min

Homofile menn jeg kjenner er oftere mer glad i mammaen sin enn hetero, av en eller annen mystisk grunn.

Pleier å spøke med mannen min å si at det hadde vært kjekt med en homofil sønn av den grunn..:-P

Neida - det spiller virkellig ingen rolle, altså. Så lenge de er lykkelige!!!!

Skrevet

-<<-

Kaller du det fordommer at jeg ikke søker mannlige venner så lenge jeg er gift også?

Jeg sa ikke at jeg ville ha kuttet ut venninnen min dersom hun viste seg å være lesbisk, jeg sa jeg ville ha følt det litt rart og unaturlig å betro meg til henne slik som jeg ellers ville gjort. Kall nå en spade for en spade da.

Og vil du si det fortsatt er fordommer, så javel...

Har andre fordommer jeg, og er ikke redd for å innrømme det. Jeg står for de også.(Men det er en helt annen debatt) MEN akkurat når det gjelder dette, så mener jeg selv at jeg ikke akkurat har fordommer mot lesbiske. I såfall har jeg bare fordommer mot lesbiske og ikke homofile. (For jeg ville ikke følt det annerledes med en homofil kompis enn med en heterofil kompis ;-)

Skrevet

Ja, i grunn.

Jeg synes i hvert fall det er en ytterst merkelig holdning at du bare kan ha nære vennskap til noen som har samme seksuelle preferanser som du selv, altså heterofile kvinner og homofile menn. Dette antar jeg grunnes enten i en fordom om at alle andre anser deg som et potensielt sexobjekt.

Men det er jo hyggelig at du ikke har problemer med homofile så lenge de ikke er venninnene dine. Det er mange som strever mer mer homofobi enn som så.

Skrevet

det hadde absolutt ikke gjort meg noen ting.

men hadde vert koselig om det ble noen barnebarn før de fant ut av det hehehe.

Skrevet

Det er vel kanskje noen som velger å være homofil.

Men så vidt meg bekjent er homofili en legning man blir født med, derfor ER, ikke BLI.

Skrevet

hadde vært helt greit for meg om det viste seg at en av eller begge jentene var lesbiske.

men hadde nok tenkt noen tanker om barnebarn og sånn da

Skrevet

Jeg hadde nok først og fremst blitt veldig lei meg..Pga at jeg da ikke får barnebarn osv..Så må jeg nok ærlig innrømme at jeg synes ikke det er normalt at man finner en av samme kjønn.. Men jeg hadde nok måttet vent meg til det og tatt det med fatning.Og bare innsett at slik er det nå bare,..

Skrevet

hmmmm hvis det ikke er fordommer hva kaller du det da? Hvis du plutselig vil oppføre deg annerledes ovenfor en venninne kun pga legning må det vel ha noe med fordommer å gjøre.

Skrevet

Hadde selvsagt vert like greit det som noe annet..

Jeg har en venninne som er lesbisk, 2 homofile søskenbarn og en far som er homofil og lever i partnerskap-og har gjort det de 10 siste årene..Han har 4 barn, og hans mann har 3 barn..de har også 2 barnebarn og ett til på vei;)

Jeg er så glad på min fars vegne,han er en helt annen person i dag, en langt mer lykkelig pappa:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...