Gå til innhold

Har dere begynt å få dilla på ting??, noe dere liker bedre nå enn før og motsatt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For det har nemlig jeg! ;)

 

Har til vanlig et sunt og balansert kosthold der jeg får i meg alt jeg trenger, et slikt kosthold en gravid egentlig bør ha. Men nå har jeg ikke lyst på den maten lengre, jeg har lyst på alt annet mye helleer!! BOLLER OG WINERBRØD! Også kalde grillpølser fra Gilde som ikke er stekt eller kokt da *ler* :P Jeg tenker på de kalde pølsene hele tiden og bare gleder meg til å komme hjem å få spist dem, lengter etter dem og får vann i munnen når jeg ikke spiser dem. I tilegg drikker jeg kald melk UTEN o`boy nå! Det liker jeg vanligvis ikke. *ler igjen* ;) Noen som vet om det kan være farlig med kald grillpølse som ikke er stekt eller kokt forresten? de er vel røkt? ikke råå...? Og va kan jeg gjøre for å få lyst på den vanlige maten min igjen? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker plutselig ikke italiensk salat lenger. Det har egentlig vært litt sånn luksuspålegg, når jeg ville ha noe ekstra godt. Nå blir brødskiver med italiensk salat kasta etter et tygg eller to.. Det som derimot er sikkerstikk foreløpig, er ristet brød med naturlig lett bringebærsyltetøy. Namnam:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvordan matvanene forandrer seg. Jeg er egentlig en sjokoman. Di siste ukene har jeg rett og slett ikke lyst på det. Det er jo egentlig bra det da. I tillegg er jeg egentlig ikke så glad i hamburger, men nå, nå har jeg kjempelyst på det. Stor feit hamburger med ost og bacon. He he, må le litt av meg selv. Også makrell i tomat på knekkebrød da. Har plutselig fått lyst på det. Jeg kan ikke tenke meg forresten at rå pølse er farlig å spise. Di er jo ikke rå i den forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått dilla på noe spes..(enda) er 6+5 og har begynt og bli kvalm om dagene. mer og mer kvalm for hver dag.. så jeg har ikke lyst på noe mat.. ingenting som frister. klarer ikke å bestemme meg så går det for lang tid og kvalmen tar overhånd, så må jeg også ty til usunne ting:( så nå skal jeg prøve å handle inne masse sunne ting, som kan friste meg litt når kvalmen kommer sigende..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er salt syk for tiden, spesielt salt lakris. Hadde det i forrige sv.skap og så kanskje det blir en jente til? Og Grandiosa orker jeg ikke tanken på en gang, blir helt kvalm av å tenke på d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig dilla på det meste, helt til jeg får det servert..... da har jeg ikke lyst på det lenger.... hehe... Men jeg som har vært pepsimax-oholiker i flere år, klarer nå ikke å drikke det... hjelpes.... Og man hvet at man er gravid når man er så kvalm som man bare kan bli, men alikavell har lyst på alt som er i hele huset... hihi......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg spiser absolut alt!!! jeg som egentlig har holdt meg til faste rutiner og ganske sunn mat spiser nå nesten hele tiden!!! det er altid et eller annet jeg har lyst på:) morningen må jeg ha brødskive med nugatti og en med syltetøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har også lyst på absolutt alt for tia ;) Helt merkelig hvordan matvanene endres når man blir gravid. Gøy å høre om andre også :) Men har ikke fått noen spesiell dilla endada... hmm.. Har liksom bare lyst på alt som sagt ;) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid likt godt nescafe sine poser med cafe latte og favoritter og kakaopulverdrikk. Klarer ikke tanken på dette nå. Blir uvel. Må ha ren kaffe eller kakao laget fra bunnen av...rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig glad i brynhilds bringebærdrops og epler eller eplejuice. Ellers er jeg kvalm, men vil gjerne ha usunn burger eller pølse. Jeg får også veldig lyst på alt som er typisk "norsk" mat, som fiskeboller og kjøttkaker. Litt upraktisk når man bor i London og det ikke akkurat finnes norske spesialiteter på et hvert gatehjørne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kald grillpølse er ikke farlig- derimot utrolig godt! Har spist det siden tidenes morgen- veldig godt i salat, faktisk:)

 

Er så matlei! Spesielt å finne på noe til middag er plutselig blitt et STORT tiltak! Mat jeg vanligvis synes er godt (og det er det meste!) klarer jeg nå ikke tanken på! Det går mye i sjokolademelk, salt lakris og plommer! Har vanvittig lyst på jordbær, men det må jeg altså vente leeeeeenge med:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, det med sjokoladen kjente jeg meg igjen i. Har faktisk gått ned i vekt fordi jeg ikke orjer sjokolade mer. Før spiste jeg 50-100 g hver dag! Men til gjengjeld må jeg erstatt energitapet med masse annen mat! Har aldri tenkt over hvor mye energi det faktisk er i den sjokoladen jeg har drevet å spist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

isj, blir nesten litt skuffa når jeg leser alle innleggene deres jeg... jeg har jo ikke merket noe til noen uvanlige matlyster, what so ever!!! og jeg er 8 uker på vei... hadde lissom gledet meg litt til det der med å få lyst på noe helt annet enn det jeg vanligvis spiser /drikker *ler*

men men, lever fortsatt i håpet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg til ISKREM. Særlig går det mye av snickers is og sandwich is. Fryseren er full!! En plutselig dilla som dukket opp, og som forhåpentligvis forsvinner like fort igjen:o) Men det gå uante mengder av det for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig blitt veldig hekta på frukt, særlig litt syrlig og frisk frukt, som appelsiner og kiwi. Appelsinene er jo så gode nå, fant til og med blodappelsiner her om dagen (barndomsminne:-D) og det var kjempegodt! Bruker aldri kjøpe appelsiner til vanlig. Ellers er alt av fruktdrikker godt. Merker at sjokolade ikke er like godt lenger. Spiser det likevel da, for det er jo fortsatt ganske godt, men orker bare et par biter nå. Kan glede meg til å spise sjokoade, men når jeg først har putta den i munnen var det liksom ikke så om og gjøre likevel..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+1 og har ikke fått dilla på noe ennå. Er så utrolig uggen om dagen at det eneste som frister er appelsiner og grønne epler.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LAKRIS!!! egentlig liker jeg ikke lakris i det hele tatt, men etter jeg ble gravid har jeg fått helt dilla på det... hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått dilla på noe, men derimot er det en del ting jeg bare ikke tåler nå. fiskepinner, bacon, makrell i tomat, enkelte gryteretter. Etter noen dårlige opplevelser, har jeg nå begynt å lukte på maten først! det er så teit, men det funker. Det som ikke lukter riktig i min nese, blir jeg også dårlig av. Det eneste som jeg alltid har lyst på er frukt, og der tåler jeg alt. så lenge den ikke er dårlig, eller på grensa. lukta på en salat igår som var noen dager gammel, og så helt fin ut, men nei... Det virker som alt av pasta, potet og ris går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pommes frites fra mac donalds.

 

Det er noe jeg virkelig må kjempe for å holde meg unna.

 

Og det rare er at jeg kanskje har spist der 1-2 ganger i året før, bare fordi venner/familie VIL dit iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått dilla på noe spesielt, men er mer lysten på usunn mat enn tidligere. Har også begynt å spise en del mer frukt, da dette hjelper mot kvalmen.. særlig syrlige frukter som appelsin og kiwi:) Var på en utenlandsreise like før jeg fant ut at jeg var gravid, og der ble det servert ris hver dag. Måtte tilslutt slutte å spise måltidene som ble servert, og greier nå ikke hverken tanken på, eller lukta av ris. Er egentlig veeeldig glad i ris til vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...jeg har alltid vært en middagselsker, har aldri vært spesielt begeistret for brødmat. Men nå derimot... orker ikke tanken på de fleste middager engang. Spesielt tanken på fisk og alt med hvit saus/tomatsaus får det til å vrenge seg i magen...og jeg som vanligvis elsker alt dette! Den eneste middagen jeg har lyst på er usunne, feite hamburgere og pommes frites... (men spiser selvfølgelig ikke det hele tida uanset...hehe). Brødmat går også mye bedre nå enn før. Har fått helt dilla på brødskiver med servelat..nam! :)

Må forøvrig spise kontinuerlig for å minimere kvalme, så det går endel frukt og yoghurt om dagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blitt nødt til å ty til nugatti på brødskiva nå..Og det har jeg ikke spist på år og dag! Jeg som vanligvis er storforbruker av kaviar, klarer det ikke lenger. Og bringebærsyletøy er ikke lenger det sikkerstikket det var for et par uker siden. Har vært "gressenke" i halvannen uke nå, og da må jeg si det har vært stusselig med middag. Orker ikke styre og lage ordentlig middag bare til meg selv, så det blir mye ferdigmat, dessverre, men også en del brødmat, yoghurt og frukt. Men dette, og trøttheten er egentlig de eneste symptomene jeg har for tiden, så er egentlig bare greit at det er sånn, så ikke alle symptomene forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått dilla på Lollipopp is...fersk annanas...poteter og brun saus... rundstykker med brunost er det nye denne uka...

Har fått et veldig anstrengt forhold til kjøtt og grønnsaker og salat...blir litt deppa av det siden man helst skulle hatt et variert og sunt kosthold....men satser på at det gir seg snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, jeg kjenner meg så igjen i det mange av dere skriver. Det høres nesten ut som at alle har fått motsatte lyster av det de har hatt tidligere. Du med sunt kosthold, har plutselig fått lyst på sjokolade, bringebærsyltetøy og is, mens deg med usunt kosthold plutselig ikke klarer tanken på sjokolade. Og det er nettopp her jeg kommer inn...

 

Jeg kjenner ingen som koser seg mer med godteri enn meg selv til vanlig, men nå dør jeg bare av tanken på smågodt, sjokolade og caffe latte:-( Savner det egentlig litt, så gleder meg til lysten er tilbake.

 

I mellomtiden spiser jeg bare det jeg klarer å få i meg, og det er; kiwi, eple, salte bjørner, ifa, sol frokost, litt salat med dressing, grovbrød med fiskepudding og masse majones, sylteagurk, skinke og ost, brunost, sjokolademelk og vanlig melk..

 

Lykke til med maten jenter, og husk at for de fleste av oss kommer matlysten igjen etter 12-14 uker:-) Er selv 9+4 i dag:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...