Gå til innhold

dere i uke 23 ca... hvor mye har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gikk på vekten idag og ble sjokkert over meg selv :(

var så fornøyd frem til idag... nå er det bare skikkelig dritt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vekt hjemme, men sist jeg var på kontroll hos jordmor veide jeg 87 kg. Det er en stigning på mellom fem og sju kg siden jeg ble gravid =) Hvor mye jeg veier nå vet jeg ikke, men skal til ny kontroll hos jordmor i neste uke (på bursdagen min faktisk =) )

Skrevet

Uke 23+2 her & ca 8 kilo til nå :P eg kan ikkje klage, tross alt verdens beste gave som er resultatet!!

Skrevet

Jeg er i uke 22 da, men på mandag begynner jeg i uke 23. Jeg var også litt sjokkert over hvor fort vekta gikk opp. Føler meg jo ikke sånn kjempestor, selvom det ser ut som jeg har svelget en badeball ;o)

Jeg veide 59 før jeg ble gravid, og nå veier jeg 67, så jeg har også gått opp 8 kg og mer skal det vel bli tenker jeg.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg var på vekta i sta og da veide jeg 0,3 kg mindre enn utgangspunktet.

Skal sies at jeg var mye kvalm og kastet opp en del i begynnelsen av svangerskapet og hatt dårlig matlyst en god stund etter det også.

Det er først den siste mnd at matlysta har kommet her i gården.

Jeg har noen kilo å gå på og tulla i magen vokser som hun skal så da er det ikke så farlig :-)

Skrevet

jeg hadde liksom gått opp 4 kg frem til uke 19.. og nå er jeg i uke 23 og har gått opp 4 kg til !!!! 4 kg på 4 uker!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

8 kg tilsammen liksom... uff.... nå kommer jeg til å være redd hver eneste gang jeg skal veie meg... av den årsak av at jeg gikk opp så mye forrige gang er jeg redd det skal skje igjen :(

har legen svangerskaps skjema fra forrige gang man var gravid? slik at jeg kan sammeligne?

jeg har mistet mitt etter å ha flyttet noen ganger :(

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg vet ikke om de har kopi av svangerskapsskjema jeg, men du kan jo spørre.

Husk at du nå er i den tiden som den lille inne i magen vokser som mest. Det er visst ikke unormalt at man legger på seg en del i denne perioden.

De kiloene jeg har lagt på meg igjen har også kommet de siste ukene. I tilllegg så er jeg veldig sikker på at jeg kommer til å få masse vann i kroppen etter hvert. Jeg har en tendens til å samle vann uten at jeg er gravid og min søster var veldig plaget med vann i kroppen i sine svangerskap SÅ jeg regner med at kiloene kommer fossende på om ikke lenge.... :-(

Skrevet

Gått opp ca 4 kg. Men var dårlig de første mnd.

Skrevet

takk for svar bjørnen collargol...

fikk ekstremt mye vann forrige gang og det vil jeg heller ikke at skal skje igjen... men men det kommer vel det også :(

jeg sitter og trøstespiser kjeks jeg nå, noe jeg heller ikke bør :(

Skrevet

Jeg har lagt på meg 15 kg !!!!!!!! Er i uke 23.

Jeg er tynd til vanlig så regner med at kroppen min trenger alle disse ekstra kg.

I siste svangerskap la jeg på meg 30 kg totalt (10 kg pr trimester). Disse forsvandt på 2 mdr etter fødslen. Så på lang sikt er jeg i grunnen ikke sååå nervøs for den enorme vektøkningen min.

Skrevet

Har gått opp 1,5 kilo ca. Var heller ikke dårlig i begynnelsen. Er veldig glad for at jeg ikke har gått opp så mye enda, da jeg har litt og ta av:-) Merkelig egentlig for er vanligvis typen som legger lett på meg, og sliter med å gå ned i vekt, så er veldig takknemlig foreløpig. Men det er jo leeenge igjen!

Skrevet

Har lagt på meg 3 kilo og er 23+1 i dag.

I følge min egen vekt vel og merke.. Jeg har fulgt den fra begynnelsen.

Regner med at kiloene kommer til å rase på snart.

Det er jo ikke ille uansett å gå opp 8 kilo til nå,det er jo ganske likt i forholdt til den statistikken du la ut tidligere om "normal" vektøkning.

Bare å holde seg unna brus og snop i ukedagene og spise sundt:) Det har jeg gjort denne gangen iallfall.

Skrevet

Jeg har gått opp 7 kilo, er i uke 21, og ifølge legen min var det helt etter boka. Er slank fra før.

Skrevet

Jeg er i uke 21 og er 1,83 høy vekta var på 69 før jeg ble gravid, men nå har vekta beveget seg opp til 78.

Jeg trivest virkelig, det er virkelig godt å være gravid.

Nyyyt vekta deres jenter :)

Skrevet

Jeg er i uke 24 i dag, og er pga hyperemesis fortsatt på minussiden.

Gikk ned 8 kg, og har lagt på meg 4,5 av de igjen....

Skrevet

21+6 i dag og +7 kg. Har noen ekstra fra før også, så er ikke direkte overbegesistret. Men det er iallefall godt å lese at dette ikke er helt villt. Gruer meg nemmelig litt til kontroll om 2 uker pga dette med vekt...

Skrevet

Jeg veide ca 50 da jeg ble gravid, og naa veier jeg 58!! Jeg har lagt paa meg mye den siste mnd! Forrige svangerskap gikk jeg opp 15 kg, regner med det blir likt. Det gaar jo av saa lett etterpaa at det ikke saa mye aa tenke paa egentlig...Jeg er 23 uker

Skrevet

Veide meg ikke før jeg ble gravid og jordmor har heller aldri veid meg :D Er 26 uker i dag. Tror jeg har lagt på meg normalt. Litt mye noen steder, men føler meg helt grei fortsatt. Veldig glad jeg ikke forholder meg til tall!

oj, skal jeg bytte forum jeg da?

Skrevet

nei, jeg har litt tid igjen her ;)

Skrevet

Er i uke 24 og har lagt på meg ca. 5-6 kg. Er ikke så ille, synes i allefall ikke andre plasser enn rundt magen :-)

Skrevet

Er 25+1 og har lagt på meg 5,2 kg. Gikk opp 4 kg. på 4 uker i uke 16-20.

Skrevet

det er det jeg har gjort nå det.. gått opp 4 kg på 4 uker... men legen sa at hun håpet jeg gikk opp snart da for ellers ville det jo vært noe galt...

men hun tenkte kanskje ikke på sååå mye :P:P:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...