Gå til innhold

Hva hadde dere synst om at datteren/sønnen deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kom til dere og sa at han/hun var homofil?

Er det det samma for dere om barna deres er heterofile eller om de er homofile?

Vær helt ærlig nå....

Jeg for min del ville ikke reagert på det. Det hadde ikke betydd noe for meg. (At jeg ikke synes det er like naturlig med venninner som er lesbiske, er noe helt annet, så det trenger dere ikke kommentere her)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville selvsagt godtatt det !! har ingenting imot homofile generellt så :)

Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt skuffet må jeg innrømme men hadde prøvd å godta det så godt jeg kunne og hadde selvfølgelig vært like glad i de.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Ville ikke hatt noe problemer med det, men hadde vært veldig bekymra for hvordan datteren/sønnen min skulle bli behandla av resten av verden. finnes nok av homofober. Så av den grunn håper jeg egentlig ikke det skjer.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Mimmi: hvorfor i all verden hadde du blitt skuffet????

Har de gjort noe galt, liksom?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg kom aldri til mamma og sa "mamma, jeg er hetero"... `??

Spiller det noen rolle da? Man elsker jo barna uansett :)

Skrevet

Hadde blitt litt skuffet og lei meg, men hadde selfølgelig godtatt det å elsket henne like høyt for det:)

Jeg har ingenting imot homofile, men klarer ikke helt å forstå det....

Skrevet

Husker hva mamma sa til oss. Helt greit med dere jentene - jeg forstår dere veldig godt. Men jeg håper gutta mine finner det ut etter de har satt et barnebarn eller to til verden, siden det er litt vanskelig for dere å formere dere. Jeg vil ha barnabarn!!!! He, he...

Jeg håper bare at jeg merker det så barna mine har noen å snakke med om deres seksuelle legning er vanskelig for dem.

Skrevet

Det kan man jo ikke vite før man opplever det. Jeg håper og tror at det ville vært 100% greit for meg. Men, jeg ville ha blitt bekymret på vegne av barnet mitt, er jo ikke lett å stå frem som homofil!

Skrevet

For å være helt ærlig kan jeg faktisk ikke svare på det før det eventult skjer...

Men jeg hadde støttet de uansett, og hadde ikke vært noe mindre glad i de av den grunn. Men akkurat førstereaksjonen vet jeg ikke hvordan ville blitt...

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hvordan foreldre kan bli skuffet over at ungene blir homo. Man blir skuffa når ungene gjør noe ulovlig, når de dropper ut av skolen, når de finner på faenskap.

Men hvilken legning man har er da ikke noe man velger selv.

man kan vel ikke bli skuffet over ungene sine fordi de følger følelsene sine og velger å leve på en måte som gjør at de har det bra?

hadde det vært bedre om de gifta seg med "rett kjønn" og hadde det kjipt resten av livet da? da hadde de ihvertfall levd opp til standarden?

Skrevet

Det er godt for deg at du tar opp disse spørsmålene slik at du kan vurdere viktigheten i det hele tatt å stille seg slike spørsmål.

Ved å lese svar/innlegg vil du kanskje få ny innput, og om det skjer noen ganger i året så vil tankegangen din etterhvert forandre seg..det er slik vi forandrer holdninger:0)

Skrevet

Hvorfor jeg hadde blitt skuffet? Tror de fleste foreldre som får vite at barna er homofile blir litt skuffet eller hverfall litt sjokket. Fordi det er mest natulig å være hetero, det er vanskelig å leve som homofil i vårt samfunn( har heldigvis blitt bedre) og med tanke på barnebarn osv. Men jeg hadde ikke vist at jeg var skuffet ovenfor barnet og jeg hadde støttet så godt jeg kunne og etterhvert hadde jeg nok vent meg til det.

Skrevet

Jeg må ærlig si at det hadde vært greit, men den ærlige delen av meg hadde også tenkt: Hva med barnebarn? (jo, jeg vet flere og flere får barn der også).

Skrevet

Kanskje skuffa var feil ordvalg, men hadde nok blitt lei meg og bekymret på hennes vegne! Som en annen sa lenger oppe, det er ikke bare bare å stå fram som homofil, ivertfall ikke på "bygda" hvor vi bor!

Mange som har store fordommer mot homofile, selvom det sikkert har blitt litt bedre de siste årene!

Har en kompis som sto frem som homofil, han kunne en periode ikke gå ut alene, for det skjedde ved flere anledninger at han ble overfalt og ble banket opp!:( Han måtte til slutt flytte herifrå, etter at han flyttet til byen, så har alt blitt mye bedre for han!

Skrevet

Couldn't care less. Ja, det er meg virkelig fullstendig likegyldig.

Men jeg lurer på følgende: Om du har en datter og hun viser seg å være homofil, mener du da at hun bare bør være venn med heterofile menn og andre lesbiske kvinner?

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Mimmi - jeg syns ordvalget "skuffet" var forferdelig dårlig, da. Ungen har jo ikke gjort det med vilje heller.

Og ja, det stemmer (du over her) .- man blir ikke homo, man ER homo=)

Håper for all del ingen forteller ungene at de er skuffa fordi de er homo.

Skrevet

Hvorfor hadde du blitt skuffet om du ikke har noe i mot det? Det henger jo ikke på greip ...

Skrevet

hun hadde fortsatt vært den datteren jeg har bært på i ni mnd og som jeg ville ofret meg selv for. så nei, her betyr det absolutt ingenting!

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert, det har vell ingenting å si?

Hadde hun kommet hjem å sagt at hun var homofil så hadde jeg vell sakt noe som "...da håper jeg du finner deg ei skikkelig koselig jente" :)

Skrevet

Mallo skal ikkje ha kjæreste uansett ho. Ho skal berre bu med mammo si. Eg gruer meg til ho finner kven som helst eg, mann eller kvinne. :-P

Skrevet

No har min tenåringssønn eksperimentert litt begge vegar, av det eg har forstått (han har ikkje sagt det, men tegn tyder på det). Det eg har bekymra meg for, er at det er litt tidlig og om han brukar kondom.

Det har faktisk ikkje bekymra meg eit sekund, om det var gut eller jente han har vore med.....

Einaste eg tenker om det viser seg at han føretrekk gutar, er at diverse ting kan bli litt trøblete med dei som ER homofobar OG dette med å få barn om han skulle ønske det.

Skrevet

Nå gjorde jeg et tankeeksperiment hvor jeg forestilte meg at datteren forteller meg at hun er lesbisk og hvordan jeg ville reagert.......

Jeg ville sagt "lille gode ungen min, jeg er så glad i deg. Takk for at du fortalte meg. At jeg vil er at du skal ha det bra."

Hehe...hun er bare 7 mnd nå...

Tror det skal mye til før jeg blir skuffet over henne! Jeg elsker henne betingelsesløst. Så til de graaaader.

Verre hvis hun hadde kommet og sagt at hun hadde terminal kreft eller noe. Vræl! Får panikk ved tanken!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...